.

Beantwoord

sms werkt niet

  • 5 December 2012
  • 10 reacties
  • 841 Bekeken

Badge
Twee dagen geleden is mijn nummer overgezet en vanaf toen bel ik met een simyo sim-only abbonnement. Bellen gaat prima, maar ik kan geen smsjes versturen. Ik kan ze alleen ontvangen. Erg vervelend. Ik heb alle configuratieberichten geïnstalleerd en ik heb het juiste nummer van de sms-centrale ingesteld (+31653131313). Ik heb verder ook alle andere instellingen doorlopen en mijn telefoon een keer aan en uit gezet, maar ik kan niet ontdekken waar het aan kan liggen. Wat kan er aan de hand zijn?
icon

Beste antwoord door Wayne 7 December 2012, 10:51

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Wanneer je geen SMS berichten kan versturen verzoeken wij je om het volgende te controleren:

• Controleer in menu 'Berichten' of het type, protocol of formaat bericht ingesteld staat op één van de volgende waarden: Tekst, SMS of Standaard
• Het kan zijn dat de outbox of verzonden berichten in het toestel (of op de sim) vol is. Oude opgeslagen berichten moeten op tijd worden gewist.
Badge
Bedankt voor de reactie, maar ik had onderstaande dingen zelf al gevonden en geprobeerd.

De eerste stap kan ik niet vinden in mijn telefoon (samsung galaxy mini 2):
• Controleer in menu 'Berichten' of het type, protocol of formaat bericht ingesteld staat op één van de volgende waarden: Tekst, SMS of Standaard
maar ik heb alle instellingen doorgelopen en daar vind ik niets waar het aan kan liggen.
Aangezien ik wel smsjes kan ontvangen, kan het niet zo zijn dat mijn toestel of simkaart vol is. Ook zijn zowel de telefoon als de simkaart net nieuw.

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Want dit is wel erg vervelend...
Reputatie 5
Badge +10
Hoi hella,

Netwerktechnisch worden uitgaande sms berichten niet geblokkeerd. Het zou volgens onze systemen dus moeten werken. Zou je de simkaart eens in een ander toestel willen stoppen en ons laten weten of het dan wel werkt?

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Alex,

Ik heb de simkaart zojuist in mijn oude toestel gestopt, maar ook daarmee kan ik helaas geen smsjes versturen. Het ligt dus toch aan de sim-kaart/het netwerk...

groetjes, Hella
Reputatie 5
Badge +10
Hoi hella10,

Vervelend dat het daar ook niet werkt. Ik kan je kosteloos een vervangende simkaart toesturen. Je moet er dan wel rekening mee houden dat de originele simkaart direct onbruikbaar wordt als ik een simkaart verstuurd. Kan je mij per privé bericht laten weten of ik een vervangende simkaart mag sturen?

Groetjes,

Alex
Twee dagen geleden is mijn nummer overgezet en vanaf toen bel ik met een simyo sim-only abbonnement. Bellen gaat prima, maar ik kan geen smsjes versturen. Ik kan ze alleen ontvangen. Erg vervelend. Ik heb alle configuratieberichten geïnstalleerd en ik heb het juiste nummer van de sms-centrale ingesteld (+31653131313). Ik heb verder ook alle andere instellingen doorlopen en mijn telefoon een keer aan en uit gezet, maar ik kan niet ontdekken waar het aan kan liggen. Wat kan er aan de hand zijn?

Ik kan ook al zes weken wel sms'en ontvangen maar niets versturen. Blijft ook staan in outbox met melding mislukt of opnieuw over 10 minuten.

Zojuist de berichtencentrale aangepast, maar geen verandering.
Verzonden items staan maar 2 in, (het is dus voorheen wel gelukt via vodafone centrale)
Berichtentype staat op tekst

Op deze manier verstuur ik niets, maar gaat er wel sms kosten van de kaart af.
Wie kan mij helpen?
Badge
Ik heb vandaag een nieuwe sim-kaart ontvangen en kan nu wel smsjes versturen.
Nog bedankt hiervoor!
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb vandaag een nieuwe sim-kaart ontvangen en kan nu wel smsjes versturen.
Nog bedankt hiervoor!


 Fijn dat je dat nog even komt melden hier, Hella...http://smilies.sofrayt.com/^/aiw/good.gif
Badge +1
Zo kan het dus ook even melden dat het opgelost is
Reputatie 5
Badge +10
Tnx voor het melden hella10 :D

Groetjes,

Alex

Reageer