Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Spookfactuurregels voor niet verzonden of ontvangen smsjes. Hoe komt dat?

  • 10 november 2015
  • 20 reacties
  • 590 Bekeken

Op mijn rekening staan SMS kosten voor SMSjes die ik zeker niet heb verstuurd!!
Ik wil graag van simyo een verklaring voor deze spook posten.
Ik bel prepaid met een oude nokia dus geen smartphone met apps!


vrijdag 02 oktober 2015 duur / aantal bedrag
13:29 SMS naar 0653131313 1 af € -0,10
13:28 SMS naar 0653131313 1 af € -0,10
13:28 SMS naar 0653131313 1 af € -0,10
13:27 SMS naar 0653131313 1 af € -0,10
13:27 SMS naar 0653131313 1 af € -0,10
13:27 SMS naar 0653131313 1 af € -0,10
13:26 SMS naar 0653131313 1 af € -0,10
13:26 SMS naar 0653131313 1 af € -0,10
13:25 SMS naar 0653131313 1 af € -0,10
13:25 SMS naar 0653131313 1 af € -0,10
13:22 SMS naar 0653131313 1 af € -0,10
13:22 SMS naar 0653131313 1 af € -0,10
13:21 SMS naar 0653131313 1 af € -0,10
13:20 SMS naar 0653131313 1 af € -0,10
icon

Beste antwoord door Tiury 11 november 2015, 09:20

Hoi Spookfactuur, welkom op het Simyo forum 🙂.

Goed dat je het verbruik goed hebt bekeken en hier aangeeft dat je deze berichten niet kunt plaatsen. Om even iets meer informatie te geven; er is gister na het plaatsen van dit topic weer een sms uit gegaan naar 0653131313.

Omdat je dus niet weet waar dit verbruik vandaan komt, heb ik meteen contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN. Deze kunnen niet zien waar het sms'je naartoe wordt verstuurd. Wel zien ze dat je telefoon hier opdracht voor geeft en dat dit bericht niet afgeleverd kan worden. Dit is dus ook niet van toepassing:
Het moet bovendien niet al te moeilijk zijn om na te gaan dat mijn mobieltje niet in het buitenland is geweest.
Het lijkt mij een erg goed plan om te controleren wat er in je 'outbox' of 'verzondenberichten' staat (bedankt voor de tip Friesian). We moeten namelijk eerst even herleiden wat dit veroorzaakt. Misschien blijft hier wel een oud berichtje hangen.

Groetjes, Tiury

Bedankt simnlru, Raytje en Scotsman voor jullie tips 🙂.
Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 1
Badge +5
Hoi spookfactuur,

Heb je toevallig ergens voor aangemeld met je nummer ergens voor?
Of heeft iemand tot kort iemand jou telefoon gebruikt?

Mvg,

Simnlru
Reputatie 7
Dat nummer is van de sms centrale.

Lees hier meer over waarom je dat nummer ziet;

https://forum.simyo.nl/sms-mms-61/faq-betekent-nummer-31653131313-op-mijn-verbruiksspecificatie-13410
Het gaat hier om een oude nokia mobiel dus geen smartphone en ik heb mij nergens voor aangemeld. Ik weet 100% zeker dat er geen sms jes mee zijn verstuurd. Het lijkt meer op sjoemel software op de sms server.
Het moet bovendien niet al te moeilijk zijn om na te gaan dat mijn mobieltje niet in het buitenland is geweest.
Waarschijnlijk zijn die sms'jes verstuurd naar een niet bestaand nummer. Een "sms server" zoals je dat noemt verzendt uit zichzelf geen sms berichten, het is meer een soort doorgeefluik voor berichten die door iemands simkaart worden verstuurd. En een simkaart doet dat alleen als de telefoon waar hij in zit daartoe opdracht heeft gegeven. In de meeste gevallen is het een persoon die de sms verstuurt (in enkele gevallen, zoals bij bepaalde smartphones kan de telefoon zelfstandig een sms'je versturen, maar omdat jij een oude Nokia hebt kunnen we dat uitsluiten). Is er niet een manier om op de Nokia te achterhalen wanneer sms'jes zijn verstuurd? Wat we ook kunnen uitsluiten is de aanwezigheid van "sjoemelsoftware" op de berichtencentrale. Als dat zo is dan zouden veel meer klanten van dit probleem last hebben gehad.

