.

Beantwoord

Sms versturen naar buitenland


Hallo,
Ik kan wel een sms ontvangen van mijn broer uit italie maar hij ontavangt mijn sms antwoord NIET, wat doe ik verkeerd?
icon

Beste antwoord door Charlene 22 May 2013, 09:54

Bekijk originele reactie

21 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Staat bellen naar het buitenland aan op Mijn Simyo?
Staat bellen naar het buitenland aan op Mijn Simyo?


Ja, dat staat aan en de telefoon heb ik ook al uit en weer aangedaan, maar mijn sms komt niet aan in italie bij mijn broer met een nl telefoon maar ik ontvang wel sms van hem, ra ra hoe kan dit.
Reputatie 7
Badge +9
Misschien moet hij een ander Italiaans netwerk kiezen.
Reputatie 7
Badge +9
Misschien moet je broer zijn telefoon een keer uit- en aanzetten? Is het een NL telefoon in Italië? Of een Italiaanse Sim?
Misschien moet je broer zijn telefoon een keer uit- en aanzetten? Is het een NL telefoon in Italië? Of een Italiaanse Sim?

Bedankt voor de tip, want daar denk je niet meteen aan, ik heb hem gebeld en dat gezegd maar ze zaten in de auto en terug op de cmping zouden ze dat proberen, bedankt  nogmaals.
Reputatie 7
Badge +9
Okay, laat maar even horen of het gelukt is. ;)
Misschien moet hij een ander Italiaans netwerk kiezen.

Deze oplossing heb ik ook even doorgebeld en zou hij bij terugkomst proberen.
Want zijn vrouw kan met haar mobiel wel sms en, en zij staat dus op een andere netwerk.
Als dit DE oplossing is dan laat ik het nog even weten, bedankt alvast.
Misschien moet je broer zijn telefoon een keer uit- en aanzetten? Is het een NL telefoon in Italië? Of een Italiaanse Sim?

Mijn broer belde net en heeft zijn tel uit en aan gezet en toen kreeg hij alle berichtjes van de afgelopen 2 dagen binnen dus dit werkt weer.
Hij had daar trouwens een temparatuur van 27 graden (Verona italie)
Hartelijk dank voor jullie hulp allemaal.
Reputatie 7
Badge +9
Graag gedaan. ;)
Reputatie 7
Badge +9

Hij had daar trouwens een temparatuur van 27 graden (Verona italie)


Hier ook 27 graden, van 08:00 tot 16:00 9 graden, van 16:00 tot 0:00 9 graden en van 0:00 tot 8:00 ook 9 graden :(

Als afkoeling af en toe een 'verfrissende' regenbui.....
Reputatie 4
Badge +8
Whahahahaha die franswon! Da's een goeie!

:D:D:D
Reputatie 3
Badge +9
Hahahaha die is inderdaad goed !!!!
Reputatie 7
Badge +9
:D U bent werkelijk een spitsvondig mens, Franswon. 
Badge +8
Mijn broer belde net en heeft zijn tel uit en aan gezet en toen kreeg hij alle berichtjes van de afgelopen 2 dagen binnen dus dit werkt weer.
Hij had daar trouwens een temparatuur van 27 graden (Verona italie)
Hartelijk dank voor jullie hulp allemaal.


Hoi Sjoerd Koffeman,

Het lijkt erop dat je broer even geen bereik had op het netwerk wat hij gekozen had.
Gelukkig had je wat aan de tips van de leon en scotsman, internationale deskundigen dat dat zijn 😉 Bedankt daarvoor scotsman en de leon!
Fijn dat jullie weer alle kanten op kunnen sms'en.
En nog bedankt dat je me jaloers hebt gemaakt, 27 graden.. Hier weer vorst aan de grond!:(

Groetjes,

Charlene
Badge +8
Hier ook 27 graden, van 08:00 tot 16:00 9 graden, van 16:00 tot 0:00 9 graden en van 0:00 tot 8:00 ook 9 graden :(

Als afkoeling af en toe een 'verfrissende' regenbui.....


@franswon, laten we zelf het zonnetje maar zijn dan, hè:D
Mijn Sms berichten komen niet aan in de Filipijnen  😕  heeft dit te maken met  de Roaming afspraken tussen Simyo en de plaatselijke provider 😕
Ik heb ooit een abonnement gehad van T-Mobile en daar was het juist omgekeert ik kon geen Sms berichten uit de Filipijnen ontvangen, dit bleek door T-mobile zelf geblokkeerd te zijn, omdat vanuit de Filipijnen schijnbaar veel spam verstuurd werd...
Mogelijk is de optie om een Sms te sturen naar de Filipijnen door Simyo zelf geblokeerd ? maar het zou ook zomaar aan de provider in de Filipijnen kunnen liggen :eek:
Reputatie 7
Badge +9
Je zou je correspondent in de Filipijnen kunnen vragen een ander netwerk te kiezen, of had je dat al gedaan? Of is er maar 1 provider ter plekke?
Tja dat is natuurlijk een optie , maar even goed het blijft het vervelend om van provider te moeten veranderen, zeker als je niet precies weet bij welke provider het probleem zit, zoals ik al in het T-mobile verhaal aangaf  het probleem ligt niet altijd in de Filipijnen 😉    

Ik zal eens bekijken wat ik het beste kan doen , wisselen van provider zal niet zo'n groot probleem zijn ;)
Ik vroeg mij alleen af of iemand de oorzaak van dit probleem wist...

Bedankt voor de reactie....
Reputatie 7
Badge +9
Mijn suggestie was niet dat jij hier in Nederland van provider moest veranderen, want dat is nogal een gedoe. Als jouw correspondent in de Filipijnen met een Nederlandse sim aan het roamen is (wat ik uit jouw post concludeer want je hebt het over roaming afspraken) dan zou hij/zij makkelijk een ander netwerk kunnen kiezen. De meeste providers hebben inderdaad afspraken met buitenlandse netwerken en het komt voor dat bepaalde diensten wel door de ene, maar niet door de andere buitenlandse provider worden ondersteund. Hier in de UK bijvoorbeeld kan ik met mijn Simyo sim met alle netwerken communiceren behalve Vodafone.
Het lijkt me uitermate onwaarschijnlijk dat uitgaande sms'sen naar de Filipijnen door Simyo geblokkeerd worden.
Badge +6
Hoi Wowie,

Heeft de tip van Scotsman geholpen? Graag verneem ik je bevindingen.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.
Reputatie 5
Badge +10
Nog wat toevoegingen.

Ik heb contact gehad met de technische dienst om na te gaan of wij het versturen van sms berichten vanuit of naar de Filipeinen blokkeren. Het zou gewoon mogelijk moeten zijn om te sms-en naar of vanuit de Filipijnen. De tips/vragen van Scotsman zjin daarom interessant om even na te gaan.

Je kunt ook een sms sturen en dan beginnen met *0#. Je krijgt dan terugkoppeling of de sms wel/niet is aangekomen.

Zou je nog even antwoord kunnen geven op de volgende vragen?

- waar bevind jij je op het moment dat je de sms verstuurt?
- van welke provider maakt de ontvanger gebruik?
- ervaar je dit naar 1 of meerdere nummers?

Het is dus ook interessant om te weten van welke provider de ontvangende partij gebruik maakt

@Scotsman. Bedankt voor de nuttige tips.

Ik heb de link uit je post overigens verwijderd, omdat het niet de bedoeling is om reclame te maken van andere websites.

Groetjes,

Alex

Reageer