.

Beantwoord

Verbruik smsjes door berichtencentrale

  • 20 November 2013
  • 10 reacties
  • 2099 Bekeken

Badge
Beste meneer of mevrouw,

Ik heb sinds vrijdag mijn abonnement bij jullie geactiveerd, en vanmiddag even mijn verbruik ingekeken. Ik merkte iets vreemds; er waren 324 smsjes verstuurd waarvan er 320 naar 0653131313, jullie berichtencentrale nummer. Ik heb op internet rondgezocht en gezien dat het bij de volgende drie gevallen gebeurd: - SMS- berichten die vanuit het buitenland verzonden
- SMS- berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden
- SMS- berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd.
Ik heb mijn nieuwe Simyo simkaart rond elf uur of half twaalf in mijn telefoon gedaan (dit kunnen jullie vast checken) dus geen van deze drie gevallen kunnen op mij van toepassing zijn. Nu vind ik het niet heel raar dat mijn telefoon 1 of 2x met de berichtencentrale moet communiceren, maar dat dit 320 keer is gebeurd slaat nergens op, en dat ik hier niks van zie al helemaal niet.

Ik heb binnen mijn bundel maar 100 minuten/smsjes, dus door dit voorval heb ik nu (voorlopige) buiten bundel kosten van meer dan €85, en ik wens dit zo snel mogelijk terug te krijgen en een oplossing te vinden voor mijn probleem, want ik denk dat ik een foutieve simkaart heb.

Met vriendelijke groet,

Oskar

(P.S. Ik heb deze vraag op verschillende plekken gesteld aangezien ik niet weet waar ik het precies met vragen, excuses hiervoor!)
icon

Beste antwoord door Charlene 21 November 2013, 12:20

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge +8
Beste meneer of mevrouw,

Ik heb sinds vrijdag mijn abonnement bij jullie geactiveerd, en vanmiddag even mijn verbruik ingekeken. Ik merkte iets vreemds; er waren 324 smsjes verstuurd waarvan er 320 naar 0653131313, jullie berichtencentrale nummer. Ik heb op internet rondgezocht en gezien dat het bij de volgende drie gevallen gebeurd: - SMS- berichten die vanuit het buitenland verzonden
- SMS- berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden
- SMS- berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd.
Ik heb mijn nieuwe Simyo simkaart rond elf uur of half twaalf in mijn telefoon gedaan (dit kunnen jullie vast checken) dus geen van deze drie gevallen kunnen op mij van toepassing zijn. Nu vind ik het niet heel raar dat mijn telefoon 1 of 2x met de berichtencentrale moet communiceren, maar dat dit 320 keer is gebeurd slaat nergens op, en dat ik hier niks van zie al helemaal niet.

Ik heb binnen mijn bundel maar 100 minuten/smsjes, dus door dit voorval heb ik nu (voorlopige) buiten bundel kosten van meer dan €85, en ik wens dit zo snel mogelijk terug te krijgen en een oplossing te vinden voor mijn probleem, want ik denk dat ik een foutieve simkaart heb.

Met vriendelijke groet,

Oskar

(P.S. Ik heb deze vraag op verschillende plekken gesteld aangezien ik niet weet waar ik het precies met vragen, excuses hiervoor!)


Hoi Oooskar,

Jeetje, ja dat is schrikken, dat snap ik. Je ziet geen verzonden smsjes in je toestel? je simkaart kan niet uit zichzelf verbinding maken met de berichtencentrale, dus er gaat iets niet goed in je toestel nu. 😞 Dit is begonnen op 15-11 om 11.51. Kan je je herinneren of je toen iets hebt gedaan? Een nieuwe app geïnstalleerd of iets dergelijks?
Het is niet 1 bericht dat steeds opnieuw verbinding maakt. Ik ben het nagegaan met de specialisten en er wordt steeds een nieuw bericht aangeboden. Ik zou sowieso je simkaart uit je toestel halen, en in een ander toestel stoppen. Anders lopen je kosten alleen nog hoger op. En dan hoor ik graag wat voor toestel je gebruikt. Ik zou ook zeker bij de leverancier van je toestel informeren of er misschien iets bekend is van een software fout.
Ik hoor van je,

