.

Beantwoord

Uitgaande oproepen worden beperkt door FDN, Wat kan ik doen?


Badge

Ik probeer een sms-je te sturen, krijg ik de melding zie titel. Weet iemand een oplossing? Er wordt gesproken over een puk2 code maar dat kent simyo niet. Ik heb een Sony xperia L1 toestel.

icon

Beste antwoord door Daisy 16 July 2020, 14:18

Bekijk originele reactie

20 reacties

Heb je dit voorheen nooit gehad? Heb je iets veranderd in je toestel?

 

Er zijn momenteel wat technische problemen met het versturen van een sms. Hier kun je dus hinder van ondervinden. Maar de term zoals jij omschrijft is nog niet eerder genoemd in combinatie met deze verstoring.

 

Edit:

Na veel gecontroleerd te hebben in dit topic was het probleem opgelost met een nieuwe simkaart. Wacht even de reactie van een moderator af. Die kan namelijk meer dan ik als klant zijnde.

Badge

Dit is mijn 1e smartphone! Voorheen Samsung GSM-etje. Of ik iets veranderd heb in de instellingen? Zou kunnen, maar dan a.d.h.v. het afwerken van de handleiding (Sony Xperia L1, 2017?) Ik heb wel de oude tel.nummers gekopieerd van mijn oude tst op deze nieuwe 2e handse (zo goed als nieuw overigens). Ook bellen naar mijn vaste toestel thuis is niet mogelijk: “Uitgaande oproepen worden beperkt door FDN.”

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Cellie50,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Wat een bijzondere melding! En balen dat je hierdoor geen sms'jes kunt sturen of kunt bellen naar jouw huistelefoon! Ik denk inderdaad dat het iets te maken heeft met een instelling in de telefoon. Ik vraag me af of jij dit probleem ook hebt als jouw simkaartje in een andere telefoon zit, zou je dit eens uit kunnen proberen? Ik hoor graag van je! 

 

Bedankt voor het delen van het topic Ray! 

 

Groetjes,

Tessanne

 

 

Badge

Dat kan niet want ik heb maar één tel. Misschien weer terug naar fabrieksinstellingen? Maar hoe!?

Dat kan niet want ik heb maar één tel. Misschien weer terug naar fabrieksinstellingen? Maar hoe!?

 

In het topic wat ik deelde is het opgelost met een nieuwe simkaart. Wacht nog even een moderator af voor wat betreft de simkaart? 

Badge

Dat kan niet want ik heb maar één tel. Misschien weer terug naar fabrieksinstellingen? Maar hoe!?

 

In het topic wat ik deelde is het opgelost met een nieuwe simkaart. Wacht nog even een moderator af voor wat betreft de simkaart? 

Ik heb het tst inmiddels toch terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen maar het probleem blijft. Ik kan dus niet bellen met een telefoontoestel! Simyo, graag een oplossing. 

Badge

Dat kan niet want ik heb maar één tel. Misschien weer terug naar fabrieksinstellingen? Maar hoe!?

 

In het topic wat ik deelde is het opgelost met een nieuwe simkaart. Wacht nog even een moderator af voor wat betreft de simkaart? 

Ik heb het tst inmiddels toch terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen maar het probleem blijft. Ik kan dus niet bellen met een telefoontoestel! Simyo, graag een oplossing. 

Is er nog een moderator in de buurt?

Ja die zijn aanwezig maar ook andere klanten helpen op de andere social media kanalen en het forum. 

Je komt vanzelf binnen 24u weer aan de beurt.

Badge

We zijn ondertussen alweer een dag verder en kan nog steeds niet bellen!

Badge

Ik heb het symkaartje (Simyo) in mijn oude Samsung GSM gestopt en krijg, na invoering van een telefoonnummer (mijn vaste telefoon), de melding: “Aantal FDN-nrs is beperkt”. M.a.w. zonder een pukcode 2, waar mijn smartphone om vraagt, zal dit kaartje niet gaan werken.

Badge

Ik heb het symkaartje (Simyo) in mijn oude Samsung GSM gestopt en krijg, na invoering van een telefoonnummer (mijn vaste telefoon), de melding: “Aantal FDN-nrs is beperkt”. M.a.w. zonder een pukcode 2, waar mijn smartphone om vraagt, zal dit kaartje niet gaan werken.

Ik heb per ongeluk op “Beste antwoord” gedrukt, stom natuurlijk, ik wacht nog steeds op een antwoord!

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Cellie50,

 

De melding die je krijgt heeft te maken met je toestel zelf, ik ben bang dat een nieuwe simkaart het probleem niet gaat oplossen. 

