.

Vraag

Waarom kan ik niet smsen in buitenland

  • 17 February 2012
  • 17 reacties
  • 4351 Bekeken

Badge
Ik ben in Oostenrijk en kan geen sms verzenden of ontvangen, terwijl de optie bellen in buitenland wel aan staat.
Hoe komt dit?

17 reacties

Badge +2
Hi maaike,

Wij adviseren je het nummer van de sms-centrale te controleren. Dit moet +31653131313 zijn. Voor sms'en in het buitenland is het van belang dat het nummer begint met +316 in plaats van 06. Laat ons even of het is gelukt.

Groetjes,

Arie
Ik was in de periode 10 februari tot en met 19 februari jl. in Frankrijk (op wintersport) en heb een Simyo SimOnly abonnement.
Ik had voor vertrek vanuit Nederland lang geleden de optie 'Bellen in en naar het buitenland' geactiveerd dus ik verwachte geen problemen. Maar in Frankrijk aangekomen kwam ik bij het aanzetten van het toestel erachter dat deze niet automatisch in een netwerk kon registeren (kan gebeuren ivm bereik wintersportplaatje). Ik heb toen handmatig voor Orange gekozen of Bytel. Vervolgens kwam ik erachter dat ik geen sms kon versturen (naar nederland met 0031) en niet het mobiele internet op kon met mijn smartphone. Terwijl dit in nederland wel altijd kon. Ik kon wel bellen en volgens mij gebeld worden in het buiteland. Meer weet ik niet, ik heb natuurlijk niet van alles geprobeerd ivm hoge roamingkosten. Maar helaas tijdens mijn vakantie een beetje gefrustreerd geraakt over de dienstverlening van Simyo. Waar kon dit nou aan liggen? (smscentrale was correct) en internetten instellingen ook omdat het in Nederland ook gewoon werkt.

P.s.
Een topic 'Buiteland' zou wel handig zijn.
Eeuh hallo?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Pelt,

Het is bij Simyo niet mogelijk om gebruik te maken van internet in het buitenland. Je kunt dus niet roamen op een buitenlands netwerk en zodoende internetten. Als je geen sms kunt verzenden moet je inderdaad de berichtencentrale controleren. Hoe staat deze bij jou precies ingesteld? Het ontvangen van smsjes, bellen en gebeld worden was geen probleem?

Groetjes

Alex
Welkom op het forum Pelt,

Het is bij Simyo niet mogelijk om gebruik te maken van internet in het buitenland. Je kunt dus niet roamen op een buitenlands netwerk en zodoende internetten. Als je geen sms kunt verzenden moet je inderdaad de berichtencentrale controleren. Hoe staat deze bij jou precies ingesteld? Het ontvangen van smsjes, bellen en gebeld worden was geen probleem?

Groetjes

Alex


Op mijn HTC Sensation staat bij Servicecentrum:
+31653131313
sms versturen werkte niet, ontvangen volgens mij ook niet.
Bellen en gebeld worden kon wel.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Pelt,

Dit is inderdaad het correcte nummer van de berichtencentrale.
Om je beter van dienst te kunnen zijn verzoeken wij je ook het volgende te controleren:
- Controleer in menu 'Berichten' of het type, protocol of formaat bericht ingesteld staat op één van de volgende waarden: Tekst, SMS of Standaard
- Het kan zijn dat de outbox of verzonden berichten in het toestel (of op de sim) vol is. Oude opgeslagen berichten moeten op tijd worden gewist.
- Controleer of er bij de toestelinstellingen een blokkade is ingesteld op het verzenden van sms-berichten uit het buitenland.

Graag vernemen we je bevindingen.

Groetjes,

Manisha
Mijn vrouw zit in Italie en kan ook geen sms ontvangen en versturen op haar iphone 3s. *5005*7672*+31653131313# ingevoerd maar geen succes. Is er een oplossing?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Tedje06,

Welkom op het Simyo forum!
Het nummer van de berichtencentrale dient +31653131313 te zijn. Dit nummer kun je programmeren bij de sms-instellingen in het toestel. Het is helaas niet duidelijk waarvoor je de genoemde code hebt ingevoerd. Om je beter van dienst te kunnen zijn vernemen we graag of ze wel gebeld kan worden of kan bellen in Italie.


Goetjes,

Manisha
Manisha,
Bedankt voor je reactie! De code heb je nodig om de centrale aan te passen in een iphone heb ik begrepen.
Er kan wel gebeld worden vanuit Italie maar alleen niet gesms'ed. Sms'en in nl werkt wel goed.
Mvg fred
Reputatie 2
Badge +4
Beste Fred,

Is het wel gelukt om het nummer van de Simyo sms-centrale te programmeren in je toestel. Wij rade je aan om de toestelhandleiding te raadplegen voor een instructie.

Graag vernemen we je bevindingen.

Groetjes,

Manisha
Badge +3
Zie link
http://www.iphoneclub.nl/4555/voicemail-instellen-sms-berichten-verzenden-iphone/
In nederland nogmaals de sms centrale opnieuw ingevoerd. Bellen en sms'en in NL geen probleem maar nu ik in Frankrijk zit kan ik alleen maar bellen en niet gebeld worden of sms ontvangen of versturen. Wat is dit toch???

Mvg Fred
Reputatie 2
Badge +4
Beste Fred,

Allereerst onze excuses voor het ongemak.
Het juiste nummer van de berichtencentrale is: 31653131313. Wij hebben tevens de optie bellen in/naar het buitenland opnieuw aangemeld op het netwerk. Wij verzoekne je het toestel uit te schakelen en deze na een half uur opnieuw aan te zetten. Hierna kun je via de netwerkinstellingen in je toestel handmatig verbinding maken met een van de beschikbare netwerken.

Graag vernemen we of het probleem hierna is opgelost.

Groetjes,

Manisha
Hallo

Mijn dochter is momenteel in denemarken, heeft bellen in en naar buitenland aan maar kan niet bellen smsen en kan ook niet gebeld worden.

Wat kunnen we doen, want het is wel belangrijk dat ze elk moment contact op kan nemen.

Groeten Marda
Nu werkt er helemaal niets meer!
Er kan met geen van de beschikbare operators contact gemaakt worden. Ik ontvang Orange F, F Bouygtel en F SFR.
Om zeker te zijn dat het nu niet in eens aan de telefoon ligt heb ik de sim ook in een andere simlock vrije telefoon gedaan met het zelfde resultaat.

Mvg Fred
Na controle op mijn simyo bleek de optie bellen in en naar het buitenland nu uit te staan. Na het aan zetten werkt nu alles na behoren incl sms.

Mvg fred
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Tedje06,

Goed om te horen dat alles werkt.

Groetjes,

Alex

Reageer