Groetjes,
Charlene
Badge
Beste Charlene,

Schrikken was het zeker! Toevallig had ik juist nét voordat ik keek mijn simkaart in een andere telefoon gedaan, nu gebruik ik dus een HTC One S. Ik gebruikte een Iocean x7, een telefoon die binnenkort in Nederland uitkomt (http://tweakers.net/nieuws/92608/chinese-fabrikant-iocean-brengt-full-hd-smartphones-in-nederland-en-belgie-uit.html). Deze telefoon draait gewoon stock android 4.2.1, ik heb rondgezocht en nergens vergelijkbare problemen gezien. Ik heb nog nooit eerder last gehad van deze problemen en gebruik mijn Iocean al bijna een half jaar, het probleem is precies opgetreden toen ik de simkaart erin deed, en is lang vóórdat ik mijn nieuwe telefoon ben gaan gebruiken gestopt. Ik heb gekeken in het verbruik en het is me opgevallen dat het in de nacht van 19/20 november is opgehouden met smsen, rond twaalf uur snachts. Na twaalf uur snachts is er geen smsje meer verzonden vanuit mijn telefoon terwijl die wel gewoon aan stond en gebruikt werd, niet anders dan een paar uur voor middernacht. Hiermee wil ik duidelijk maken dat ik toch echt denk dat de simkaart voor het probleem heeft gezorgd, aangezien er niets vreemds mee is voorgevallen & hij dus begonnen was met het versturen van de smsjes voordat ik zelf maar een smsje had verstuurd.

Ik vind het erg vreemd dat Simyo een klant niet op de hoogte stelt van het ongebruikelijke gedrag dat zijn nummer vertoont. Ten tweede vind ik het onacceptabel dat een berichtje als dit niet gewoon in mijn eigen SMS-overzicht op mijn telefoon komt te staan, dan heb ik er als klant zicht op. DIt vind ik iets waar ik recht op heb, dan had ik het vanaf de eerste dag al kunnen zien en er op reageren, in plaats van dat deze smsjes onzichtbaar zijn voor de klant die ze zou "versturen" en dan wel voor de kosten op moet draaien. Ik heb ditzelfde opgemerkt bij andere forumposts bij jullie, dit is een smsje die nergens te vinden is op je eigen telefoon, om er later achter te komen dat je het wél zou hebben verstuurd - en dan moet je betalen. 

Met vriendelijke groet,

Oskar.
Badge +8
Beste Charlene,

Schrikken was het zeker! Toevallig had ik juist nét voordat ik keek mijn simkaart in een andere telefoon gedaan, nu gebruik ik dus een HTC One S. Ik gebruikte een Iocean x7, een telefoon die binnenkort in Nederland uitkomt (http://tweakers.net/nieuws/92608/chinese-fabrikant-iocean-brengt-full-hd-smartphones-in-nederland-en-belgie-uit.html). Deze telefoon draait gewoon stock android 4.2.1, ik heb rondgezocht en nergens vergelijkbare problemen gezien. Ik heb nog nooit eerder last gehad van deze problemen en gebruik mijn Iocean al bijna een half jaar, het probleem is precies opgetreden toen ik de simkaart erin deed, en is lang vóórdat ik mijn nieuwe telefoon ben gaan gebruiken gestopt. Ik heb gekeken in het verbruik en het is me opgevallen dat het in de nacht van 19/20 november is opgehouden met smsen, rond twaalf uur snachts. Na twaalf uur snachts is er geen smsje meer verzonden vanuit mijn telefoon terwijl die wel gewoon aan stond en gebruikt werd, niet anders dan een paar uur voor middernacht. Hiermee wil ik duidelijk maken dat ik toch echt denk dat de simkaart voor het probleem heeft gezorgd, aangezien er niets vreemds mee is voorgevallen & hij dus begonnen was met het versturen van de smsjes voordat ik zelf maar een smsje had verstuurd.

