.

Beantwoord

Waarom heb ik plotselinge kosten betaalde SMS-dienst?

  • 12 January 2015
  • 8 reacties
  • 2193 Bekeken

Ik maak weinig gebruik van mijn prepaid telefoon. Voornamelijk vanaf vakantieadressen. Is nu niet aan de orde. Plotseling bericht dat mijn saldo (bijna) op was. Onmogelijk, dacht ik. Nu blijkt er 8 x € 3.- te zijn afgeboekt voor "Ontvangen bericht van betaalde SMS-dienst". 4 berichten met een tussentijd van 6, 4 en 2 seconden op 1 januari jl. en nog een viertal op 8 januari met een tussentijd van resp. 6, 6, 6 en 5 sec. Ik heb echter op of omstreeks die data geen enkel bericht ontvangen en begrijp daarom niet waarop dit slaat. Ik wil mijn geld terug! Einde Simyo?
icon

Beste antwoord door Ernst 12 January 2015, 19:54

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi Tellie,

Klinkt vreemd, maar heb je alle apps en gegevens allemaal heel goed gecontroleerd en bekeken?
Lijkt mij sterk dat Simyo dit met opzet doet om wat geld binnen te halen, of denk je daar anders over omdat je die kosten van Simyo terug wilt hebben.
Ik dacht dat je bij Simyo geen gebruik kon maken van betaalde sms diensten ter bescherming van de klanten (misbruik) en / of onverwachte hoge kosten. 

Of heb ik het fout?
Ik maak weinig gebruik van mijn prepaid telefoon. Voornamelijk vanaf vakantieadressen. Is nu niet aan de orde. Plotseling bericht dat mijn saldo (bijna) op was. Onmogelijk, dacht ik. Nu blijkt er 8 x € 3.- te zijn afgeboekt voor "Ontvangen bericht van betaalde SMS-dienst". 4 berichten met een tussentijd van 6, 4 en 2 seconden op 1 januari jl. en nog een viertal op 8 januari met een tussentijd van resp. 6, 6, 6 en 5 sec. Ik heb echter op of omstreeks die data geen enkel bericht ontvangen en begrijp daarom niet waarop dit slaat. Ik wil mijn geld terug! Einde Simyo?

Ga i.i.i.g eens naar www.payinfo.nl, vul in wat nodig is.

Graag ff laten weten of dit heeft geholpen.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Tellie, welkom op ons forum!

Ik heb dit topic even in het subforum sms&mms gezet. Dan is het wat overzichtelijker voor andere forumgebruikers.

Kan het kloppen dat je dit met een ander telefoonnummer hebt dan waarmee je op het forum actief bent?
Bij 1 van je andere nummers zie ik namelijk op 25 december, 1 en 8 januari de betaalde sms diensten, wat neerkomt op een wekelijks 'abonnement'.
Ik kan ook geen activatie sms zien waarmee men zich normaal gesproken aanmeld hier voor.
Dit mag natuurlijk niet zomaar en als je aangeeft dat het om dat andere nummer gaat blokkeer ik meteen die diensten voor je.
In totaal heeft dit je €39 gekost, maar dat krijg je terug. Wil je dat overgemaakt hebben of als beltegoed bijgeschreven?

Heb je al iets gehad aan de tips van je medeforummers? (waarvoor dank, heren!)
Hoi Tellie, welkom op ons forum!

Ik heb dit topic even in het subforum sms&mms gezet. Dan is het wat overzichtelijker voor andere forumgebruikers.

Kan het kloppen dat je dit met een ander telefoonnummer hebt dan waarmee je op het forum actief bent?
Bij 1 van je andere nummers zie ik namelijk op 25 december, 1 en 8 januari de betaalde sms diensten, wat neerkomt op een wekelijks 'abonnement'.
Ik kan ook geen activatie sms zien waarmee men zich normaal gesproken aanmeld hier voor.
Dit mag natuurlijk niet zomaar en als je aangeeft dat het om dat andere nummer gaat blokkeer ik meteen die diensten voor je.
In totaal heeft dit je €39 gekost, maar dat krijg je terug. Wil je dat overgemaakt hebben of als beltegoed bijgeschreven?

Heb je al iets gehad aan de tips van je medeforummers? (waarvoor dank, heren!)


Hartelijk dank voor je bericht. Ik begrijp alleen niet wat je bedoelt met een ander nummer. Bij mijn weten heb ik slechts één nummer. Het enige nummer dat ik gebruik eindigt op 859.
Ik heb een klein uur geleden alle betaalde SMS-diensten geblokkeerd via www.payinfo.nl
Maar net daarvoor kreeg ik weer 4 SMS-berichten binnen met nummer 1555. Ik vrees dat mijn tegoed, dat ik gisteravond met 20 euro had aangevuld, nu ook alweer is verdwenen. Ik ben al jaren heel tevreden met Simyo, maar begrijp er nu niets meer van. Moet ik verder nog iets doen om me weer veilig te voelen?
Ik maak weinig gebruik van mijn prepaid telefoon. Voornamelijk vanaf vakantieadressen. Is nu niet aan de orde. Plotseling bericht dat mijn saldo (bijna) op was. Onmogelijk, dacht ik. Nu blijkt er 8 x € 3.- te zijn afgeboekt voor "Ontvangen bericht van betaalde SMS-dienst". 4 berichten met een tussentijd van 6, 4 en 2 seconden op 1 januari jl. en nog een viertal op 8 januari met een tussentijd van resp. 6, 6, 6 en 5 sec. Ik heb echter op of omstreeks die data geen enkel bericht ontvangen en begrijp daarom niet waarop dit slaat. Ik wil mijn geld terug! Einde Simyo?

Ga i.i.i.g eens naar www.payinfo.nl, vul in wat nodig is.

Graag ff laten weten of dit heeft geholpen.

Bedankt! Ik had je bericht nog niet gelezen en net daarvoor via de Simyo-site een weg gevonden naar de ook door jou genoemde site. Inmiddels heb ik alle betaalde SMS-diensten geblokkeerd. Nogmaals hartelijk dank voor je advies.
Hoi Tellie,

Klinkt vreemd, maar heb je alle apps en gegevens allemaal heel goed gecontroleerd en bekeken?
Lijkt mij sterk dat Simyo dit met opzet doet om wat geld binnen te halen, of denk je daar anders over omdat je die kosten van Simyo terug wilt hebben.

Ik veronderstel geen opzet maar weet gewoonweg niet hoe dit komt. Al vele jaren Simyo-klant, maar zoiets nog nooit meegemaakt. Bedankt voor je reactie.

Tellie
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Tellie,

Ik begrijp alleen niet wat je bedoelt met een ander nummer. Bij mijn weten heb ik slechts één nummer. Het enige nummer dat ik gebruik eindigt op 859.
Ik zie onder jou adresgegevens 4 actieve aansluiting. Waarvan 859 er 1 is. De rest zal van je familie zijn. Je hebt jezelf op het forum geregistreerd met het nummer eindigend op 759. Vandaar de vraag van Ernst.

Je bent nu volledig veilig, ik heb de blokkade aangezet op het nummer 859. Het opgewaardeerde tegoed van €20,- staat nog op je account.:) Dat is een gelukje. Zal ik de gemaakte kosten van €39,- terug laten storten op je rekening? Of zal ik het bijschrijven als Beltegoed?

Reageer