.

Beantwoord

Veel geld kwijt aan sms-dienst 4080. Hoe krijg ik mijn geld terug?

  • 23 August 2015
  • 9 reacties
  • 2141 Bekeken

Hallo,

Zag op mijn simyo dat ik 2x € 45,- pm moet gaan betalen voor de komende maanden voor een sms dienst 4080.
Heb nooit iets besteld of geactiveerd, zelfs die inkomende sms'je niet ingezien.
Hoe kan dit nou ? Moet ik mijn abonnement afzeggen ?
Hoe kan ik mijn geld terug krijgen, dit is toch diefstal ?
Mijn man is ook al jaren bij Simyo en heeft ook een abonnement, moet hij ook afzeggen ?

Groet Jeanet
06-
icon

Beste antwoord door Tiury 25 August 2015, 13:28

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jeanet1969,

Welkom op het Simyo Forum.

Allereerst moet je nooit je telefoonnummer op een openbaar (lees: iedereen kan het lezen) forum.
Medewerkers van Simyo zien dit al.

De SMS dienst 4080 is voor zover ik kan vinden van Telefuture te Berkel & Roderijs.
Indien je hier vanaf wilt kun je je afmelden op de website http://www.payinfo.nl/

Hopelijk kom je zo van die vervelende diensten af!
Heb ik je zo goed geholpen Jeanet?
n.v.t. Mijn forumgenoot heeft het al vermeld in zijn reactie.
Hoe verwijder ik mijn nummer hier dan ?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jeanet1969,

Dat kan helaas niet meer.
Een reactie is maar voor 1 uur aan te passen.

Een moderator zal dit z.s.m. doen.
Hoi Jeanet1969,

Dat kan helaas niet meer.
Een reactie is maar voor 1 uur aan te passen.

Een moderator zal daar zorg voor dragen.
Bij geen extra reacties (ook van jou) is de reactie van een moderator het snelst te verwachten.
Binnen 24 u. op werkdagen. Dus rustig afwachten.

Friesian.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Jeanet1969 welkom op het Simyo forum.

Wat ontzettend vervelend voor je dat er zoveel geld in rekening is gebracht door een dienst waar je niets mee te maken wil hebben of hebt. Allereerst is 'stop' terug sms'en naar het nummer vaak voldoende om van de dienst af te komen. Dan is het daarnaast nog verstandig om www.payinfo.nl te raadplegen. Dat is een soort 'bel-me-niet' register voor sms-diensten.

Het is toch erg belangrijk om te achterhalen waar dit vandaan komt. Je geeft zelf aan dat je géén sms-dienst hebt geraadpleegd, maar toch is er een uitgaande sms geregistreerd op 4 juli om 19:04 naar 4080. Hiermee is het abonnement dus ook mee geactiveerd en zijn deze kosten technisch gezien terecht in rekening gebracht door deze dienst.

Sinds een paar jaar blokkeren we deze optie standaard voor Simyo klanten, om oplichting als dit (zo zie ik het zelf) tegen te gaan. Om die reden komen we je tegemoet in de kosten. Ons backoffice team zal zich hier verder over buigen en je per e-mail op de hoogte houden. Ook zie ik dat je contact met onze telefonische klantenservice hebt gehad en dat zij al de blokkade hebben toegevoegd aan je aansluiting.

Zou je ons willen laten weten of ons backoffice team dit goed heeft opgelost 🙂?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor jullie expertise, Friesian en maikel.twinnie 🙂.
Toch vraag ik me af hoe het kan dat Simyo de diensten niet ondersteund maar TS nu is opgezadeld met hoge kosten? Heeft TS prepaid?
Reputatie 6
Badge +10
Goed dat je het navraagt Raytje 🙂. Dit had ik er inderdaad even bij moeten zetten. De TS heeft een aansluiting en simkaart uit 2007. Zoals je misschien kunt voorstellen zagen de Algemene voorwaarden er toen iets anders uit. Het is voor ons daarom ook niet toegestaan om zonder overleg de optie te blokkeren.

Groetjes, Tiury
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Tiury,

Dat verklaard een hoop.

Reageer