.

Beantwoord

Waarom kan iemand mijn Web-sms niet beantwoorden?

  • 19 January 2015
  • 12 reacties
  • 681 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
De ontvanger van een sms, die ik verstuurd heb vanuit Mijn Simyo, kan niet antwoorden.

Moet dat wel mogelijk zijn ?

Zo ja, vergt dat een verandering van de instelling aan mijn kant of de kant van de ontvanger ?
icon

Beste antwoord door Tiury 20 January 2015, 10:42

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Is de ontvanger ook Simyo klant en probeert hij/zij te antwoorden via Mijn Simyo? Ik meen me te herinneren dat er een bug is die er voor zorgt dat het sms'sen vanuit het adresboek in Mijn Simyo niet werkt, je moet met de hand het volledige 06 nummer intoetsen. Of de sms versturen vanaf de telefoon.
Ik denk niet dat de ontvanger Simyo klant is. Ontvanger probeert via het mobiel te antwoorden. Rechtstreeks kan ontvanger mij wel sms'en maar niet via reply.
Reputatie 7
Badge +9
Als dit bij meerdere ontvangers van jouw sms'sen gebeurt zit er vermoedelijk een tweede bug in Mijn Simyo, namelijk dat het 06 nummer van de afzender niet correct wordt meegestuurd. Maar als het bij 1 bepaalde persoon gebeurt is er wellicht iets mis met de telefoon die hij/zij gebruikt om je te antwoorden. Dan zou dat ook moeten gebeuren als die persoon een reply stuurt naar andere 06 nummers.
De persoon kan alle sms'jes beantwoorden, behalve die van mij, als ik hem vanaf Mijn Simyo verstuur.
Reputatie 7
Badge +9
Lijkt er op dat er een bug zit in de sms verzend functie van Mijn Simyo. Wel vreemd dat dit probleem hier niet eerder is gemeld (voor zover ik weet).
Inderdaad, opmerkelijk. Dank voor de reacties in elk geval.,
Reputatie 6
Badge +10
Hoi gaasp, welkom op het Simyo forum 🙂!

Wat een vreemd geval, dit heb ik ook nog niet eerder gehoord. Goed dat je het even aangeeft in ieder geval! Heb je al eens getest om een sms te sturen naar iemand anders en diegene te laten reageren? Dat zou onze IT-afdeling heel graag willen weten voordat we dit kunnen onderzoeken 🙂.

Ik hoor het heel graag van je, gaasp!
Dat kun je zelf neem ik aan ? Sms'je sturen vanaf het web. En dan kijken of je het kunt beantwoorden.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi gaasp,

Bedankt voor je reactie.

We kunnen zelf een bericht sturen maar ondervinden geen probleem het terug-sms'en.

Graag zoeken we uit waarom het niet bij jou lukt. Vandaar dat Tiury je had gevraagd om ook een web-sms naar te sturen naar een andere nummer. Zo kan onze IT-afdeling voor je nagaan waarom dit bij één of meerdere nummers voorkomt.

Laat je ons weten wanneer je de test hebt uitgevoerd?
Ook vanaf een ander toestel met een andere simkaart van een andere provider
is het niet mogelijk een web-sms te beantwoorden.


http://oi60.tinypic.com/13z2168.jpg
Vorige bericht kan genegeerd worden.

Vanaf een tweede nummer lukte het wel.

Blijft de vraag waarom het van het eerste nummer niet kan.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi gaasp,

Bedankt dat je het alsnog hebt getest 🙂. Goed om te lezen dat het werkt bij een ander nummer. Hieruit kunnen we opmaken dat het aan de telefoon instellingen van de ontvanger ligt.

Kun je me vertellen wat voor telefoon en provider diegene heeft? Misschien kan ik aan de hand daarvan tips geven en een oplossing vinden 🙂.

Reageer