.

Beantwoord

Waar komen deze afgeschreven sms'jes vandaan?

  • 27 October 2016
  • 13 reacties
  • 548 Bekeken

Badge
Ik zie op mijn overzicht dat er 10 keer smsjes zijn afgeschreven van mijn account.
1 x met nummer 00447400369708
7 x met nummer 0653131313
1 x met nummer 0683270544
1 x met nummer 0624870664

Ik ben niet in het buitenland geweest dus vraag mij af hoe dit mogelijk is
en hoe ik dit kan blokkeren.
icon

Beste antwoord door Jihane 27 October 2016, 12:32

Bekijk originele reactie

13 reacties

Het 1e nr lijkt een scam, dus dat nr blokkeren via de telefoon.

https://www.google.nl/search?client=tablet-android-samsung&ei=7qQRWL3kKcW3a7yYsNgP&q=%2B447400369708+&oq=%2B447400369708+&gs_l=mobile-gws-serp.12...7066.8452.0.10404.7.7.0.0.0.0.84.413.6.6.0....0...1c.1j4.64.mobile-gws-serp..1.0.0.U16ScoA1z8o

2. Is de berichtencentrale. Heeft de telefoon uitgestaan?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ivonne-Niessink,

Wat vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over je sms-gebruik! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie inderdaad dat deze sms'jes verstuurd zijn. Je geeft aan dat je niet in het buitenland geweest bent, maar dat wordt ook niet gesuggereerd door Mijn Simyo. Zag je dat ergens staan?

Het tweede nummers is, zoals Friesian aangeeft, van de berichtencentrale. Je sms komt altijd eerst bij de berichtencentrale en dan bij de ontvanger. In sommige situaties blijft de sms hangen bij de centrale, en dan zie jij dus dat nummer in je verbruik staan. Dit zijn die scenario's:

  • •Sms-berichten die vanuit het buitenland verzonden worden aan Nederlandse mobiele nummers;
  • Sms-berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden;
  • •Sms-berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd.

Kun je die sms-berichten terugvinden in je toestel onder Verzonden berichten? Als niet, dan gaan we samen uitzoeken waardoor dit dan kan komen.

@ Friesian, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoi Jihane .Ik heb op google gezocht over informatie van dit nummer.
Het volgende kwam naar voren.

Het nummer 06-53131313 is van de sms-centrale van KPN. Dit nummer komt op uw notaspecificatie naar voren op het moment dat u in het buitenland een sms verstuurt naar een ander mobiel nummer. Dit loopt via de Nederlandse sms-centrale omdat het nummer waar u de sms naartoe stuurt in het buitenland niet bekend zal zijn. In onze sms-centrale is dit nummer wel bekend en van hieruit zal de SMS doorgestuurd worden naar degene voor wie de sms bedoeld is.
Vandaar mijn reactie dat ik niet in het buitenland ben geweest.

Ik kan ook niet de berichten terug vinden in mijn toestel onder Verzonden berichten.

Deze smsjes afgeschreven van mijn simyo op 22 oktober vanaf 13.07 uur t/m 13.28 uur.

Daarna niet meer ontvangen
Badge
Hoi Frisian, Hoe kan ik dit nummer blokkeren op mijn telefoon ?
Dit nummer zit niet bij mijn contacten.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Jihane .Ik heb op google gezocht over informatie van dit nummer.
Het volgende kwam naar voren.

Het nummer 06-53131313 is van de sms-centrale van KPN. Dit nummer komt op uw notaspecificatie naar voren op het moment dat u in het buitenland een sms verstuurt naar een ander mobiel nummer. Dit loopt via de Nederlandse sms-centrale omdat het nummer waar u de sms naartoe stuurt in het buitenland niet bekend zal zijn. In onze sms-centrale is dit nummer wel bekend en van hieruit zal de SMS doorgestuurd worden naar degene voor wie de sms bedoeld is.
Vandaar mijn reactie dat ik niet in het buitenland ben geweest.

Ik kan ook niet de berichten terug vinden in mijn toestel onder Verzonden berichten.

Deze smsjes afgeschreven van mijn simyo op 22 oktober vanaf 13.07 uur t/m 13.28 uur.

Daarna niet meer ontvangen


Kleine correctie: Ik weet niet waar je deze informatie zag staan, maar het is niet volledig. Zoals Jihane aangeeft zijn er situaties waarbij je het nummer van de sms-centrale terugziet ook al ben je niet in het buitenland.
Badge
Het 1e nr lijkt een scam, dus dat nr blokkeren via de telefoon.

https://www.google.nl/search?client=tablet-android-samsung&ei=7qQRWL3kKcW3a7yYsNgP&q=%2B447400369708+&oq=%2B447400369708+&gs_l=mobile-gws-serp.12...7066.8452.0.10404.7.7.0.0.0.0.84.413.6.6.0....0...1c.1j4.64.mobile-gws-serp..1.0.0.U16ScoA1z8o

2. Is de berichtencentrale. Heeft de telefoon uitgestaan?
Badge
Hoi Frisian
Mijn telefoon heeft niet uit gestaan.Ik zet mijn telefoon nooit uit. Heb per ongeluk een duimpje geplaatst op je bericht.
Heb moeten zoeken hoe en waar ik weer kon reageren.:(
Reputatie 3
Badge +5
Hoi ivonne-niessink,

Zoals Friesian je heeft aangeraden raad ik je aan om het eerste nummer (00447400369708) te blokkeren in je toestel, omdat er niet te achterhalen valt waar het nummer van is.

De uitleg van de berichtencentrale die je op internet hebt gevonden is inderdaad onvolledig. Onze Jihane is mevrouw Volledig en dat is haar bericht ook :D

Wel heel raar dat je de berichten niet kan terugvinden in je toestel. Zouden de andere twee mogelijkheden die Jihane heeft benoemd ook een optie zijn? Namelijk:

  • Sms-berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden;
  • •Sms-berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd.

Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias
Badge
HOI ilias,

Mijn vraag is hoe kan ik een nummer :00447400369708 blokkeren in min toestel.
Ik ben op een leeftijd die niet weet hoe ik dit moet regelen.
Zo als ik al aangaf telefoon staat altijd aan,en zelf stuur ik geen sms berichten.
Welk soort toestel je hebt bepaald hoe je een nummer blokkeert. Kan via je telefoon of via een app. Call blocker. Geef even aan welk toestel je hebt als je er niet uitkomt.
Badge
Een LG Smartphone
Je hebt een LG smartphone dus dan ga ik uit van een Android toestel...
Een voorbeeld....

Dan kun je via de Google play store gaan naar een Call blocker...
Blacklist plus is dan een aanrader.

De app installeer je op je telefoon
Via de knop add, messages log kun je dan het ongewenste nummer selecteren..add.

Laat ff weten of het gelukt is .
Reputatie 3
Badge +5
Hoi ivonne-niesink,

Ik zie dat Friesian je inmiddels al geholpen heeft met aanwijzingen hoe het nummer te blokkeren in je toestel. Enorm fijn!

Laat je even weten of het is gelukt?

@Friesian, bedankt voor je hulp.

Groetjes,
Ilias

Reageer