.

Beantwoord

SMS versturen

  • 30 January 2012
  • 7 reacties
  • 1156 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Ik kan geen SMS versturen vanaf HTC Diamond 2.
De berichtencentrale is ingesteld op +31653131313 en FDN modus staat uit.
Simyo prepaid simkaart in ander toestel geplaatst werkt wel.
Wat kan de oorzaak zijn?
icon

Beste antwoord door Bibi 7 February 2012, 12:04

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge +2
Hi GJT,

Aangezien het in een ander toestel wel werkt is dit een toestel gerelateerd probleem.
Controleer in menu 'Berichten' of het type, protocol of formaat bericht ingesteld staat op één van de volgende waarden: Tekst, SMS of Standaard. Het kan ook zijn dat de outbox of verzonden berichten in het toestel (of op de sim) vol is. Oude opgeslagen berichten moeten op tijd worden gewist. Verwijder even alle berichten in je out en inbox. Laat ons even weten of het hierna lukt om sms'jes te versturen.

Groetjes,

Arie
Badge
Beste Arie,
Het bericht formaat kan niet ingesteld worden op tekst, SMS of standaard, alleen "Indien nodig Unicode gebruiken" kan op de HTC Diamond 2 gekozen worden. De inbox, outbox en verzonden berichten had ik al verwijderd. De sim is nieuw. Nog ideeën?
GJT
Badge +3
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.gsmhelpdesk.nl/forum/viewtopic.php?t=12506
Badge
De 4 verschillende instellingen, zoals beschreven in gsmhelpdesk.nl link geprobeerd, d.m.v.
Netwerk geavanceerd => Tab SMS
SMS via:
GPRS
GSM
Voorkeur voor GPRS
Voorkeur voor GSM (huidige instelling)
SMS verzenden werkt (nog) niet.
GJT
Badge +5
Hi GJT,

Graag verneem ik of het sms-en reeds is gelukt?
Indien dit niet het geval is, kunnen wij je een nieuwe simkaart toesturen en kijken of dit misschien de oplossing is.

Groet,
Bibi
Badge
Bibi,

Het sms-en werkt niet. Een andere simkaart zou de oplossing kunnen zijn. Hoe verder?
Groet,
GJT
Reputatie 5
Badge +10
Ik begrijp uit je probleem omschrijving dat het sms-en in een ander toestel met dezelfde simkaart wel werkt. Een vervangende simkaart heeft dan weinig zin, omdat het om een toestel gerelateerd probleem gaat. Er gaat dus iets mis met de bericht instellingen. Wellicht dat het helpt om de fabrieksinstellingen te herstellen.

Groetjes,

Alex

Reageer