.

Beantwoord

Waarom kan ik geen sms versturen?

  • 13 August 2019
  • 13 reacties
  • 1234 Bekeken

Gisterenavond viel mij op dat ik geen sms kon versturen. Ik had wel een sms ontvangen, daarop wilde ik reageren. Vanmorgen lukt het nog steeds niet.
Ik zie dat het kpn netwerk maar 1 streepje geeft, kan het zijn dat het aan een zwakke verbinding ligt of dat er een storing is? Ik heb de sms geprobeerd te versturen toen er meer streepjes zichtbaar waren maar ook zonder resultaat.
De persoon die ik probeer te smsen zit in Iran, kan het daar mee te maken hebben? Hij heeft mij overigens wel kunnen smsen.
Het is een behoorlijk lang sms bericht, ik heb geprobeerd het in delen te versturen maar ook dat zonder succes.

Ik wil deze persoon heel graag een sms versturen! Heelp!!
icon

Beste antwoord door Ray 13 August 2019, 12:25

Bekijk originele reactie

13 reacties

Ga eens naar je MijnSimyo - instellingen - internet en bellen. Staat het schuifje " bellen in en naar het buitenland" aan?

Zo niet even aanzetten. We vernemen graag de uitkomst.

Hoi Ray, ja staan aan. Ik heb al eerder smsjes uit Iran ontvangen en verstuurd.
Ik probeer zojuist een sms te versturen naar iemand in binnenland en dat gaat ook niet dus met het buitenland heeft het denk ik niet perse te maken.
Dan kan ik je dit nog tonen.

Ik kan geen sms-berichten versturen

Kan je geen sms-berichten sturen? In dit artikel nemen we de meest voorkomende oplossing met je door zodat je snel weer kan sms'en.
Tip: heb je nummerbehoud aangevraagd en lukt het je niet om te reageren op de verificatiecode? Dan kan je deze alsnog invullen via deze pagina.
1. Voldoende beltegoed?
Heb je een Prepaid simkaart? Controleer dan of je voldoende beltegoed hebt op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app.
Met een Sim Only abonnement kan je altijd sms’en. Ook als je belbundel op is. Als dat het geval is, kan je sms’en tegen het buitenbundeltarief van € 0,31 per sms. Of je kan extra minuten bijkopen op Mijn Simyo.
2. Telefooninstellingen
  • Controleer in je telefoon of het nummer van de berichtencentrale correct is ingesteld. Het juiste nummer is +31653131313. Wil je weten hoe je dit in jouw toestel instelt? We leggen het in onze Toestelhulp uit.
  • Kijk of je bereik hebt. Dit zie je aan het aantal streepjes dat bovenin of aan de zijkant van je scherm staat. Staan er geen streepjes? Selecteer dan handmatig het KPN netwerk via de netwerkinstellingen van je telefoon. In onze Toestelhulp laten we zien hoe je dit instelt.
  • Zet je toestel even uit en weer aan. Je Simyo simkaart meldt zich dan opnieuw aan op het netwerk.
  • Heb je een iPhone?
  • Dan kan het liggen aan de instellingen van iMessage. Hier lees je precies wat je kan doen om dit te verhelpen.
3. Sms je vanuit of naar het buitenland?
  • Stuur je een sms naar een buitenlands telefoonnummer? Noteer dan de juiste landcode voor het telefoonnummer. Wil je bijvoorbeeld naar een Duits nummer sms’en? Voer dan +49 of 0049 in en toets daarna het telefoonnummer in, zonder de eerste nul.
  • Wil je sms’en vanuit het buitenland? Zorg ervoor dat de optie ‘Bellen in en naar het buitenland’ aanstaat via Mijn Simyo. Je vindt deze optie onder Instellingen – Internet en bellen. Ook vanuit het buitenland is het belangrijk dat je de juiste landcode gebruikt.


Bron: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-kan-geen-sms-berichten-versturen-91
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Mina78,

Welkom op het Simyo forum!

Wat onhandig dat het versturen van de sms niet werkt! Ik verwacht eigenlijk niet dat dit ligt aan het netwerk. Aangezien je wel gewoon bereik hebt, ook met één streepje bereik kun je prima bellen of sms'en.

Het kan wel liggen aan de instellingen in je toestel. Ik wil je adviseren om de stappen in het bericht van Ray even door te lopen en deze opnieuw in te stellen. Laat je ons even weten of het is gelukt? Dankjewel voor de hulp Ray!

Groetjes,

Kevin
https://Ik krijg een foutmelding in beide gevallen. Dus *#5005*7672# en + 31653131313#

Zoals ik het lees staat er een hekje achter het laatste 13....verwijder het hekje bij de berichtencentrale.
Dan krijg ik een toon: ‘onbruikbaar nr. of niet bestaand nr.’.
Even ter controle.
Zou je screen shots kunnen plaatsen van hoe je de berichtencentrale instelt.


Reputatie 6
Badge +6
Hoi Mina78,

Ik probeerde je net te bellen maar je was helaas niet in de gelegenheid om me te woord te staan.

Even voor de goede orde: wat zie jij staan als je naar Instellingen > Berichten > Stuur en ontvang via gaat?

En ook niet geheel onbelangrijk: heb je je toestel al een keer verbonden met je computer via iTunes? Want over het algemeen worden eventuele onjuiste netwerkinstellingen dan automatisch gepusht.

Ik hoor het graag van je! :)

Groetjes,

Bas
https://Ik krijg een foutmelding in beide gevallen. Dus *#5005*7672#


Ik snap dit niet zo?

Dan krijg ik een toon: ‘onbruikbaar nr. of niet bestaand nr.’.

En dit snap ik ook niet. Het is niet de bedoeling dat je dat nummer belt maar invoert als nummer van de berichten centrale.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Mina78,

Ik was benieuwd of het ondertussen al is gelukt met de tips die Bas en Ray hebben gegeven?

Groetjes,

Kevin

Reageer