Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Verbruik smsjes door berichtencentrale

  • 20 november 2013
  • 10 reacties
  • 2075 Bekeken

Badge
Beste meneer of mevrouw,

Ik heb sinds vrijdag mijn abonnement bij jullie geactiveerd, en vanmiddag even mijn verbruik ingekeken. Ik merkte iets vreemds; er waren 324 smsjes verstuurd waarvan er 320 naar 0653131313, jullie berichtencentrale nummer. Ik heb op internet rondgezocht en gezien dat het bij de volgende drie gevallen gebeurd: - SMS- berichten die vanuit het buitenland verzonden
- SMS- berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden
- SMS- berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd.
Ik heb mijn nieuwe Simyo simkaart rond elf uur of half twaalf in mijn telefoon gedaan (dit kunnen jullie vast checken) dus geen van deze drie gevallen kunnen op mij van toepassing zijn. Nu vind ik het niet heel raar dat mijn telefoon 1 of 2x met de berichtencentrale moet communiceren, maar dat dit 320 keer is gebeurd slaat nergens op, en dat ik hier niks van zie al helemaal niet.

Ik heb binnen mijn bundel maar 100 minuten/smsjes, dus door dit voorval heb ik nu (voorlopige) buiten bundel kosten van meer dan €85, en ik wens dit zo snel mogelijk terug te krijgen en een oplossing te vinden voor mijn probleem, want ik denk dat ik een foutieve simkaart heb.

Met vriendelijke groet,

Oskar

(P.S. Ik heb deze vraag op verschillende plekken gesteld aangezien ik niet weet waar ik het precies met vragen, excuses hiervoor!)
icon

Beste antwoord door Charlene 21 november 2013, 12:20

Beste meneer of mevrouw,

Ik heb sinds vrijdag mijn abonnement bij jullie geactiveerd, en vanmiddag even mijn verbruik ingekeken. Ik merkte iets vreemds; er waren 324 smsjes verstuurd waarvan er 320 naar 0653131313, jullie berichtencentrale nummer. Ik heb op internet rondgezocht en gezien dat het bij de volgende drie gevallen gebeurd: - SMS- berichten die vanuit het buitenland verzonden
- SMS- berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden
- SMS- berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd.
Ik heb mijn nieuwe Simyo simkaart rond elf uur of half twaalf in mijn telefoon gedaan (dit kunnen jullie vast checken) dus geen van deze drie gevallen kunnen op mij van toepassing zijn. Nu vind ik het niet heel raar dat mijn telefoon 1 of 2x met de berichtencentrale moet communiceren, maar dat dit 320 keer is gebeurd slaat nergens op, en dat ik hier niks van zie al helemaal niet.

Ik heb binnen mijn bundel maar 100 minuten/smsjes, dus door dit voorval heb ik nu (voorlopige) buiten bundel kosten van meer dan €85, en ik wens dit zo snel mogelijk terug te krijgen en een oplossing te vinden voor mijn probleem, want ik denk dat ik een foutieve simkaart heb.

Met vriendelijke groet,

Oskar

(P.S. Ik heb deze vraag op verschillende plekken gesteld aangezien ik niet weet waar ik het precies met vragen, excuses hiervoor!)


Hoi Oooskar,

Jeetje, ja dat is schrikken, dat snap ik. Je ziet geen verzonden smsjes in je toestel? je simkaart kan niet uit zichzelf verbinding maken met de berichtencentrale, dus er gaat iets niet goed in je toestel nu. 😞 Dit is begonnen op 15-11 om 11.51. Kan je je herinneren of je toen iets hebt gedaan? Een nieuwe app geïnstalleerd of iets dergelijks?
Het is niet 1 bericht dat steeds opnieuw verbinding maakt. Ik ben het nagegaan met de specialisten en er wordt steeds een nieuw bericht aangeboden. Ik zou sowieso je simkaart uit je toestel halen, en in een ander toestel stoppen. Anders lopen je kosten alleen nog hoger op. En dan hoor ik graag wat voor toestel je gebruikt. Ik zou ook zeker bij de leverancier van je toestel informeren of er misschien iets bekend is van een software fout.
Ik hoor van je,

Groetjes,
Charlene
Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge +8
Beste meneer of mevrouw,

Ik heb sinds vrijdag mijn abonnement bij jullie geactiveerd, en vanmiddag even mijn verbruik ingekeken. Ik merkte iets vreemds; er waren 324 smsjes verstuurd waarvan er 320 naar 0653131313, jullie berichtencentrale nummer. Ik heb op internet rondgezocht en gezien dat het bij de volgende drie gevallen gebeurd: - SMS- berichten die vanuit het buitenland verzonden
- SMS- berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden
- SMS- berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd.
Ik heb mijn nieuwe Simyo simkaart rond elf uur of half twaalf in mijn telefoon gedaan (dit kunnen jullie vast checken) dus geen van deze drie gevallen kunnen op mij van toepassing zijn. Nu vind ik het niet heel raar dat mijn telefoon 1 of 2x met de berichtencentrale moet communiceren, maar dat dit 320 keer is gebeurd slaat nergens op, en dat ik hier niks van zie al helemaal niet.

Ik heb binnen mijn bundel maar 100 minuten/smsjes, dus door dit voorval heb ik nu (voorlopige) buiten bundel kosten van meer dan €85, en ik wens dit zo snel mogelijk terug te krijgen en een oplossing te vinden voor mijn probleem, want ik denk dat ik een foutieve simkaart heb.

Met vriendelijke groet,

Oskar

(P.S. Ik heb deze vraag op verschillende plekken gesteld aangezien ik niet weet waar ik het precies met vragen, excuses hiervoor!)


Hoi Oooskar,

Jeetje, ja dat is schrikken, dat snap ik. Je ziet geen verzonden smsjes in je toestel? je simkaart kan niet uit zichzelf verbinding maken met de berichtencentrale, dus er gaat iets niet goed in je toestel nu. 😞 Dit is begonnen op 15-11 om 11.51. Kan je je herinneren of je toen iets hebt gedaan? Een nieuwe app geïnstalleerd of iets dergelijks?
Het is niet 1 bericht dat steeds opnieuw verbinding maakt. Ik ben het nagegaan met de specialisten en er wordt steeds een nieuw bericht aangeboden. Ik zou sowieso je simkaart uit je toestel halen, en in een ander toestel stoppen. Anders lopen je kosten alleen nog hoger op. En dan hoor ik graag wat voor toestel je gebruikt. Ik zou ook zeker bij de leverancier van je toestel informeren of er misschien iets bekend is van een software fout.
Ik hoor van je,

Groetjes,
Charlene
Badge
Beste Charlene,

Schrikken was het zeker! Toevallig had ik juist nét voordat ik keek mijn simkaart in een andere telefoon gedaan, nu gebruik ik dus een HTC One S. Ik gebruikte een Iocean x7, een telefoon die binnenkort in Nederland uitkomt (http://tweakers.net/nieuws/92608/chinese-fabrikant-iocean-brengt-full-hd-smartphones-in-nederland-en-belgie-uit.html). Deze telefoon draait gewoon stock android 4.2.1, ik heb rondgezocht en nergens vergelijkbare problemen gezien. Ik heb nog nooit eerder last gehad van deze problemen en gebruik mijn Iocean al bijna een half jaar, het probleem is precies opgetreden toen ik de simkaart erin deed, en is lang vóórdat ik mijn nieuwe telefoon ben gaan gebruiken gestopt. Ik heb gekeken in het verbruik en het is me opgevallen dat het in de nacht van 19/20 november is opgehouden met smsen, rond twaalf uur snachts. Na twaalf uur snachts is er geen smsje meer verzonden vanuit mijn telefoon terwijl die wel gewoon aan stond en gebruikt werd, niet anders dan een paar uur voor middernacht. Hiermee wil ik duidelijk maken dat ik toch echt denk dat de simkaart voor het probleem heeft gezorgd, aangezien er niets vreemds mee is voorgevallen & hij dus begonnen was met het versturen van de smsjes voordat ik zelf maar een smsje had verstuurd.

Ik vind het erg vreemd dat Simyo een klant niet op de hoogte stelt van het ongebruikelijke gedrag dat zijn nummer vertoont. Ten tweede vind ik het onacceptabel dat een berichtje als dit niet gewoon in mijn eigen SMS-overzicht op mijn telefoon komt te staan, dan heb ik er als klant zicht op. DIt vind ik iets waar ik recht op heb, dan had ik het vanaf de eerste dag al kunnen zien en er op reageren, in plaats van dat deze smsjes onzichtbaar zijn voor de klant die ze zou "versturen" en dan wel voor de kosten op moet draaien. Ik heb ditzelfde opgemerkt bij andere forumposts bij jullie, dit is een smsje die nergens te vinden is op je eigen telefoon, om er later achter te komen dat je het wél zou hebben verstuurd - en dan moet je betalen. 

Met vriendelijke groet,

Oskar.
Badge +8
Beste Charlene,

Schrikken was het zeker! Toevallig had ik juist nét voordat ik keek mijn simkaart in een andere telefoon gedaan, nu gebruik ik dus een HTC One S. Ik gebruikte een Iocean x7, een telefoon die binnenkort in Nederland uitkomt (http://tweakers.net/nieuws/92608/chinese-fabrikant-iocean-brengt-full-hd-smartphones-in-nederland-en-belgie-uit.html). Deze telefoon draait gewoon stock android 4.2.1, ik heb rondgezocht en nergens vergelijkbare problemen gezien. Ik heb nog nooit eerder last gehad van deze problemen en gebruik mijn Iocean al bijna een half jaar, het probleem is precies opgetreden toen ik de simkaart erin deed, en is lang vóórdat ik mijn nieuwe telefoon ben gaan gebruiken gestopt. Ik heb gekeken in het verbruik en het is me opgevallen dat het in de nacht van 19/20 november is opgehouden met smsen, rond twaalf uur snachts. Na twaalf uur snachts is er geen smsje meer verzonden vanuit mijn telefoon terwijl die wel gewoon aan stond en gebruikt werd, niet anders dan een paar uur voor middernacht. Hiermee wil ik duidelijk maken dat ik toch echt denk dat de simkaart voor het probleem heeft gezorgd, aangezien er niets vreemds mee is voorgevallen & hij dus begonnen was met het versturen van de smsjes voordat ik zelf maar een smsje had verstuurd.

Ik vind het erg vreemd dat Simyo een klant niet op de hoogte stelt van het ongebruikelijke gedrag dat zijn nummer vertoont. Ten tweede vind ik het onacceptabel dat een berichtje als dit niet gewoon in mijn eigen SMS-overzicht op mijn telefoon komt te staan, dan heb ik er als klant zicht op. DIt vind ik iets waar ik recht op heb, dan had ik het vanaf de eerste dag al kunnen zien en er op reageren, in plaats van dat deze smsjes onzichtbaar zijn voor de klant die ze zou "versturen" en dan wel voor de kosten op moet draaien. Ik heb ditzelfde opgemerkt bij andere forumposts bij jullie, dit is een smsje die nergens te vinden is op je eigen telefoon, om er later achter te komen dat je het wél zou hebben verstuurd - en dan moet je betalen. 

Met vriendelijke groet,

Oskar.


Hoi Oooskar,

Ik begrijp je verhaal. Toch blijft het zo dat een simkaart uit zichzelf geen opdracht kan geven. Dat is technisch niet mogelijk. Die is dus ergens uit je toestel vandaan gekomen. Natuurlijk zouden berichtjes die jij verstuurt, in je telefoon te zien moeten zijn, maar je hebt hier dus duidelijk te maken gehad met iets wat niet op de normale manier heeft gefunctioneerd. Wij hebben als Simyo geen invloed op de werking van je toestel.
Ik ga nogmaals voor je informeren bij de netwerkspecialisten. Of ze je iets meer van een verklaring kunnen geven. Het kan een app geweest zijn, een achtergrondproces, of gewoon een software fout. Ik kan niet beloven dat zij iets kunnen zien. Maar ik wil je graag meer duidelijkheid geven over wat er is gebeurd.

Wat ongebruikelijk gedrag is op een aansluiting, is moeilijk te bepalen. Wij houden wel een aantal dingen automatisch in de gaten. Of je internet gebruikt zonder een bundel bijvoorbeeld. Of wanneer je ineens hoge kosten maakt, wordt je aansluiting uit voorzorg geblokkeerd. Die grens ligt bij €75 op een dag. Dat heb jij niet gehaald.
Zicht op je verbruik heb je te allen tijde op Mijn Simyo. Zo kwam je er nu ook achter.

Ik laat je nog weten wat ik dit keer terug krijg van de specialisten.
Ik hoop dat dat een duidelijke verklaring gaat zijn.

Groetjes,
Charlene
Badge
Beste Charlene,

Ik begin het steeds meer te begrijpen, toch heb ik wel het idee dat ik berichtjes via 0653131313, ofwel jullie berichten centrale, zowieso niet kan zien op mijn telefoon. Ik heb trouwens even gecheckt waar de smsjes naar zijn verstuurd, en ik heb er 324 van de 325 naar 0653131313 blijkbaar.. Kunnen jullie dan niet zien waar mijn nummer dan een smsje naar probeerde te versturen? Misschien kan dat ook licht werpen op de situatie. 

