.

Beantwoord

sms ontvangst met vertraging

  • 5 February 2013
  • 11 reacties
  • 2911 Bekeken

Badge
Ik hen gister 4 febr. een sms ontvangen die gedateerd was 29 jan.
Kan iemand mij vertellen hoe dat kan? Ik heb mijn mobiel niet
permanent aangehad maar wel in de betreffende periode 2 of 3
x langere tij daan gehad zonder een bericht van ontvangst
binnen te krijgen.
icon

Beste antwoord door Esma 7 February 2013, 12:03

Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge +1
Hoi Ellesse,

Welkom op het forum!

Op het moment dat je toestel uitstaat of minder goed bereik hebt en het sms'je niet afgeleverd kan worden, dan wordt dit meerdere malen geprobeerd in 72 uur. Hierom kan het voorkomen dat oude sms'jes vertraagd worden ontvangen.
Badge +1
ik krijg soms te horen dat mijn sms niet binnenkomt aan degene die iki wel heb gesmst, ik had gewoon ge smst met bereik. Wat nog veel erger is dat ik soms een sms krijg die een dag eerder is gestuurd naar mij, dus ik zie hem pas een dag later. laatst kreeg ik om 5u in de ochtend 3 sms tegelijk binnen, die waren de vorige dag gestuurd !!  ik krijg hier problemen door met mensen want soms wordt er wat gevraagd via sms aan mij, waardoor ik dus niet kan reageren /antwoord geven, omdat hij later binnenkomt !   wat kan ik hier aan doen??
Reputatie 5
Badge +10
Hoi mer,

Om te controleren of de uitgaande sms berichten goed verstuurd worden, wil ik je vragen om *0# voor je bericht in te voeren. Zo kun je controleren of het bericht aan komt. Kan je even laten weten of je een ontvangstbevestiging krijgt?

Ervaar je het vertraagd ontvangen van de sms berichten bij bepaalde personen of is dit willekeurig? Ook ben ik benieuwd sinds wanneer dit speelt en je dezelfde ervaringen hebt als de simkaart in een ander toestel zit.

Groetjes,

Alex
Badge +1
ik stuur dagelijks veel berichten en ik heb geen zin om nog eens iets extra dingen bij te typen voor mijn bericht te sturen ! en mijn uitgaande bericht komt gewoon binnen, want dit zie ik aan het tijd van het antwoord waarop degene die ik ge smst hebt mij terug sms 't.  maar ik krijg die sms wel veel later binnen (wel met de tijd en datum waarop degene die hem verstuurt heeft) !

en het gebeurt bij meerdere nummers, dus willekeurig. het ligt niet aan de toestel (dit proberen jullie vaker, ipv antwoord te geven of ons te helpen, moeten we altijd proberen een andere toetsel te proberen) jullie denken zo slim te doen omdat jullie weten dat bijna niemand dit gaat proberen, maar zo komen jullie er niet van af. ik heb meerdere vragen gesteld, en  jullie zeggen telkens dat ik het met een andere toestel moet controleren/proberen !  er is gewoon VEEL MIS MET SIMYO , IK HEB ER HEEL ERG SPIJT VAN)  Ik wacht het nog een poosje af en als het zo doorgaat met al deze problemen (slechte bereik, tehoge factuur die jullie sturen, sms en die later binnen komen enz enz )      stap ik over bij een andere provider. ik heb nog nooit zo een slechte provider als jullie gehad !
Reputatie 5
Badge +10
Hoi mer,

Ik vind het jammer dat je de indruk krijgt dat we je niet proberen te helpen. We vragen vaak om een ander toestel te proberen (kruistest) om zo na te gaan of het probleem wordt veroorzaakt door de simkaart of door het toestel.

Met het invoeren van *0# kun je controleren of het bericht aankomt. Ik wil je niet vragen dit altijd te doen. Maar de bevindingen die je als klant doorgeeft, kan ik voorleggen aan de technische dienst. Hoe meer informatie ze krijgen, hoe gerichter zij naar een oplossing kunnen zoeken.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Mijn vrouw heeft een smartphone inclusief Simyo sim only van me cadeau gekregen. Ik ben toch al tegen een aantal eigenaarigheden aangelopen waardoor ik al lekker bij heb kunnen lezen op dit forum.
Het vertraagde SMS heeft al verschillende topics zag ik. Ik heb ook alle adviezen en suggesties gelezen. Blijkbaar is er bij Simyo (berichtencentrale misschien?) toch iets wat het verzenden en ontvangen van SMS'jes niet tot een feest maakt.

Ook ik dacht vandaag dat het SMS'en helmaal niet werkte. Vanaf het toestel met Simyo een paar SMS'jes verstuurd. Ik ben altijd gewend geweest dat de ontvangers die behoorlijk snel ontvingen. Nu leek het alsof er niets verzonden was. Met een flinke vertraging kwamen de SMS'jes gelukkig alsnog bij de ontvangers terecht.

Ik mag toch Ă©cht hopen dat die enorme vertragingen geen standaard bij Simyo zijn. Maar als ik links en rechts op dit forum de reacties lees dan hou ik stiekem toch een beetje mijn hart vast.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Mieshuib,

Als de smsjes soms met een vertraging aankomen is dat natuurlijk vervelend. Om te achterhalen wat hiervan de oorzaak is, heb ik wat meer informatie nodig.

- vindt het bij meerdere ontvangers plaats?
- wat voor toestel gebruik je?
- ervaar je hetzelfde in een ander toestel?
- ervaar je het op een bepaalde plek of op meerdere? Wanneer je het op een bepaalde plek ervaart, ben ik benieuwd naar de postcode.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Het was inderdaad bij meerdere ontvangers. Verzonden vanaf een Samsung Galaxy s3 mini. Met een ander toestel kan ik dat niet uitproberen. Alleen op deze zit een Simyo sim only abonnement.
Maar ja, je zult natuurlijk altijd zien dat het ineens weer wel prima werkt. Misschien was het het eenmalige hik of moest Simyo nog even aan ons wennen. :-)
Zojuist heb ik het nog even uitgeprobeerd en de SMS komen binnen enkele seconden bij de ontvanger aan.
Ik hou het natuurlijk in de gaten en mocht het toch weer tot problemem leiden dan trek in natuurlijk wel weer eventjes aan de bel.
Bedankt voor je reactie in ieder geval.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mieshuib,

Geen dank. Bedankt ook voor het delen van je bevindingen.

Groetjes,

Alex
Badge +1
sinds ik een andere telefoon heb, merk ik dat het bereik beter is nu. hopen dat het zo blijft.
Badge +8
Hoi mer,

Ik heb hier een reactie gegeven.

Groetjes, Charlene

Reageer