Voor het bovenstaande maakt het niet uit of je mobiel in het buitenland is geweest of niet.
Op vrijdag 2 oktober heb ik geen sms jes verstuurd en zeker geen 14x met een tussenpoos van een halve minuut!!
Op vrijdag 2 oktober heb ik van Simyo een bericht ontvangen dat mijn beltegoed te laag was geworden, terwijl ik mijn mobieltje niet had gebruikt!
Ken je iemand met een toestel dat je kunt lenen?
Ik zou een kruistest een tijdje uitvoeren.
Wat valt daarmee aan te tonen? Ik begrijp het niet.
Wanneer het andere toestel geen problemen geeft dan weet je waar het "spookje" zit.:)
Het is door het netwerk geregistreerd, geeft jouw sim in een ander toestel geen spooksmsjes meer dan ....:8
Als je kijkt naar het patroon van de zogenaamd verzonden sms jes op mijn rekening: 2x per minuut dan lijkt het me meer op een probleem van zonder resultaat herhalen van het versturen van een bericht dat zelfs niet van mij afkomstig is.
Ik heb inmiddels soortgelijke problemen gelezen op dit forum: "Wat dacht je van torenhoge rekening i.v.m. sms berichten centrale 06-53131313" waarbij iemand een rekening van meer dan 200 euro moet betalen voor een sms vanuit het buitenland die niet afgeleverd kon worden.
De tarieven voor een sms zijn bekend en mogen eenmalig in rekening worden gebracht. Als meer dan dat bedrag in rekening wordt gebracht is dat of een fout of fraude.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/mijn-sms-berichten-komen-niet-aan-90?c=41

Lees dit eens door, maak een kruistest - stuur een paar berichten naar dat andere nummer [later weer naar je eigen nummer] en kijk wat er gebeurt.:)

**edit**
Ga ook na naar wie je gesmst hebt voordat de spooksmsjes er kwamen.

*****Een sms wordt pas in rekening gebracht wanneer de berichtencentrale het signaal geeft dat de sms de centrale heeft bereikt.
Indien de sms 'verzonden' is, dan dient de ontvanger contact op te nemen met zijn/haar provider om na te gaan waarom jouw bericht niet aankomt.
Weet je waar ik ook aan denk... Ga eens na of er een toets is op je telefoon waarvan je niet goed een cijfer op het scherm krijgt...:) en dat kan resulteren in Scotsman zijn reactie !
Ik verstuur nooit sms'jes. Ik ontvang alleen sms'jes van de ING, google, Microsoft e.a.

Ik heb zeker een half jaar voor deze spook sms'jes geen enkel sms bericht met dit mobieltje/simkaart verzonden.
Ik heb geen probleem met het al of niet aankomen van sms'jes maar met het feit dat zaken onterecht in rekening worden gebracht!
Beste Spookfactuur.

Het is echt niet zo dat ik je niet geloof.. maar elke telefoon heeft een logboek. Anderen kunnen/ik kan niet in je telefoon kijken. Maar wanneer je in je toestel gaat naar menu...berichten. ...verzonden berichten - wat zie je daar?

Is dat ook 0 berichten verzonden?

Dit gezegd hebbende is het woord aan een moderator....:)
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Spookfactuur, welkom op het Simyo forum 🙂.

Goed dat je het verbruik goed hebt bekeken en hier aangeeft dat je deze berichten niet kunt plaatsen. Om even iets meer informatie te geven; er is gister na het plaatsen van dit topic weer een sms uit gegaan naar 0653131313.

