.

Vreemde info berichten

  • 4 September 2012
  • 4 reacties
  • 8284 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Ik krijg heel veel (102 in een paar uur) vreemde sms berichtjes, die "info bericht" worden genoemd en alleen maar vreemde tekens bevatten.

Ik wil hier vanaf, maar weet niet hoe ik deze kan (laten) blokkeren.

4 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum IFM,

Kan je aangeven waarvan de berichtjes afkomstig zijn? Het wil wel eens helpen om je simkaart in een ander toestel te plaatsen en daarna de simkaart weer in het oorsponkelijke toestel te stoppen.

Groetjes,

Alex
Badge
Ik krijg ze ook en je kunt niet zien waar ze vandaan komen
Badge +1
Dit kunnen info berichten zijn.
Als je deze optie ingeschakeld hebt, kan het zijn dat je informatie ontvangt van zendmasten in de buurten.
Die rare codes geven aan welke zendmast informatie stuurt.
Info berichten worden bijvoorbeeld gebruikt door de overheid om NL-Alert berichten uit te sturen.
Elke info service kan een eigen kanaal gebruiken. (NL-Alert bijvoorbeeld kanaal 919)
Echter, als je de optie info berichten ontvangen aan het staan op je mobiel en geen kanaal ingesteld hebt,]
kan het zijn dat je telefoon alle kanalen afgaat. Dan ontvang je dus rare codes van zendmasten.
(Dit komt vaak voor in het buitenland, waar meer service kanalen in gebruik zijn dan in Nederland)

Probeer dit eens uit te zetten. Hieronder een voorbeeld voor de Samsung Galaxy S4
Maar deze optie moet zowieso op bijna elke Android telefoon wel terug te vinden zijn onder je berichten instellingen.

http://www.samsunggalaxys4.nl/infoberichten-uitzetten-samsung-galaxy-s4/

Laat even weten of dit gewerkt heeft.
Badge +6
Dit kunnen info berichten zijn.
Als je deze optie ingeschakeld hebt, kan het zijn dat je informatie ontvangt van zendmasten in de buurten.
Die rare codes geven aan welke zendmast informatie stuurt.
Info berichten worden bijvoorbeeld gebruikt door de overheid om NL-Alert berichten uit te sturen.
Elke info service kan een eigen kanaal gebruiken. (NL-Alert bijvoorbeeld kanaal 919)
Echter, als je de optie info berichten ontvangen aan het staan op je mobiel en geen kanaal ingesteld hebt,]
kan het zijn dat je telefoon alle kanalen afgaat. Dan ontvang je dus rare codes van zendmasten.
(Dit komt vaak voor in het buitenland, waar meer service kanalen in gebruik zijn dan in Nederland)

Probeer dit eens uit te zetten. Hieronder een voorbeeld voor de Samsung Galaxy S4
Maar deze optie moet zowieso op bijna elke Android telefoon wel terug te vinden zijn onder je berichten instellingen.

http://www.samsunggalaxys4.nl/infoberichten-uitzetten-samsung-galaxy-s4/

Laat even weten of dit gewerkt heeft.


Hoi Brvandoorn,

Bedankt voor het delen van je tip. Wellicht hebben de andere gebruikers op het forum hier wat aan 🙂.

Reageer