.

Beantwoord

Waarom kan ik geen berichten sturen zonder wifi?

  • 20 August 2017
  • 9 reacties
  • 6041 Bekeken

Hallo, ik heb geen internetbundel.
Ik maak gebruik van WiFi van werk en van thuis maar als ik dan aan het wandelen ben en ik ben in de rimboe en ik kan alleen contact maken via bellen of een bericht sturen , komt een berichtje niet door!!wordt die niet verzonden! Die wordt pas verzonden als ik weer ergens WiFi heb! Is dit zo? Of doe ik iets verkeerd??
icon

Beste antwoord door Caspar 21 August 2017, 17:35

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi, bedoel je met een berichtje een SMS? In dat geval moet de SMS-centrale juist ingesteld staan: +31653131313 is het nummer. Hoe dit ingesteld moet worden is afhankelijk van je telefoon.

Als je berichten van WhatsApp, Viber, Messenger o.i.d. bedoelt dan moet je inderdaad wachten tot je verbinding met het internet hebt.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi José V,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je zonder wifi geen berichtjes kan sturen. Het ligt er echt aan wat voor berichtjes het zijn. Gaat om bijvoorbeeld om WhatsApp-berichtjes, sms'jes, FaceTime-berichtjes of iets anders?

Als de dienst via het internet loopt, zoals WhatsApp en FaceTime, heb je echt internet nodig. In dit geval heb je pas weer internet wanneer je aangesloten bent op de wifi en zal het bericht dan pas verstuurd worden. Dit komt doordat je internet optie op je Mijn Simyo uitstaat. Hierdoor is het gebruik van het internet via Simyo niet mogelijk en kan je alleen maar internetten via wifi.

Ik hoor graag van je om wat voor soort berichtjes het gaat.

Groetjes,
Caspar

@franswon bedankt voor je hulp.
Hallo , ik bedoel sms! Ik weet dat ik voor de andere dingen internet nodig heb maar dacht dat een sms sws verstuurd werd.
Ik heb een I phone, waar kan ik dit aanpassen dan?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi José V

De standaard instelingen voor de iPhone:

Op het startscherm open je de telefoon applicatie
Klik onderaan op 'Toetsen'
Om te controleren welke sms centrale je hebt ingesteld voer je de volgende code in: *#5005*7672#
Je hoort de volgende sms centrale te zien: +31653131313
Klik op 'Sluit'
Om de SMS centrale in te stellen kies je dit keer de volgende code: **5005*7672*+31653131313#
De SMS centrale is nu goed ingesteld op je iOS device
Hartelijk bedanktvoor het antwoord!
Ik heb het ingesteld. Ik laat het je weten of het gelukt is. Nogmaals dank Gr José V
Reputatie 7
Badge +9
Oh José,

Kijk ook even of WhatsApp of een andere app niet als standaardberichtenzender staat ingesteld!

Dit zou verklaren waarom de berichten alleen via Wi-Fi verzonden worden.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi José V,

Wat fijn dat Franswon je hiermee heeft kunnen helpen.

Ik ben benieuwd of dit uitkomst voor jou heeft geboden. :$

@ Franswon, bedankt!

Groetjes,
Asma
Hoi allemaal ik heb ook bedankt voor het antwoord en heb het nog niet weer geprobeerd! Franswon heeft goeie tips gegeven!! Ik laat het jullie weten! Top voor de reacties!
Groetjes José
Reputatie 6
Badge +7
Hoi José,

Heel graag gedaan!

Wij horen het graag. :$

Groetjes,
Asma

Reageer