.

Beantwoord

Waarom kan ik geen sms versturen?

  • 11 November 2019
  • 7 reacties
  • 519 Bekeken

Sinds gisteravond lukt het niet meer sms-berichten te sturen met mijn iPhone 7. Ik heb een abonnement, eerder geen problemen ondervonden, en de iMessage berichten van de iPhone zelf versturen normaal, via het internet. Dus alleen de ouderwetse sms-berichten kan ik niet versturen. Geen idee wat er aan de hand is, ik vind op internet niks over een storing van het netwerk. 

icon

Beste antwoord door Daisy 11 November 2019, 10:55

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi RhvdG,

 

Welkom op het Simyo forum!

 

Super jammer dat het niet lukt om sms'jes te versturen. Heb je toevallig deze instellingen al gecontroleerd? Ben je verder wel verbonden met het netwerk, lukt het wel om te bellen en sms'jes te ontvangen?

 

Groetjes,

Daisy

Beste Daisy, ik heb eerder probleemloos sms-berichten verstuurd, zelfde toestel, zelfde abonnement en zelfde iOS-versie. Bellen werkt. Het invoeren van de codes zoals weergegeven op de pagina waar je naar linkt leidt tot foutmeldingen en lost het probleem niet op. 

Reputatie 7
Badge +9

Welke foutmelding(en) krijg je dan?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi RvhdG,

 

Jammer dat de link niet heeft gewerkt, nu hebben we inmiddels wel een melding gekregen dat het kan kloppen dat sms'en niet altijd lukt. Krijg je nog een foutmelding in beeld/te horen? Kun je mij een privé berichtje sturen met de telefoonnummers die je probeert te sms'en en daarbij de tijdstippen. Dat kan de netwerkspecialist hiermee aan de slag.

 

Voor de zekerheid, je weet zeker dat je een sms probeert te versturen en niet een iMessage?

 

Groetjes,

Daisy

Ik kan sinds eergisteren ook geen sms’jes meer versturen vanaf mijn iPhone SE (iOS 13.1.3). Ik krijg de melding “not delivered” (Engelstalig iOS). Wat helpt is de iPhone rebooten, of de netwerkinstellingen resetten (en alle wifi-wachtwoorden opnieuw invoeren). Daarna moet dan vaak nog een paar keer op “try again” worden gedrukt bij het te versturen bericht. Om dat voor elke sms te doen is wel heel omslachtig. Telefoneren en mobiel internet werken zonder problemen.
Zowel bij de code *#5005*7672# als **5005*7672*+31653131313# zoals vermeld op de pagina SMS-centrale instellen krijg ik de foutmelding “Error performing request. Unknown Error”

Hoi RvhdG,

 

Jammer dat de link niet heeft gewerkt, nu hebben we inmiddels wel een melding gekregen dat het kan kloppen dat sms'en niet altijd lukt. Krijg je nog een foutmelding in beeld/te horen? Kun je mij een privé berichtje sturen met de telefoonnummers die je probeert te sms'en en daarbij de tijdstippen. Dat kan de netwerkspecialist hiermee aan de slag.

 

Voor de zekerheid, je weet zeker dat je een sms probeert te versturen en niet een iMessage?

 

Groetjes,

Daisy

Het is inmiddels verholpen, lijkt het. Dank voor je medewerking. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Wilfr63,

 

Super vervelend dat het niet werkt, bedankt voor je privéberichtje. Hiermee kunnen we aan de slag.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer