.

Beantwoord

SMS van DigiD niet ontvangen

  • 10 December 2013
  • 17 reacties
  • 16219 Bekeken

Ik ontvang geen sms van DigiD bij het inloggen bij een DigiD-omgeving. Ik heb al contact gehad met DigiD, alleen die vertellen mij dat het aan de provider ligt. Ik heb al geprobeerd mijn mobiel gewoon weer opnieuw op te starten, berichtencentrale-nummer opnieuw invoeren. Maar niks lijkt te helpen!!
Ik ben ook NIET recentelijk overgestapt.

Hoe is dit op te lossen?

Groet,
Jeroen
icon

Beste antwoord door Alex 11 December 2013, 18:22

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Jeroen95,

Vreemd dat het niet werkt. Toevallig ben ik zelf nu ook bezig met wat administratie waar ik mijn DigiD omgeving voor nodig heb. En zelf heb ik ook Simyo. Ik ontvang ook gewoon een sms bericht. Het is niet zo dat we deze dienst blokkeren. Kun je wel gewoon andere sms berichten ontvangen?

Ook ben ik benieuwd wat voor melding je krijgt op het moment dat je je DigiD gebruikersnaam + wachtwoord invoert?

Groetjes,

Alex
IK kan gewoon anders sms'jes ontvangen. Ik kan ook gewoon inloggen zonder sms code bij DigiD.
Als ik met sms code probeer in te loggen gebeurt er helemaal niks.
(als ik dan gewoon zonder sms code inlog en bij geschiedenis kijk, staat er dat sms code venrzenden gelukt is, (maar ik ontvang helemaal geen sms)).

Jeroen
Reputatie 7
Badge +9
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de betrouwbaarheid van het communicatiemiddel SMS een stuk minder is dan dat van een gewoon mobiel telefoongesprek. Ik heb er al lang last van dat automatische SMSsen van de ING bank bijna nooit aankomen op een enkele uitzondering na, en geen van alle betrokken partijen (ING, netwerk provider) kan mij vertellen wat de oorzaak is. Van internationale SMSsen moet je helemaal maar afwachten of die ooit aankomen... Zie deze recente discussie bijvoorbeeld. Ik geloof inderdaad niet, zoals Alex zegt, dat providers het SMS verkeer "filteren" dus wellicht gaat er soms iets mis wanneer een SMS van het ene netwerk wordt overgedragen naar een ander netwerk, en met name als het om anonieme SMSsen gaat.
Badge +6
IK kan gewoon anders sms'jes ontvangen. Ik kan ook gewoon inloggen zonder sms code bij DigiD.
Als ik met sms code probeer in te loggen gebeurt er helemaal niks.
(als ik dan gewoon zonder sms code inlog en bij geschiedenis kijk, staat er dat sms code venrzenden gelukt is, (maar ik ontvang helemaal geen sms)).

Jeroen


Hoi Jeroen95,

Vreemd zeg 😕, je hebt overigens gecheckt neem ik aan dat je juiste 06-nummer bij DigiD bekend is? (dit n.a.v deze tips op de website van DigiD :))

Laatste twee punten kunnen niet de oorzaak zijn, want 1) ik zie dat je al langere tijd klant bij ons bent en 2) het is mogelijk om via Simyo geautomatiseerde sms-berichten te ontvangen..
Ik heb mijn 06-nummer gecheckt, en die is gewoon correct ingevuld. Het wreemde is ook dat ik een paar maand geleden wel gewoon de sms'jes van digiD heb kunnen ontvangen.

Wat kan nog verder een probleem zijn?
Reputatie 3
Badge +9
Kijk eens voor de zekenheid of je dit nummer niet hebt geblokkeerd, en of je sms info diensten uit hebt staan. (sms-instellingen)
Ik weet niet of het tweede wat ik noem de oorzaak is, maar misschien kan je het proberen.
Ik ben even aan het rommelen geweest  met mijn beveiliging-instellingen van mijn telefoon en nu kan ik wel gewoon de sms'jes van DigiD ontvangen.
Bedankt voor alle hulp.:D
Badge +8
Kijk eens voor de zekenheid of je dit nummer niet hebt geblokkeerd, en of je sms info diensten uit hebt staan. (sms-instellingen)
Ik weet niet of het tweede wat ik noem de oorzaak is, maar misschien kan je het proberen.
Ik ben even aan het rommelen geweest  met mijn beveiliging-instellingen van mijn telefoon en nu kan ik wel gewoon de sms'jes van DigiD ontvangen.
Bedankt voor alle hulp.:D


O jippie!
Was het de tip van Martijn® (wat ik vermoed)? Die sms-info-diensten instelling kan ook andere dingen blokkeren, dus sowieso wel goed dat je het weer aan hebt gekregen.
Mocht je weer een vraag hebben, dan weet je het forum nu te vinden, hè?

Groetjes, Charlene
Badge
kan zijn dat er een vertraging is, om dat te weten te komen moet je dan eerst even inloggen zonder sms via https://mijn.digid.nl

Verstoring
Als gevolg van een storing treedt er momenteel vertraging op bij de SMS-service en het doorlopen van de aanvraagprocedure van DigiD. We werken hard aan de oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
Badge +8
kan zijn dat er een vertraging is, om dat te weten te komen moet je dan eerst even inloggen zonder sms via https://mijn.digid.nl

Verstoring
Als gevolg van een storing treedt er momenteel vertraging op bij de SMS-service en het doorlopen van de aanvraagprocedure van DigiD. We werken hard aan de oplossing. Onze excuses voor het ongemak.


Goede tip, Delphic,
Dank je daarvoor:)
ik ontvang geen SMS code van Digid wanneer ik ik in wil loggen bij VGZ , VGZ geeft aan ligt bij Digid , Digid geeft aan ligt aan provider , heeft altijd goed gewerkt , maar er komt geen oplossing van alle 3 , terwijl ik van de bank gewoon mijn SMS code ontvangt , dus bij VGZ kom ik niet meer bij mijn inzage en fakturen , wie weet de oplossing
Reputatie 5
Badge +11
Hoi j.Hartendorp, wat leuk je weer eens terug te zien op ons forum :)

Wat vervelend dat je DigiD sms'jes niet doorkomen :(

Het versturen of ontvangen van deze sms'jes ligt in elk geval niet bij VGZ. In hun antwoord hebben ze ook gewoon gelijk. Ik zal je toch moeten doorverwijzen naar DigiD.
Wanneer jij probeert in te loggen zullen zij een sms sturen. Als je die sms niet krijgt is het zaak om van DigiD te vernemen vanaf wélk telefoonnummer zij het sms'je versturen.
Ik kan vervolgens binnen 48 uur na versturen een KPN netwerkspecialist vragen dit sms'je te tracen. Nadat je me dat laat weten, natuurlijk.

Begrijp je wat ik bedoel?

Je geeft ook aan
maar er komt geen oplossing van alle 3

Ik kan alleen niet zien dat je eerder contact hebt opgenomen met ons hierover. Als dat wel zo is, hoor ik graag op welke manier dat is geweest.
Ik ontvang geen sms berichtjes van digi-d sinds vanochtend. Van digi-d moet ik mijn provider raadplegen.
Ik heb mijn mobiel opnieuw opgestart, het nummer is correct ingevoerd, ik heb geen nummers geblokkeerd en ik heb hiervoor al regelmatig met sms ingelogd.
Als ik de site van Alle storingen moet geloven ben je niet de enige.. Lijkt mij toch echt aan DigiD te liggen.
http://allestoringen.nl/storing/digid
Reputatie 5
Badge +9
Hoi A_boel,

Welkom op 't forum.

Wat vervelend dat je geen sms hebt ontvangen. Ik heb de link van Raytje bekeken en zag ook een storing. Het ziet er naar uit dat de storing is afgelopen. Kun je het nogmaals proberen? Ik hoor graag van je of het is gelukt!

@Raytje bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Ik denk dat het inderdaad een storing was. Na ongeveer twee uurtjes heb ik het nogmaals geprobeerd en toen lukte het wel!

Groetjes, Anika
Reputatie 3
Badge +5
Hoi A_Boel,

Ik ben blij dat het alsnog is gelukt! Het was inderdaad een storing van de DigiD.

Dankjewel voor je terugkoppeling. Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag!

Groetjes,
Ilias

Reageer