Ik vind het erg vreemd dat Simyo een klant niet op de hoogte stelt van het ongebruikelijke gedrag dat zijn nummer vertoont. Ten tweede vind ik het onacceptabel dat een berichtje als dit niet gewoon in mijn eigen SMS-overzicht op mijn telefoon komt te staan, dan heb ik er als klant zicht op. DIt vind ik iets waar ik recht op heb, dan had ik het vanaf de eerste dag al kunnen zien en er op reageren, in plaats van dat deze smsjes onzichtbaar zijn voor de klant die ze zou "versturen" en dan wel voor de kosten op moet draaien. Ik heb ditzelfde opgemerkt bij andere forumposts bij jullie, dit is een smsje die nergens te vinden is op je eigen telefoon, om er later achter te komen dat je het wél zou hebben verstuurd - en dan moet je betalen. 

Met vriendelijke groet,

Oskar.


Hoi Oooskar,

Ik begrijp je verhaal. Toch blijft het zo dat een simkaart uit zichzelf geen opdracht kan geven. Dat is technisch niet mogelijk. Die is dus ergens uit je toestel vandaan gekomen. Natuurlijk zouden berichtjes die jij verstuurt, in je telefoon te zien moeten zijn, maar je hebt hier dus duidelijk te maken gehad met iets wat niet op de normale manier heeft gefunctioneerd. Wij hebben als Simyo geen invloed op de werking van je toestel.
Ik ga nogmaals voor je informeren bij de netwerkspecialisten. Of ze je iets meer van een verklaring kunnen geven. Het kan een app geweest zijn, een achtergrondproces, of gewoon een software fout. Ik kan niet beloven dat zij iets kunnen zien. Maar ik wil je graag meer duidelijkheid geven over wat er is gebeurd.

Wat ongebruikelijk gedrag is op een aansluiting, is moeilijk te bepalen. Wij houden wel een aantal dingen automatisch in de gaten. Of je internet gebruikt zonder een bundel bijvoorbeeld. Of wanneer je ineens hoge kosten maakt, wordt je aansluiting uit voorzorg geblokkeerd. Die grens ligt bij €75 op een dag. Dat heb jij niet gehaald.
Zicht op je verbruik heb je te allen tijde op Mijn Simyo. Zo kwam je er nu ook achter.

Ik laat je nog weten wat ik dit keer terug krijg van de specialisten.
Ik hoop dat dat een duidelijke verklaring gaat zijn.

Groetjes,
Charlene
Badge
Beste Charlene,

Ik begin het steeds meer te begrijpen, toch heb ik wel het idee dat ik berichtjes via 0653131313, ofwel jullie berichten centrale, zowieso niet kan zien op mijn telefoon. Ik heb trouwens even gecheckt waar de smsjes naar zijn verstuurd, en ik heb er 324 van de 325 naar 0653131313 blijkbaar.. Kunnen jullie dan niet zien waar mijn nummer dan een smsje naar probeerde te versturen? Misschien kan dat ook licht werpen op de situatie. 

Ik hoor graag meer van de specialisten.

Met vriendelijke groet,

Oskar.
Reputatie 5
Badge +11
Beste Charlene,

Ik begin het steeds meer te begrijpen, toch heb ik wel het idee dat ik berichtjes via 0653131313, ofwel jullie berichten centrale, zowieso niet kan zien op mijn telefoon. Ik heb trouwens even gecheckt waar de smsjes naar zijn verstuurd, en ik heb er 324 van de 325 naar 0653131313 blijkbaar.. Kunnen jullie dan niet zien waar mijn nummer dan een smsje naar probeerde te versturen? Misschien kan dat ook licht werpen op de situatie. 

Ik hoor graag meer van de specialisten.

Met vriendelijke groet,

Oskar.


