.

Beantwoord

Waarom krijg ik bericht van SMS abonnementsdienst 8558?

  • 30 November 2014
  • 8 reacties
  • 4259 Bekeken

Ik ontvang zojuist onderstaand SMS bericht:

Gratis bericht: je gebruikt abonnementsdienst 8558, de kosten voor deze dienst bedragen € 12.00 per week. Info? www.smsgc.nl

Ik gebruik deze dienst niet en heb me ook nooit aangemeld. Is hier iemand iets over bekend en wat moet ik daarmee?

Groet,
Jan
icon

Beste antwoord door Anonymous 30 November 2014, 14:45

Bekijk originele reactie

8 reacties

Misschien ooit een sms gestuurd i.v.m. u heeft een .... gewonnen?
Of bijvoorbeeld een woord gesmst naar een shortcode?
Kan van alles wat zijn. Oppassen is het devies.

Ga naar payinfo.nl daar vindt je alles wat je nodig hebt.
Laat ff weten of dit helpt.

Suuk 6, Jan

Groet,
Friesian

http://www.payinfo.nl/
Reputatie 7
Badge +9
Dit soort ongewenste dure sms diensten zouden eigenlijk standaard geblocked moeten worden door de provider. Ik weet eigenlijk niet of Simyo dat kan / doet. Dure 090* betaalnummers zijn wel standaard geblokkeerd.

Heb je misschien recentelijk een of andere sms ontvangen dat je iets gewonnen hebt o.i.d.? Ergens op gereageerd?

Kijk anders eens hier.
Is er hier zojuist team TGV tot stand gekomen? Zoeffff :D 
Reputatie 4
Badge +8
Niet op reageren en blokkeren die zooi.
Is allemaal nepperdepepperde***ter.


Kan ik zo kwaad om worden.

[img]http://www.cosgan.de/images/midi/boese/a010.gif[/img]
Reputatie 7
Badge +9
Niet kwaad worden meid, slecht voor je rikketik.


Ik zag trouwens dat het zusje van Simyo, Hi, wel de mogelijkheid biedt om zulke 'diensten' via SMS te blokkeren.
Reputatie 4
Badge +8
Niet kwaad worden meid, slecht voor je rikketik.


Ik zag trouwens dat het zusje van Simyo, Hi, wel de mogelijkheid biedt om zulke 'diensten' via SMS te blokkeren.


Dat is handig van zusje.

En nee Frans, ik probeer de rikketik gaande te houden.
Moet nog 3 oudjes verzorgen.
Beste Mensen,

De tip van Friesian schijnt te werken. Ik krijg via de site www.payinfo.nl de melding(en) dat ik afgemeld ben voor deze dienst.
Ik ga ervan uit dat het opgelost is.
Bedankt voor aal hulp.

Groet,
Jan
Reputatie 5
Badge +11
Hoi janzet, welkom op het Simyo forum :)

Ik heb dit topic met je vraag in het subforum SMS&MMS gezet. Zo is het makkelijker te vinden voor andere forumgebruikers.

Betaalde SMS diensten zijn bij Simyo standaard geblokkeerd. Je kunt dus nooit zomaar deze smsjes ontvangen.
De reden geef je zelf al; €12 per week. Al duurder dan een gemiddeld maandabonnement.

In je gegevens kan ik zien dat er op 1 november een SMS is gestuurd naar het nummer 8558. Dat kan natuurlijk per ongeluk zijn geweest. Dit is in elk geval wel de oorzaak van het bericht dat je citeerde.

Gelukkig hebben Friesian, de leon, koorelle en franswon je al kunnen assisteren 😉

Reageer