.

Beantwoord

Sms versturen lukt niet, wat kan ik doen?

  • 27 August 2012
  • 36 reacties
  • 33626 Bekeken

Badge
Kan sinds ik sim only heb ipv prepaid naa
een nummer geen sms sturen, kan de persoon wel gewoon bellen. nummer idgecheckt staat goed in contacten. de melding is: mislukt?
icon

Beste antwoord door Natascha 27 August 2012, 15:51

Bekijk originele reactie

36 reacties

Dag Alex, heb je al een nieuwe simkaart gestuurd? Dank voor de reactie. WBertus

Alex, gaarne ontvang ik een nieuwe simkaart en accepteer 2 dagen geen aansluiting. Dank, WBertus

Hoi Wbertus,

Ik kan een vervangende simkaart voor je aanvragen. Je moet er dan wel rekening mee houden dat het bereik met je huidige simkaart direct wegvalt. Hierdoor kan je maximaal 2 werkdagen geen gebruik maken van een simkaart. Graag hoor ik wat ik voor je kan doen.

Groetjes,

Alex

Badge +2
Beste Wbertus,

Wij hebben je bij deze een vervangende simkaart toegestuurd. Deze heb je met enkele dagen binnen.

Groetjes,

Arie
Alex, dank!

Beste Wbertus,

Wij hebben je bij deze een vervangende simkaart toegestuurd. Deze heb je met enkele dagen binnen.

Groetjes,

Arie
Hoi Alex, in een ander toestel lukt het wel om een sms te verzenden. betekent dat dan dat mijn toestel in de prullenbak moet?
Beste Alex, ik heb de nieuwe kaart ontvangen. Echter, 1300 u hebt alle instellingen ontvangen is mislukt. SMS sturen lukt niet, internet en telefoon werken wel. Gaarne je advies. Dank.

Beste Wbertus,

Wij hebben je bij deze een vervangende simkaart toegestuurd. Deze heb je met enkele dagen binnen.

Groetjes,

Arie
hallo,

Ik heb net een nieuw simonly abonnement zonder nummerbehoud. Ik heb deze net geactiveerd. Ik kan geen sms berichten verzenden, ik ontvang ze niet. Ik kan niet gebeld worden en niet bellen. Wat moet ik doen?
hallo,

Ik heb net een nieuw simonly abonnement zonder nummerbehoud. Ik heb deze net geactiveerd. Ik kan geen sms berichten verzenden, ik ontvang ze niet. Ik kan niet gebeld worden en niet bellen. Wat moet ik doen?


het numme rvan de sms centrale klopt.
hallo,

Ik heb net een nieuw simonly abonnement zonder nummerbehoud. Ik heb deze net geactiveerd. Ik kan geen sms berichten verzenden, ik ontvang ze niet. Ik kan niet gebeld worden en niet bellen. Wat moet ik doen?


het numme rvan de sms centrale klopt.

als ik de simkaart in een ander toestel doe, werkt het ook niet 😞
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Alex, in een ander toestel lukt het wel om een sms te verzenden. betekent dat dan dat mijn toestel in de prullenbak moet?

Hoi Ruud2012,

Nee, dat lijkt me niet. Ik raad je in dat geval aan om even langs een telefoon winkel te gaan. Wellicht dat ze daar kunnen achterhalen waar het mis gaat op het toestel.

Beste Alex, ik heb de nieuwe kaart ontvangen. Echter, 1300 u hebt alle instellingen ontvangen is mislukt. SMS sturen lukt niet, internet en telefoon werken wel. Gaarne je advies. Dank.

Hoi Wbertus,

Waarschijnlijk accepteert je toestel geen configuratie sms berichten. Vandaar dat een sms naar 1300 geen retour sms oplevert. Het probleem wordt ogenschijnlijk veroorzaakt door het toestel. Netwerktechnisch staat alles goed en ook een andere simkaart geeft het zelfde resultaat. Ook in jouw situatie zou ik langs een telefoonwinkel gaan.

als ik de simkaart in een ander toestel doe, werkt het ook niet :(

Welkom op het forum Betti,

Heb je wel connectie met het netwerk? Zo ja, wat voor melding krijg je wanneer je probeert te bellen?

Groetjes,

Alex
Hallo
ik heb voor een half jaar ong. terug denk het probleem gehad dat ik wel bellen kon en ontvangen, sms ontvang ik ook maar versturen lukte niet. heb sim-kaart in andere mobiel gedaan zelfde probleem sim-kaart kapot dacht ik...vervangende besteld toen deed alles het weer nu is denk half jaar later en heb weer dit probleem:(
kan A.U.B iemand mij helpen?
graag een antwoord:)
bedankt alvast!
groetjes: mij
Reputatie 4
Badge +10
Hoi 184381,

Wanneer je geen sms'jes kan versturen, dan raad ik je in eerste instantie aan om het nummer van de berichtencentrale te controleren. In je telefoon hoort het volgende nummer te staan: +31653131313 🙂 Het plusteken kun niet vervangen worden door een "0". Het nummer staat anders niet goed.

Wil je ook kijken of de optie "sms versturen" niet geblokkeerd is in je telefoon. Daarnaast hoor ik graag of je naar meerdere nummers niet kan sms'en of dat het een specifieke nummer is of specifieke nummers zijn.

Het is daarbij goed om te kijken of je op het moment dat je een sms wilt sturen ook bereik hebt. Soms kan het namelijk liggen aan het netwerk, dat je op dat moment geen verbinding hebt. Krijg je een bepaalde melding?

Controleer je ook of het menu 'outbox' of 'verzonden berichten' niet vol is in je telefoon? 🙂

Reageer