Ik hoor graag meer van de specialisten.

Met vriendelijke groet,

Oskar.
Reputatie 5
Badge +11
Beste Charlene,

Ik begin het steeds meer te begrijpen, toch heb ik wel het idee dat ik berichtjes via 0653131313, ofwel jullie berichten centrale, zowieso niet kan zien op mijn telefoon. Ik heb trouwens even gecheckt waar de smsjes naar zijn verstuurd, en ik heb er 324 van de 325 naar 0653131313 blijkbaar.. Kunnen jullie dan niet zien waar mijn nummer dan een smsje naar probeerde te versturen? Misschien kan dat ook licht werpen op de situatie. 

Ik hoor graag meer van de specialisten.

Met vriendelijke groet,

Oskar.


Hi Oooskar,

Het nummer 0653131313 wordt automatisch gebruikt wanneer er berichten gestuurd worden die om de één of andere reden geen ontvanger hebben. Dat kunnen berichten zijn naar bijvoorbeeld een niet bestaand telefoonnummer, of wanneer SMS berichten er langer dan 72 uur over doen om afgeleverd te worden.
Het is dan voor ons niet na te gaan wie de oorspronkelijke 'geadresseerde' is.
In een geval zoals het jouwe, wanneer het lijkt of er een probleem met je toestel of software is, is dit ook niet na te gaan.

De enige manier waarop je hier achter zou kunnen komen is hooguit een onderzoek aan je telefoon zelf, maar zelfs dat geeft geen garanties.
Badge +8
Beste Charlene,

Ik begin het steeds meer te begrijpen, toch heb ik wel het idee dat ik berichtjes via 0653131313, ofwel jullie berichten centrale, zowieso niet kan zien op mijn telefoon. Ik heb trouwens even gecheckt waar de smsjes naar zijn verstuurd, en ik heb er 324 van de 325 naar 0653131313 blijkbaar.. Kunnen jullie dan niet zien waar mijn nummer dan een smsje naar probeerde te versturen? Misschien kan dat ook licht werpen op de situatie. 

Ik hoor graag meer van de specialisten.

Met vriendelijke groet,

Oskar.


Hoi Oooskar,

Wat de netwerkspecialisten terugkoppelen is dat het erop lijkt dat je toestel zich ergens heeft proberen te registreren. Het nummer waarbij je toestel zich heeft proberen te registreren zal dan niet geklopt hebben en zo is het steeds opnieuw gebeurd, naar een niet bestaand nummer. Waarom het is gestopt is niet te verklaren. Maar de opdracht werd dus vanuit je toestel geïnitieerd. Je gaf al aan dat je dat toestel nu niet meer gebruikt. Dus je loopt hiermee geen gevaar dat het weer gebeurt.

Ik hoop dat dit het nog meer verduidelijkt.

Groetjes,
Charlene
Beste L.S
Mijn beltegoed was te laag, terwijl er EEN Sms,je was verstuurd.
Waren er binnen een paar weken honderdeSms,jes verstuurt naar 0653131313.
Beltegoed werd na een telefoontje naar 1200 direct aangevuld (30 Euro)
Na verloop van tijd deed het probleem zich weer voor,maar nu werd me verteld dat het aan de telefoon lag en werd er mijn beltegoed niet aangevuld,weg 30 Euro
Op de site wordt uitgelegt hoe het verzenden en ontvangen via 0653131313 werkt en ben tot de conclusie gekomen dat er een Sms,je blijft hangen, waar Simyo klaarblijkelijk niks aan kan doen,vreemd!!
Ik heb een telefoon uit China, maar (mij bekent) meerdere en die geen enkel probleem ondervinden.
Blijft vreemd dat ze eerst mijn beltegoed binnen 1 minuut aanvulde (lijkt toch op schuld bekennen) en daarna niet meer.
Graag jullie reaktie
Reputatie 5
Badge +11
Beste L.S
Mijn beltegoed was te laag, terwijl er EEN Sms,je was verstuurd.
Waren er binnen een paar weken honderdeSms,jes verstuurt naar 0653131313.
Beltegoed werd na een telefoontje naar 1200 direct aangevuld (30 Euro)
Na verloop van tijd deed het probleem zich weer voor,maar nu werd me verteld dat het aan de telefoon lag en werd er mijn beltegoed niet aangevuld,weg 30 Euro
Op de site wordt uitgelegt hoe het verzenden en ontvangen via 0653131313 werkt en ben tot de conclusie gekomen dat er een Sms,je blijft hangen, waar Simyo klaarblijkelijk niks aan kan doen,vreemd!!
Ik heb een telefoon uit China, maar (mij bekent) meerdere en die geen enkel probleem ondervinden.
Blijft vreemd dat ze eerst mijn beltegoed binnen 1 minuut aanvulde (lijkt toch op schuld bekennen) en daarna niet meer.
Graag jullie reaktie


Hoi cama, welkom op het Simyo forum.

