.

Beantwoord

Smsjes via simyo.nl worden niet verstuurd

  • 29 August 2014
  • 18 reacties
  • 1390 Bekeken

Badge
Als ik via de optie "sms versturen" op Simyo.nl een sms verstuur, dan komt deze niet aan. Zowel de optie "direct versturen" als "later versturen" komen niet aan. Mijn nummer is niet geblokkeerd bij de ontvangers. Met mijn telefoon kan ik naar alle nummers wel gewoon bellen, sms-en en sms ontvangen. Berichtencentrum op telefoon staat op nummer: 0653131313.
icon

Beste antwoord door Ernst 1 September 2014, 16:55

Bekijk originele reactie

18 reacties

Ik heb exact hetzelfde probleem. Vorige week gemeld bij de klantenservice en dit probleem is nu in onderzoek bij Simyo.
Persoonlijk geloof ik niet echt dat het verschil maakt, maar probeer eens of het helpt met berichtencentrale +31653131313 op de telefoon......

Groet,
Friesian
Deze reactie begrijp ik niet. Het probleem is het versturen van een SMS via Simyo.nl.
Daarom schreef ik ook, persoonlijk geloof ik niet dat het verschil maakt.
Echter Simyo maakt gebruik van het KPN netwerk en daar moet het zo staan, staat zowel bij klantenservice van Simyo als KPN. Maakt het verschil, dan kom je daar vanzelf achter.
Ik vergelijk het maar even met internet, als er een letter, cijfer of een punt  niet klopt is er al verschil.
Bijvoorbeeld, probeer maar eens ww.simyo.nl.
Of bij email, infosimyo.nl.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi mamsie en Oldtimer, welkom op het Simyo forum!

Er is bekend dat er momenteel wat problemen zijn met het sturen van SMS berichten via Mijn Simyo. Voor zover bekend gaat het dan om geadresseerden vanuit je adresboek. Is dat bij jullie ook het geval?
Probeer dan het 06 nummer eens gewoon in te toetsen of te kopiëren/plakken. Dat zou wel moeten werken.

Kunnen jullie laten weten of dit helpt?

Friesian, dank je voor het meedenken!
Hallo Ernst. Dit is een duidelijk antwoord, je slaat de spijker op zijn kop. Twee SMSjes verstuurd via het adresboek. Geen resultaat. Dezekfde nummers handmatig ingevoerd. Dat werkt perfect.
Badge
Hallo Ernst. Dit is een duidelijk antwoord, je slaat de spijker op zijn kop. Twee SMSjes verstuurd via het adresboek. Geen resultaat. Dezekfde nummers handmatig ingevoerd. Dat werkt perfect.


Nee, helaas. Ook handmatig ingevoerde nummers verzendt simyo.nl niet .....
Badge
Met enige vertraging, maar de bewuste sms is toch aangekomen .......
In beide gevallen is het handmatig gelukt. Welke aktie onderneemt Simyo om ook SMS via het adresboek operationeel te krijgen?
In beide gevallen is het handmatig gelukt. Welke aktie onderneemt Simyo om ook SMS via het adresboek operationeel te krijgen?

Vergelijk het met fietsen. Je kunt kms fietsen en toch ooit een slappe band krijgen........
Ik heb hetzelfde probleem. Wel verzenden als het handmatig wordt ingevoerd maar niet via het adresboek en dat adresboek is juist zo handig omdat ik natuurlijk niet alle nummers uit mijn hoofd weet. Wie wel? 🙂
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Segovia20,

Welkom op het forum :)

Ik ken ook niet al mijn telefoonnummers uit mijn hoofd hoor 😉

@Oldtimer (en de rest), We weten dat het speelt en lossen het z.s.m. op. Gelukkig is er nog wel de mogelijkheid om sms'en te versturen via de website door handmatig een telefoonnummer in te voeren. We verwachten volgende week een oplossing!
Het probleem van NIET een sms kunnen versturen heb ik ook. Zeker al vanaf begin september.....komt er nog een oplossing hiervoor?, want ik heb niet alsmaar wifi/whats app. Het nummer op een andere manier invoeren werkt niet bij mij. m.vr.gr. MJ Nol
Reputatie 5
Badge +11
Hoi MJ Nol, welkom op het forum van Simyo :)

Kun je via Mijn Simyo geen SMS berichten meer sturen? Of via je telefoon niet meer?
Als je met je telefoon geen berichten meer kunt sturen, zou je ook eens je simkaart in een andere telefoon kunnen proberen om een SMS te sturen?
Hoi MJ Nol, welkom op het forum van Simyo :)

Kun je via Mijn Simyo geen SMS berichten meer sturen? Of via je telefoon niet meer?
Als je met je telefoon geen berichten meer kunt sturen, zou je ook eens je simkaart in een andere telefoon kunnen proberen om een SMS te sturen?


Ik ga vanavond mijn oude telefoon opladen, en dat morgen proberen. Bedankt.
Reputatie 5
Badge +11
En? Heb je het al kunnen proberen?
En? Heb je het al kunnen proberen?


Ja. het is gelukt. Sim in de oude telefoon gedaan, sms verstuurd, sim weer in het nieuwe toestel, en alles werkt weer goed. Bedankt.
Reputatie 5
Badge +11
Super! Dank je voor je terugkoppeling, MJ Nol 😃

Reageer