 

FDN is een soort van beveiligd telefoonboek. Als FDN ingeschakeld staat kun je alleen vooraf ingestelde nummers bellen. FDN wordt beveiligd door de PIN2 code.

Meestal vind je de FDN instellingen in je instellingenmenu onder 'beveiliging' o.i.d.. Je kunt het uitschakelen middels de PIN2 code.

 

Mocht je er niet uitkomen kunnen dan adviseer ik je contact op te nemen met Sony of anders lans een toestelwinkel te gaan.

 

Groetjes,

Daisy
 

 

Badge

Inmiddels contact gehad met Sony en de onderstaande respons gekregen:

Geachte heer Vlugger,
 

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony Support.

Wij vinden het jammer dat u deze situatie heeft en graag begeleiden we u aan een oplossing.

Het lijkt ons dat het probleem niet aan uw toestel ligt, daarom adviseren we u om contact op te nemen met uw provider.

Waarschijnlijk is er iets mis met uw simkaart want die functioneert ook niet in uw oude Samsung mobiletelefoon.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Noha

SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.nl/support/nl
SONY_logo_50px.jpg
Sony Benelux, a branch of Sony Europe
Taurusavenue 16 - 2131 Hoofddorp - The Netherlands

Ik wacht nu even de vervangende simkaart af en ga kijken of ik daarmee kan bellen. Ik hou jullie op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Cellie50,

 

Apart dat Sony Support je weer terug naar ons stuurt. We wachten jouw bericht even af! :blush:  

 

Ik wens je in ieder geval alvast een fijn weekend! 

 

Groetjes,

Tessanne

In dit topic is het wel opgelost met een nieuwe simkaart.. Dat is iets wat ik al eerder opperde in dat topic maar wordt genegeerd. 

 

Zover mijn bijdrage :thumbsup:  

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ray,

 

Eerder heb ik je bedankt voor het delen van het topic, want het is heel prettig dat je zo actief mee zoekt naar de oplossing! Het was zeker niet mijn bedoeling dat je je nu genegeerd voelt. 

 

Waarom ik niet direct een vervangende simkaart op wilde sturen komt doordat we denken dat het een instellingsfout van het toestel in combinatie met de simkaart is. Nu blijkt dat Sony er uiteindelijk niet zo veel mee kan, dus is er gelukkig een vervangende simkaart onderweg. Hopelijk is dit inderdaad de oplossing. 

 

Groetjes,

Tessanne

Badge

Hoi Ray,

 

Eerder heb ik je bedankt voor het delen van het topic, want het is heel prettig dat je zo actief mee zoekt naar de oplossing! Het was zeker niet mijn bedoeling dat je je nu genegeerd voelt. 

 

Waarom ik niet direct een vervangende simkaart op wilde sturen komt doordat we denken dat het een instellingsfout van het toestel in combinatie met de simkaart is. Nu blijkt dat Sony er uiteindelijk niet zo veel mee kan, dus is er gelukkig een vervangende simkaart onderweg. Hopelijk is dit inderdaad de oplossing. 

 

Groetjes,

Tessanne

Het is gelukt. Ik kan ook zélf weer bellen, sms'en enz.

De oplossing is dus inderdaad een vervangende simkaart. Het enige rare is dat de nieuwe pincode niet werkt. Ik moet de 1e code, dus die bij aanschaf van de prepaid simkaart gebruiken!

Mijn verzoek: wil je regelen dat op mijn persoonlijke pagina de pincode 4103 weer teruggezet wordt op oude (1e pincode). Ik heb Cendy per mail al geïnformeerd.


V.w.b. de puk-code weet ik nog niet welke werkt, de oude of de vervangende code.

In ieder geval allen hartelijk dank voor jullie inbreng. Fijn weekend nog.

Ik zou zeggen, afsluiten maar deze topic!

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Cellie50, 

Bedankt voor de terugkoppeling! 

Dat de nieuwe PIN-code niet werkt zou technisch gezien niet mogelijk moeten zijn. Is dat ook het geval als je de simkaart in een ander toestel plaatst?

Wij kunnen aan onze kant in ieder geval niet de PIN- en PUK-code aanpassen :sweat_smile:  Ik ben dus erg benieuwd of dit probleem ook de kop opsteekt in een ander toestel. 

Hoor het graag van je! 

Groetjes, 
Bas

Badge

Ik heb geen ander toestel. Dus proberen kan ik het niet. Voor mij is het probleem opgelost...

Reputatie 4
Badge +4

Hey Cellie50,

 

Wat fijn dat het voor nu in ieder geval opgelost is! Wij staan in ieder geval voor je klaar als je nog andere vragen hebt.

 

Groetjes,

Ouael

Reageer