.

Beantwoord

SMS verzonden via site én telefoon komen niet aan


Zowel gisteren als vandaag heb ik 4 sms-jes verstuurd via de website. De kosten hiervoor zijn wel afgeschreven van mijn tegoed, maar de sms-jes zijn nooit ontvangen.

Het telefoonnummer waar het naartoe is gegaan klopt en is ook van Simyo. 

Waarom zijn deze berichten niet verzonden?
icon

Beste antwoord door Dries 30 July 2014, 09:26

Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge +6
Ik heb hetzelfde. Al 15 dagen komen de berichten niet aan bij de intvanger. DUS IK TWIJFEL of t niet aan de sms centrale ligt.

Hoi silverz,

In dit topic heb ik op je bericht gereageerd. Ik wil je vragen eenzelfde bericht maar in één topic te plaatsen, zodat we het forum overzichtelijk kunnen houden 🙂
Badge +6
Beste Dries,

Ook jij hartelijk dank voor je antwoord. Sorry voor mijn verlate reactie, we zijn inmiddels op vakantie.

De afgelopen dagen heb ik wel naar anderen kunnen sms'en, en zoonlief heeft ook sms'jes ontvangen van anderen. Maar de door mij gestuurde berichten niet.

Hij had wel bereik, want ik kreeg hem telefonisch wel te pakken op hetzelfde telefoonnummer, dat overigens geen pre-paid maar een abonnement-nummer is, en nog steeds aangesloten.

Met vriendelijke groet, Marguerite


Hoi Marguerite,

Wat vervelend dat je smsjes nog steeds niet bij je zoon aankomen, het is een vreemde zaak.

Ik zou je willen aanraden om de tips van Scotsman & Friesian te volgen om even te checken of je zoon niet per ongeluk een blokkade heeft gezet voor jouw nummer voor het ontvangen van smsjes.

Daarnaast raad ik je aan om eens een SMS te sturen en het bericht te beginnen met *0#, dan zal je een afleverrapport ontvangen met meer informatie. Ik ben erg benieuwd wat daarin wordt vermeld :)

@Scotsman & Friesian, dankjulliewel voor het meedenken! 🙂
Ik heb hetzelfde. Al 15 dagen komen de berichten niet aan bij de intvanger. DUS IK TWIJFEL of t niet aan de sms centrale ligt.
Het lijkt er sterk op dat zoonlief - uiteraard per ongeluk - jouw nummer heeft geblokkeerd voor sms'jes. Ik weet niet of een blokkade specifiek voor sms'jes (en niet voor gesprekken) kan worden ingesteld, maar anders is niet te verklaren waarom alleen sms'jes door jou verzonden niet aankomen, en alle andere wel, en dat je hem wel kan bellen.


Een sms blokkade van jouw nummer bij je zoonlief zou inderdaad kunnen.
Bij een smartphone bij de instellingen bij berichten zou in theorie spam instellingen uw nummer kunnen blokkeren om berichten te ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Friesian
Reputatie 7
Badge +9
Het lijkt er sterk op dat zoonlief - uiteraard per ongeluk - jouw nummer heeft geblokkeerd voor sms'jes. Ik weet niet of een blokkade specifiek voor sms'jes (en niet voor gesprekken) kan worden ingesteld, maar anders is niet te verklaren waarom alleen sms'jes door jou verzonden niet aankomen, en alle andere wel, en dat je hem wel kan bellen.
Beste Dries,

Ook jij hartelijk dank voor je antwoord. Sorry voor mijn verlate reactie, we zijn inmiddels op vakantie.

De afgelopen dagen heb ik wel naar anderen kunnen sms'en, en zoonlief heeft ook sms'jes ontvangen van anderen. Maar de door mij gestuurde berichten niet.

Hij had wel bereik, want ik kreeg hem telefonisch wel te pakken op hetzelfde telefoonnummer, dat overigens geen pre-paid maar een abonnement-nummer is, en nog steeds aangesloten.

Met vriendelijke groet, Marguerite
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Marguerite,

Welkom op het forum :)

Ik vraag me af of je wel naar anderen kunt sms'en? Als dat zo is en die sms'jes komen wel aan, dan is er 100% zeker iets mis met de telefoon van je zoon. Ook ik ben benieuwd of hij wel van anderen sms'jes kan ontvangen. Jullie zouden beiden even moeten controleren of het nummer van de berichtencentrale (+31653131313) goed staat in jullie telefoons.

Wat ook nog kan, is dat je zoon geen bereik had toen je de sms'jes had verstuurd. Na 72 uur stoppen wij met verzenden. Is de simkaart van je zoon nog wel aangesloten?

Ik ben benieuwd wat hier uitkomt, zou je willen laten weten of het is gelukt om je zoon een sms te sturen?

@Friesian, bedankt voor je hulp 🙂
Een vraag ontvangt hij wel sms berichten van anderen?
(Berichtencentrale +31653131313)
Een andere optie zou zijn zijn sim testen in een andere telefoon.

Zou het gaan ook bij hem om prepaid, en stel zijn saldo zou te laag zijn, dan nog zou hij sms kunnen ontvangen.
En natuurlijk 1 x half jaar minimaal actief gebruiken, om te zorgen dat 06 werkt.

Groet,
Friesian

Duidelijk? Dus ik zou zeggen zijn sim testen in een andere telefoon..... :rolleyes:
Dank voor de tip, Friesian, maar dat is het niet.
De ontvanger is mijn zoon, die heel hard zat te wachten op de sms-jes.
Hallo Marguerite.

Waar ik aan zit te denken is dat de ontvanger jou nummer misschien geblokkeerd heeft.
Probeer eens wat er gebeurt wanneer je bij het begin van je sms *0# schrijft :rolleyes:
(code ontvangstbevestiging)
Ik zou dit wel doen nadat een moderator daar om vraagt.

Groet,
Friesian
Nadat deze sms-jes niet zijn aangekomen, heb ik nogmaals de informatie verzonden via mijn toestel. Ook deze berichten zijn niet aangekomen.

Reageer