.

Beantwoord

SMS online ontvangen

  • 3 July 2014
  • 3 reacties
  • 3617 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Ik zit nog voor een paar maanden in het buitenland en als ik terugkom moet ik een nieuwe SIM kaart bij jullie bestellen met het behoud van mijn nummer (heb ik hier dus niet meer). Maar ik heb nu net een nieuwe telefoon en wil daarmee whatsapp activeren met mijn Nederlandse nummer. MAAR Whatsapp zegt mij een sms te sturen of me te bellen met een verificatiecode naar mijn Nederlandse nummer. Maar die kan ik dus niet ontvangen.

Nu kan ik online smsen versturen, maar ik zou dus ook graag een sms willen kunnen ontvangen van WhatsApp in dit geval. Is dit mogelijk?

Hoor het graag!

Oana
icon

Beste antwoord door Ernst 4 July 2014, 12:08

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Oana, welkom op het Simyo forum :)

Begrijp ik het goed dat je je Simyo prepaid simkaart niet meer hebt? En dat je met een nieuwe telefoon zonder simkaart Whatsapp wilt installeren?
Ik ben bang dat dat niet gaat...
Wat wél gaat is op Mijn Simyo, tabblad Mijn instellingen & Simkaart een vervangende simkaart (€5) bestellen en deze te laten doorsturen naar waar jij bent in het buitenland. Check dan wel even of degene op je Nederlandse adres dat wij van je hebben dat wel willen doen voor je ;)
Je hebt dan weer een simkaart en kunt probleemloos Whatsapp installeren.

Oh, en je hoeft dus sowieso geen simkaart met nummerbehoud te bestellen.

Om dan nog terug te komen op je eigenlijke vraag; Je kunt wel vanuit Mijn Simyo online een SMS versturen, maar ontvangen gaat helaas niet. SMS berichten worden naar een telefoonnummer gestuurd en dus naar een simkaart.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?
Badge
Dag Ernst,


Bedankt voor je reactie. Klopt inderdaad dat ik mijn SIMkaart niet meer heb. Ik verblijf al een langere periode in het buitenland en heb uiteraard wel een buitenlands SIMkaartje in mijn telefoon zitten. Een nieuw SIMkaartje van jullie bestellen en dat hiernaartoe op laten sturen is zeker een mogelijkheid, maar was juist net niet de bedoeling. Daar gaat veel te lang overheen en hier is de post ook helemaal niet goed geregeld. Duurt veel te lang en kost uiteindelijk veel moeite voor slechts 1 smsje ontvangen. Begrijp je wat ik bedoel? Mijn bedoeling was om het juist simpel te houden. Ik behoud mijn nummer nl. wel via mijnsimyo.nl en ik hoef slecht maar 1 smsje te ontvangen ter verificatie. That's all. De rest komt over een paar maanden als ik in Nederland terug ben. 

Aangezien wij als klant wel online smsjes kunnen verzenden via de pc dus waar ook ter wereld, leek het me aannemelijk dat andersom eventueel ook wel zou kunnen..

Groetjes!
Badge +6
Hoi Oana,

Ik kan je verwachting begrijpen, maar helaas is het andersom dus niet mogelijk om ook online een sms te ontvangen..

Uit je bericht begrijp ik dat het behoorlijk wat voeten in de aarde zal hebben om een simkaart te ontvangen in het buitenland, dus in dat geval ben ik bang dat je dan pas in Nederland Whatsapp zal kunnen activeren op je nieuwe telefoon.

Reageer