Omdat je dus niet weet waar dit verbruik vandaan komt, heb ik meteen contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN. Deze kunnen niet zien waar het sms'je naartoe wordt verstuurd. Wel zien ze dat je telefoon hier opdracht voor geeft en dat dit bericht niet afgeleverd kan worden. Dit is dus ook niet van toepassing:
Het moet bovendien niet al te moeilijk zijn om na te gaan dat mijn mobieltje niet in het buitenland is geweest.
Het lijkt mij een erg goed plan om te controleren wat er in je 'outbox' of 'verzondenberichten' staat (bedankt voor de tip Friesian). We moeten namelijk eerst even herleiden wat dit veroorzaakt. Misschien blijft hier wel een oud berichtje hangen.

Groetjes, Tiury

Bedankt simnlru, Raytje en Scotsman voor jullie tips 🙂.
Ook ik heb tijdens mijn vakantie in Vietnam voor €17,34 aan smsjes verstuurd terwijl ik er GEEN EEN heb verstuurd!! Hoe belachelijk is dit. Gebeld met de klantenservice: Ja mevrouw we kunnen niks voor u doen want het is toch echt verstuurd.
Pardon, bekijk mijn inbox maar, niks te vinden. Mijn woord dus tegen Simyo.
Ik lees dat heel veel mensen hier last van hebben. Hoe kan het dat Simyo hier niks aan doen, behalve slappe excuses geven?
Misschien aan ons om als tegenreactie maar over te stappen, want Telfort heeft dit niet 😞
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Linisniettevree,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend om te zien dat je hier ook last van hebt. Ik snap heel goed dat je graag wilt weten hoe dit kan gebeuren.

Zoals Tiury hierboven uitlegt, kunnen we niet zien naar welk nummer er een sms verstuurd is. Het kan zijn dat dit een onbekend nummer is of een sms naar een niet bestaand nummer. Omdat het in jouw geval vanuit het buitenland is gegaan, zien wij standaard alleen het nummer van onze berichtencentrale.

Je geeft aan dat je in de 'inbox' hebt gekeken. Daar staan alle berichten die je hebt ontvangen. Heb je ook gekeken naar de 'outbox' of 'verzonden berichten'? Zie je hier iets in staan? Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Angela
Hoi Linisniettevree,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend om te zien dat je hier ook last van hebt. Ik snap heel goed dat je graag wilt weten hoe dit kan gebeuren.

Zoals Tiury hierboven uitlegt, kunnen we niet zien naar welk nummer er een sms verstuurd is. Het kan zijn dat dit een onbekend nummer is of een sms naar een niet bestaand nummer. Omdat het in jouw geval vanuit het buitenland is gegaan, zien wij standaard alleen het nummer van onze berichtencentrale.

Je geeft aan dat je in de 'inbox' hebt gekeken. Daar staan alle berichten die je hebt ontvangen. Heb je ook gekeken naar de 'outbox' of 'verzonden berichten'? Zie je hier iets in staan? Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Angela


Ja natuurlijk heb ik gekeken in mijn verzonden berichten. Juist omdat ik in het buitenland zat ben ik mij er 100% zeker van dat ik geen smsjes heb verstuurd. Overal was wifi dus alles is via whatsapp gegaan. Daarom frustreert het mij ook zo.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Linisniettevree,

Kun je aangeven wat voor telefoon jij gebruikt en welke berichten en virusscanner apps? Dan kan ik aan de hand daarvan misschien de bron van deze sms'jes achterhalen 🙂.

Groetjes, Tiury
Hoi Tiury
Ik heb een Huawei en Avast staat erop.
Groet
Reputatie 6
Badge +10
Hoi linisniettevree,

Bingo! Ik stel voor dat je Avast verwijdert. Deze heeft namelijk de machtiging om verificatie of activatie sms'jes te verzenden vanaf jouw telefoon. De kans is groot dat hij deze sms naar een niet bestaand of actief nummer heeft gestuurd en het maar is blijven proberen. Je kunt ook nog in je telefoon kijken onder Instellingen -> Apps onder machtigingen of er meerdere apps deze machtiging hebben.

Daarnaast hebben virusscanners op mobiele telefoons met Android geen toegevoegde waarde 🙂. Enkel Malwarebytes heeft aangetoond een verschil te kunnen maken, maar dit heeft meer met machtigingen en privacy en niet tegen de bescherming van virussen.

Groetjes, Tiury

Reageer