Hi Oooskar,

Het nummer 0653131313 wordt automatisch gebruikt wanneer er berichten gestuurd worden die om de één of andere reden geen ontvanger hebben. Dat kunnen berichten zijn naar bijvoorbeeld een niet bestaand telefoonnummer, of wanneer SMS berichten er langer dan 72 uur over doen om afgeleverd te worden.
Het is dan voor ons niet na te gaan wie de oorspronkelijke 'geadresseerde' is.
In een geval zoals het jouwe, wanneer het lijkt of er een probleem met je toestel of software is, is dit ook niet na te gaan.

De enige manier waarop je hier achter zou kunnen komen is hooguit een onderzoek aan je telefoon zelf, maar zelfs dat geeft geen garanties.
Badge +8
Beste Charlene,

Ik begin het steeds meer te begrijpen, toch heb ik wel het idee dat ik berichtjes via 0653131313, ofwel jullie berichten centrale, zowieso niet kan zien op mijn telefoon. Ik heb trouwens even gecheckt waar de smsjes naar zijn verstuurd, en ik heb er 324 van de 325 naar 0653131313 blijkbaar.. Kunnen jullie dan niet zien waar mijn nummer dan een smsje naar probeerde te versturen? Misschien kan dat ook licht werpen op de situatie. 

Ik hoor graag meer van de specialisten.

Met vriendelijke groet,

Oskar.


Hoi Oooskar,

Wat de netwerkspecialisten terugkoppelen is dat het erop lijkt dat je toestel zich ergens heeft proberen te registreren. Het nummer waarbij je toestel zich heeft proberen te registreren zal dan niet geklopt hebben en zo is het steeds opnieuw gebeurd, naar een niet bestaand nummer. Waarom het is gestopt is niet te verklaren. Maar de opdracht werd dus vanuit je toestel geïnitieerd. Je gaf al aan dat je dat toestel nu niet meer gebruikt. Dus je loopt hiermee geen gevaar dat het weer gebeurt.

Ik hoop dat dit het nog meer verduidelijkt.

Groetjes,
Charlene
Beste L.S
Mijn beltegoed was te laag, terwijl er EEN Sms,je was verstuurd.
Waren er binnen een paar weken honderdeSms,jes verstuurt naar 0653131313.
Beltegoed werd na een telefoontje naar 1200 direct aangevuld (30 Euro)
Na verloop van tijd deed het probleem zich weer voor,maar nu werd me verteld dat het aan de telefoon lag en werd er mijn beltegoed niet aangevuld,weg 30 Euro
Op de site wordt uitgelegt hoe het verzenden en ontvangen via 0653131313 werkt en ben tot de conclusie gekomen dat er een Sms,je blijft hangen, waar Simyo klaarblijkelijk niks aan kan doen,vreemd!!
Ik heb een telefoon uit China, maar (mij bekent) meerdere en die geen enkel probleem ondervinden.
Blijft vreemd dat ze eerst mijn beltegoed binnen 1 minuut aanvulde (lijkt toch op schuld bekennen) en daarna niet meer.
Graag jullie reaktie
Reputatie 5
Badge +11
Beste L.S
Mijn beltegoed was te laag, terwijl er EEN Sms,je was verstuurd.
Waren er binnen een paar weken honderdeSms,jes verstuurt naar 0653131313.
Beltegoed werd na een telefoontje naar 1200 direct aangevuld (30 Euro)
Na verloop van tijd deed het probleem zich weer voor,maar nu werd me verteld dat het aan de telefoon lag en werd er mijn beltegoed niet aangevuld,weg 30 Euro
Op de site wordt uitgelegt hoe het verzenden en ontvangen via 0653131313 werkt en ben tot de conclusie gekomen dat er een Sms,je blijft hangen, waar Simyo klaarblijkelijk niks aan kan doen,vreemd!!
Ik heb een telefoon uit China, maar (mij bekent) meerdere en die geen enkel probleem ondervinden.
Blijft vreemd dat ze eerst mijn beltegoed binnen 1 minuut aanvulde (lijkt toch op schuld bekennen) en daarna niet meer.
Graag jullie reaktie


Hoi cama, welkom op het Simyo forum.

