.

Beantwoord

TAN code van ING bank ontvangen in het buitenland.

  • 28 March 2014
  • 11 reacties
  • 4573 Bekeken

Badge +1
Ik wil zeker weten dat een sms van de ING bank met TAN code in het buitenland aankomt bij Simyo. Is dat zo?
icon

Beste antwoord door Scotsman 28 March 2014, 10:59

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Nee, die zekerheid is er niet, althans in mijn ervaring. Lange tijd kwamen deze sms'sen niet aan hier in de UK waar ik sinds 1992 woon, en moest ik van de opbelfunctie gebruik maken (dat werkte bijna altijd mits je niet meteen na de eerste bel opneemt). Het veranderen van mobiel netwerk provider (eerst Orange, nu Three) loste niets op, en de klantenservice van zowel ING als de telecomprovider hier konden het probleem ook niet oplossen. Maar sinds ruim een half jaar of zo komen de TAN codes weer keurig aan. Toen ik dit de ING vertelde en vroeg of ze iets aan hun systeem hadden veranderd was het antwoord: nee. Het blijft dus een mysterie wat de oorzaak van het probleem was, en waarom het de laatste tijd gewoon werkt. I keep my fingers crossed dat het zo blijft...
Badge +1
Dank voor je reactie.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Jan Smith, welkom op ons forum :)

Helaas is er, zoals Scotsman al aangeeft in zijn antwoord, geen zekerheid of de SMS berichten van ING aankomen in het buitenland.
Het hoort gewoon te moeten kunnen, een SMS is immers gewoon een SMS en die kun je altijd en overal ontvangen, maar in de praktijk lijkt het soms toch iets anders te werken.

We horen erg weinig klachten hierover, maar mócht het net werken, ook dan kun je terugvallen op het antwoord van Scotsman 😉
Badge +1
Ik heb nu een kaartje van AH, via het netwerk van KPN. Dat gaat goed. Maar ik moet iedere 9 maanden opwaarderen. Het tegoed wordt daar op steeds groter. Vandaar dat ik over wil stappen op Simyo. 
Badge +6
Hoi Jan Smith,

Ah vandaar, ja, dan is een prepaid bij ons handiger inderdaad, denk ik, omdat je bij ons alleen maar één keer in de 6 maanden je aansluiting hoeft te gebruiken (= uitgaande verbinding / sms) i.p.v. op te waarderen 🙂
Badge +1
Maar ik hoop wel dat ik de sms'jes ontvang in Roemenie. Anders heb ik een groot probleem. Worden gratis sms'jes van ING bank zeker doorgestuurd?
Badge +8
Hoi Jan Smith,

Ze worden op dezelfde manier verstuurd als nu op je AH Mobiel simkaart. Maar we kunnen je dus geen garantie geven om de redenen die Scotsman en -Ernst al noemen. Het hoort gewoon te werken. En daar ga ik ook van uit :)

Groetjes,
Charlene
Badge
Mijn ervaringen zijn helaas zeer wisselend.  De ene keer komt de sms direct door, de andere keer moet je de TAN code voor een tweede keer aanvragen en dan komen ze ineens alletwee.  Vanavond 6-7 keer een TAN-code aangevraagd.  Slechts 1x drie tegelijk ontvangen, inclusief een melding van een voicemail van 23 uur geleden!, maar toen had ING de sessie al beëindigd.  De tweede set smsjes, als ook een test-sms die ik vanaf een andere mobiel naar mezelf gestuurd heb, moeten nog steeds binnenkomen. :-(

Alle trucs uitgeprobeerd: telefoon opnieuw opstarten, handmatig netwerk kiezen, etc.  Mocht allemaal niet baten...

Onbetrouwbaarheid is zeer irritant, want je wil uiteindelijk gewoon op je telefoon kunnen vertrouwen!
Reputatie 7
Badge +9
Die onbetrouwbaarheid zit hem volgens mij niet in je telefoon. Er is iets op het netwerkniveau, en met name de manier waarop mobiele telefoonnetwerken met buitenlandse netwerken communiceren, dat er soms toe leidt dat een internationale sms tussen wal en schip valt. Gelukkig kun je altijd de ING vragen je te bellen met de TAN code, alleen zijn daar wel kosten aan verbonden als je aan het roamen bent. 
Badge
Het gebeurt niet alleen met TAN-codes van de ING.  Zoals ik in m'n vorige post zei, kreeg ik gisteren ook een sms over een gemiste oproep en een voicemail pas 23 uur later.  En nu ik er over nadenk heb ik de laatste tijd ook wel eens problemen met het (tijdig) ontvangen van sms'jes vanuit Belgie als ik zelf in Nederland ben.

Het vreemde is dat ik daar met andere providers nooit eerder last van gehad heb.  (En ik zat toch gemiddeld 3-4 dagen per week in het buitenland ivm een internationale baan.)
Reputatie 5
Badge +11
Hi ErwinB,

Zoals Scotsman al terecht aangeeft gaat het niet altijd lekker tussen de netwerken in verschillende landen. Gelukkig heb je hier bij andere providers nooit eerder last van gehad, maar zolang jouw simkaart actief is op een buitenlands netwerk, heeft het Nederlandse KPN netwerk daar bar weinig mee te maken.
Je bent op dat moment immers niet aangemeld op het KPN netwerk.

Reageer