.

Beantwoord

SMS via GIN.NL gaat niet meer

  • 2 February 2014
  • 6 reacties
  • 2609 Bekeken

Recentelijk is mijn nummer omgezet van Prepaid naar Sim-only. Het lijkt erop dat mijn EMAIL naar SMS service van GIN.NL sinds die tijd niet meer werkt. Dit kun je aanzetten door EMAIL AAN naar 969 te sturen. Met mijn prepaid werkte dit op 26 januari j.l. nog.
Is er een probleem?

Mvg,
Joke Stotefalk
icon

Beste antwoord door Groentjuh 2 February 2014, 21:44

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ja, dat is te verklaren! Bij prepaid mag je met hoog genoeg saldo naar betaalde sms-diensten smsen. Bij sim-only kun je niet naar betaalde sms-diensten smsen.
Badge +8
Recentelijk is mijn nummer omgezet van Prepaid naar Sim-only. Het lijkt erop dat mijn EMAIL naar SMS service van GIN.NL sinds die tijd niet meer werkt. Dit kun je aanzetten door EMAIL AAN naar 969 te sturen. Met mijn prepaid werkte dit op 26 januari j.l. nog.
Is er een probleem?

Mvg,
Joke Stotefalk



Dat klopt, Joke Stotefalk,

Met een Sim only abonnement kun je niet sms'en naar betaaldiensten. Wel lastig voor jou dus. Waar gebruik je die dienst dan voor? Misschien kan ik meedenken voor een alternatief. :)

Groetjes,
Charlene
Hallo Charlene,

Ik gebruik deze service om een SMS te krijgen van onze alarmcentrale, die kan wel mailen maar niet SMS'en. Door een mail naar +316.....@gin.nl te sturen komt het onderwerp als SMS aan. Je betaalt inderdaad per SMS voor deze dienst. De extra kosten zijn niet het probleem. Is er een manier om dit als buiten bundel kosten belast te krijgen?

Mvg,
Joke'
Reputatie 5
Badge +11
Hallo Charlene,

Ik gebruik deze service om een SMS te krijgen van onze alarmcentrale, die kan wel mailen maar niet SMS'en. Door een mail naar +316.....@gin.nl te sturen komt het onderwerp als SMS aan. Je betaalt inderdaad per SMS voor deze dienst. De extra kosten zijn niet het probleem. Is er een manier om dit als buiten bundel kosten belast te krijgen?

Mvg,
Joke'


Hoi Joke Stotefalk,

Nee, dat is niet aan te zetten voor abonnementen helaas. Op een Prepaid kaartje van Simyo kun je dat wel, als je eerst minimaal €€30 opwaardeert. Maar het is op jouw toestel niet mogelijk om ook emails te ontvangen? Dan zou deze omweg niet nodig zijn. Je bekijkt dan gewoon de email op je telefoontoestel.
Sorry voor de topickick.

Vandaag heb ik een nieuw monitoringsysteem in gebruik genomen voor een paar servers die ik beheer. 
Mocht er onverhoopt wat fout gaan stuurt het systeem een email uit. Ik kan in dat systeem instellen welk type bericht er naar welk adres moet. Ik wil graag in geval van 'paniek' een sms ontvangen welke verstuurd is via mail. Nu gaat het sturen van EMAIL AAN naar 969 perfect en krijg een reactie terug dat email naar SMS ingeschakeld is, maar berichten verstuurd naar mijn Simyo nummer (Simonly) komen helaas niet aan.

Als ik het bericht goed begrijp dan is dit uitgeschakeld door Simyo voor Sim Only maar niet voor Prepaid. De logica ontgaat me hier.
Er is limiet van 20 berichten. Er is een goede opt-in regeling. Dus ik zie niet helemaal waarom dit niet kan? Ik begrijp dat dit geintje iets van 0,30 tot 0,50 cent per bericht gaat kosten maar dat is redelijk als je het mij vraagt (minder mag ook natuurlijk 🙂
Badge +8
Hoi Jerome!

Met een Simyo sim only aansluiting is het niet mogelijk om van sms betaaldiensten gebruik te maken.
Met die diensten kunnen de kosten gigantisch hoog oplopen, en je komt er bij veel van die diensten ook erg moeilijk vanaf. Met een abonnement kunnen die sms'jes blijven aankomen en dat kan dan ongelooflijk in de papieren lopen. Ik snap dat dat voor de dienst die jij wilt gebruiken niet zou gelden, maar bij Simyo hebben we de keus gemaakt om het helemaal niet in onze diensten op te nemen.
Bij Prepaid is het mogelijk om het aan te zetten wanneer er eerst €30 wordt opgewaardeerd. Bij prepaid is je aansluiting natuurlijk ook geblokkeerd als je beltegoed op is, dus loop je wat minder risico.

Wij houden niet van betuttelen, dus zo is het niet bedoeld. Maar we denken dat er genoeg andere alternatieven zijn, mocht je een sms betaaldienst echt nodig hebben.

Groetjes,
Charlene

Reageer