De vorige keer dat zich dit voordeed is je situatie beoordeeld als zijnde er Whatsapp berichten buiten je WiFi omgeving als SMS berichten werden verstuurd, aangezien je geen internet gebruikte op je mobiel.
Daarom is er destijds gemeend je dit bedrag te crediteren. Dit was niet als schuldbekentenis, maar uit coulance. Het verbruik is er toen namelijk wel geweest en had niet gecrediteerd hoeven te worden.

De SMS berichten die nu verstuurd zijn hebben een bepaalde interval. Dit duidt op een vaste herhaling vanuit je toestel en daarom een toestelprobleem. Een simkaart verstuurd immers niet uit zichzelf een smsje.

Het gaat aanwijsbaar om een andere oorzaak, en deze keer een oorzaak waar we helaas niet coulant in kunnen zijn.
Ik wil je aanraden om je toestel na te laten kijken door een merkdealer of importeur en de schade te verhalen op de fabrikant/leverancier.
watsapp gaat via het internet en Sms via zendmasten, bovendien staat internet bij mij uit..
ik heb inmiddels € 10 op mijn kaart gezet en heel veel watsapp,jes verstuurt in een Wifi omgeving en mijn beltegoed blijft op peil.
Als ik nu EEN Sms,je duf te versturen gaat het fout en ben ik binnen de kortste keren mijn beltegoed kwijt. aan 0653131313 Dus jullie antwoord over watsapp via Sms, daar had ik graag nog een duidelijker antwoord op.
De mogelijkheid dat het aan de telefoon ligt blijft.
inmiddels kontakt gehad met de leverancier van de telefoon en die heeft me geadviseert alle Apps die op de achtergrond werken uit te schakelen hetgeen ik inmiddels heb gedaan.als mijn BELtegoed laag is ga ik weer een Sms,je versturen.Ik hou jullie op de hoogte
Met vriendelijke groet
Badge +8
watsapp gaat via het internet en Sms via zendmasten, bovendien staat internet bij mij uit..
ik heb inmiddels € 10 op mijn kaart gezet en heel veel watsapp,jes verstuurt in een Wifi omgeving en mijn beltegoed blijft op peil.
Als ik nu EEN Sms,je duf te versturen gaat het fout en ben ik binnen de kortste keren mijn beltegoed kwijt. aan 0653131313 Dus jullie antwoord over watsapp via Sms, daar had ik graag nog een duidelijker antwoord op.
De mogelijkheid dat het aan de telefoon ligt blijft.
inmiddels kontakt gehad met de leverancier van de telefoon en die heeft me geadviseert alle Apps die op de achtergrond werken uit te schakelen hetgeen ik inmiddels heb gedaan.als mijn BELtegoed laag is ga ik weer een Sms,je versturen.Ik hou jullie op de hoogte
Met vriendelijke groet


Hoi cama,

Klopt, Whatsapp gaat via internet, niet via SMS. Meer is daar eigenlijk niet over te zeggen. Omdat jij de vorige keer dacht dat het daardoor was gekomen, zijn we je eenmalig tegemoet gekomen. Dat gaan we nu niet doen, omdat het duidelijk niet je simkaart is.
Dat nummer is het nummer van de berichtencentrale. Dat verschijnt altijd als een bericht niet kan worden afgeleverd. Dat is niet het nummer waar je toestel een bericht naar stuurt.
Ik denk ook dat een app het doet, of dat er iets mis is met de soft- of hardware van je toestel. Dat je toestel bijvoorbeeld het seintje niet krijgt, dat een bericht is verstuurd, en dus maar blijft versturen.
Dat het heel vervelend is, dat kan ik goed begrijpen. Iedereen wil toch wel eens een smsje versturen. Maar whatsapp is wel een heel goed alternatief. Ik hoop dat je de oorzaak snel vindt.

Groetjes,
Charlene

Groetjes, Charlene

Reageer