.

Beantwoord

Vele SMS berichten in buitenland zonder afzender

  • 11 July 2014
  • 1 reactie
  • 521 Bekeken

Wij zijn sinds 3 dagen in Rome en nu heb ik al 78 berichten ontvangen van SMS-infobericht. Dat is dezelfde afzender van het controlebericht van NL alert. Wat betekent dit? Ik krijg vele malen per dag het bericht ROMA. Is er een manier om dit stop te zetten? Ik neem aan dat dit sms-jes zijn die op mijn rekening zullen verschijnen als ontvangen in het buitenland en daar zit ik niet op te wachten. Ik hoor graag reacties. Gr. Sandra Claassen
icon

Beste antwoord door Ernst 12 July 2014, 13:14

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Hoi SandraMarisa, welkom op het Simyo forum!

Dát je die smsjes krijgt betekent in elk geval dat het geen betaalde smsjes zijn. Die zijn namelijk standaard en permanent geblokkeerd bij Simyo. Ze staan ook niet in je verbruik heb ik gezien. Dit neemt niet weg dat het waarschijnlijk wel bere-irritant is :mad:

Het kan zo zijn dat je eigenlijk maar 1 zo'n sms had moeten krijgen, maar dat je telefoon geen 'afleverseintje' geeft. De sms berichtencentrale blijft het dan proberen. Dit komt af en toe voor en duurt dan 72 uur. Zo lang blijven de pogingen doorgaan...

Wat je kunt proberen is om je simkaart is een andere telefoon te doen, de sms te krijgen en 'm vervolgens te verwijderen. De andere telefoon zal naar alle waarschijnlijkheid wél het seintje geven en het stopt dan.

Meer kan ik op dit moment helaas niet voor je doen. Laat je wel even weten of dit geholpen heeft?

Reageer