Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Sms via de website van Simyo. Waarom lukt dat niet meer?

  • 11 augustus 2015
  • 15 reacties
  • 407 Bekeken

Badge
waarom kan ik niet meer sms-en via de website?
met mijn oude mobieltje is sms-en niet te doen
voor de letter C of F enz. moet ik 3 x de lettertoets indrukken
dan heb ik nog maar 1 letter......
icon

Beste antwoord door Friesian 11 augustus 2015, 11:45

@Balsien

Er is al een topic daarover met meerdere reacties, simyo is daarmee gestopt. Er is een telling gaande/geweest. Aan de hand daarvan wil men beoordelen of er een "alternatief" geboden wordt.

Ik kan je vertellen er zijn al meer teleurgestelde reacties, dus wie weet.



Friesian
Bekijk originele reactie

15 reacties

Badge
bedankt voor je snelle reactie friesian (ben zelf ook een fries)
oproep aan simyo: begin er weer opnieuw mee!!!!
We kunnen ook gewoon aan Simyo vragen om de dienst weer in te voeren. Tenslotte is het aanbod van diensten door met vervallen van sms'en via de website minder geworden, het kan er ook gewoon weer bij. En wat mij betreft: bij deze dus.
@Balsien
Er is al een topic daarover met meerdere reacties, simyo is daarmee gestopt. Er is een telling gaande/geweest. Aan de hand daarvan wil men beoordelen of er een "alternatief" geboden wordt.
Ik kan je vertellen er zijn al meer teleurgestelde reacties, dus wie weet.

Friesian
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Balsien,

De 'oldschool' manier van sms'en was inderdaad niet handig en is tijdrovend. Dan is het inderdaad handig als je via de website een sms'je kunt versturen. Helaas werd deze dienst heel weinig gebruikt, daarom is besloten deze niet toe te passen op de nieuwe website. Zoals Friesian aangeeft zijn we druk bezig met tellen hoeveel mensen hier alsnog om vragen. We verwachten het niet, maar misschien komt de optie weer terug.

Groetjes, Tiury

Bedankt voor het antwoord Friesian 🙂.
Ik mis het ook.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Gerard4t,

Bedankt dat je het aangeeft 🙂 Op deze manier weten we dat jij ook deze optie gebruikte om te sms'en.
Goedendag.

Ik wil ook sms'en via de site van simyo, ik wil het ook terug.!!

Kan dat geregeld worden? Die functie was heel handig, jammer dat het nu weer weggehaald is, maar laat het maar snel terugkomen !!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi jackie1, welkom op het Simyo forum!

Helaas lijkt het er niet op dat het het terug gaat komen. Er zijn op internet goedkopere alternatieven te vinden, wist je dat?
Hi Ernst,

Vind ook vervelend dat ik die mogelijkheid niet meer kan vinden (waarom werd dat bij de introductie van de nieuwe site niet even gemeld, scheelt zoeken). Ik weet inderdaad van het bestaan van goedkopere alternatieven maar die sturen volgens mij allemaal (?) reclame o.i.d. mee......

Groeten, Bena
We kunnen ook gewoon aan Simyo vragen om de dienst weer in te voeren. Tenslotte is het aanbod van diensten door met vervallen van sms'en via de website minder geworden, het kan er ook gewoon weer bij. En wat mij betreft: bij deze dus.
Hier sluit ik me bij aan! Ik vind het sms'en via de site juist prettig!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bena, Gerard4t & SZG,

Voor degene die voor het eerst op het forum reageren, van harte welkom!

Het is duidelijk dat veel van jullie deze dienst missen. Zoals Ernst heeft aangegeven, lijkt het er niet op dat dit weer terug gaat komen 😞 Natuurlijk nemen wij jullie feedback serieus en nemen we dit mee. Als jullie vragen hebben hierover, laat het dan weten.

Groetjes,
Angela
Ik vind dit zwaar 'shit'.

Verder krijg je over de meest onnozele zaken bericht, maar dus niet hierover.

Dat hele idee dat de site om de drie maanden volledig vernieuwd moet worden, is mooi voor webontwikkelaars maar voor gebruikers betekent het alleen maar ellende.

MvE
Reputatie 6
Badge +10
Hoi mve,

Hier hebben we daadwerkelijk wel een bericht gestuurd naar onze klanten. De e-mail over de nieuwe Mijn Simyo. Daarnaast wil ik aangeven dat we de huidige Mijn Simyo na twee jaar hebben vernieuwd en dat dit echt nodig was.

Toch goed dat je aangeeft dat je dit 'zwaar shit; vindt. We nemen dat mee in onze overleggen over onze producten 🙂.

Groetjes, Tiury
Ik vind het erg triest dat de mogelijkheid tot web-SMS is verdwenen. Ik gebruikte het bijna altijd als ik een SMS moest verzenden. Het is geen alternatief om een andere provider te gebruiken omdat de ontvanger een eventuele reactie dan naar een onjuist nummer terug stuurt en ik het dus niet ontvang.
Het zou Simyo sieren deze mogelijkheid die jarenlang bestaan heeft weer terug te brengen.Er is echt behoefte aan!!
Of: is het wellicht mogelijk zoals alle Betamax-providers doen de mogelijkheid te bieden een "string"met "inloggegevens en bericht" in een browser te plakken en zo een SMS te verzenden? Ook dit werkt prima op de computer. Dan hoeft de website niet aangepast te worden
Reputatie 7
Badge +10
Hoi HCE,

Welkom op het Simyo Forum.

Zoals al vaker is aangeven in dit topic, merken we dat de smsoptie erg geliefd was en dus ook een groot gemis is. We nemen al jullie feedback hierover mee in ons overleg. We zorgen er voor dat de juiste mensen binnen Simyo op de hoogte zijn van al jullie feedback.

Op dit moment is het nog niet bekend of de optie om sms'jes te versturen via onze website weer terug gaat komen. Zodra daar ook maar iets over bekend is, laten we dit onder andere via het forum weten aan jullie.

Groetjes,
Angela

Reageer