De vorige keer dat zich dit voordeed is je situatie beoordeeld als zijnde er Whatsapp berichten buiten je WiFi omgeving als SMS berichten werden verstuurd, aangezien je geen internet gebruikte op je mobiel.
Daarom is er destijds gemeend je dit bedrag te crediteren. Dit was niet als schuldbekentenis, maar uit coulance. Het verbruik is er toen namelijk wel geweest en had niet gecrediteerd hoeven te worden.

De SMS berichten die nu verstuurd zijn hebben een bepaalde interval. Dit duidt op een vaste herhaling vanuit je toestel en daarom een toestelprobleem. Een simkaart verstuurd immers niet uit zichzelf een smsje.

Het gaat aanwijsbaar om een andere oorzaak, en deze keer een oorzaak waar we helaas niet coulant in kunnen zijn.
Ik wil je aanraden om je toestel na te laten kijken door een merkdealer of importeur en de schade te verhalen op de fabrikant/leverancier.
watsapp gaat via het internet en Sms via zendmasten, bovendien staat internet bij mij uit..
ik heb inmiddels € 10 op mijn kaart gezet en heel veel watsapp,jes verstuurt in een Wifi omgeving en mijn beltegoed blijft op peil.
Als ik nu EEN Sms,je duf te versturen gaat het fout en ben ik binnen de kortste keren mijn beltegoed kwijt. aan 0653131313 Dus jullie antwoord over watsapp via Sms, daar had ik graag nog een duidelijker antwoord op.
De mogelijkheid dat het aan de telefoon ligt blijft.
inmiddels kontakt gehad met de leverancier van de telefoon en die heeft me geadviseert alle Apps die op de achtergrond werken uit te schakelen hetgeen ik inmiddels heb gedaan.als mijn BELtegoed laag is ga ik weer een Sms,je versturen.Ik hou jullie op de hoogte
Met vriendelijke groet
Badge +8
watsapp gaat via het internet en Sms via zendmasten, bovendien staat internet bij mij uit..
ik heb inmiddels € 10 op mijn kaart gezet en heel veel watsapp,jes verstuurt in een Wifi omgeving en mijn beltegoed blijft op peil.
Als ik nu EEN Sms,je duf te versturen gaat het fout en ben ik binnen de kortste keren mijn beltegoed kwijt. aan 0653131313 Dus jullie antwoord over watsapp via Sms, daar had ik graag nog een duidelijker antwoord op.
De mogelijkheid dat het aan de telefoon ligt blijft.
inmiddels kontakt gehad met de leverancier van de telefoon en die heeft me geadviseert alle Apps die op de achtergrond werken uit te schakelen hetgeen ik inmiddels heb gedaan.als mijn BELtegoed laag is ga ik weer een Sms,je versturen.Ik hou jullie op de hoogte
Met vriendelijke groet


Hoi cama,

Klopt, Whatsapp gaat via internet, niet via SMS. Meer is daar eigenlijk niet over te zeggen. Omdat jij de vorige keer dacht dat het daardoor was gekomen, zijn we je eenmalig tegemoet gekomen. Dat gaan we nu niet doen, omdat het duidelijk niet je simkaart is.
Dat nummer is het nummer van de berichtencentrale. Dat verschijnt altijd als een bericht niet kan worden afgeleverd. Dat is niet het nummer waar je toestel een bericht naar stuurt.
Ik denk ook dat een app het doet, of dat er iets mis is met de soft- of hardware van je toestel. Dat je toestel bijvoorbeeld het seintje niet krijgt, dat een bericht is verstuurd, en dus maar blijft versturen.
Dat het heel vervelend is, dat kan ik goed begrijpen. Iedereen wil toch wel eens een smsje versturen. Maar whatsapp is wel een heel goed alternatief. Ik hoop dat je de oorzaak snel vindt.

Groetjes,
Charlene

Groetjes, Charlene

Reageer