.

Vraag

sms niet kunnen ontvangen

  • 6 March 2012
  • 12 reacties
  • 2366 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
Hoi
ik ben net klant bij simyo maar ik kan geen smsen ontvangen, ze komen niet aan. Ik kan wel smsen sturen. Het kan niet alleen aan de simkaart of aan alleen aan mijn mobiel liggen, want met een andere simkaart doet mijn mobiel het wel en met de simyo-simkaart in een andere mobiel komen de smsen ook aan, dus het is een combinatie van mijn mobiel en simyo-simkaart.
Ik heb een sony ericcson xperia mini pro.
Hoop dat iemand weet hoe ik dit kan oplossen!

12 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Anna,

Welkom op het Simyo Forum!
Wanneer je geen SMS berichten kunt ontvangen verzoeken wij je om het volgende te controleren:

• Het kan zijn dat de inbox in het toestel vol is. Oude berichten moeten op tijd worden gewist.
• Het toestel bevindt zich buiten het bereik van het mobiele netwerk waardoor er geen SMS-berichten afgeleverd kunnen worden op het toestel.
• Het toestel is enkele dagen uitgeschakeld, waardoor het afleveren van SMS-berichten niet heeft plaatsgevonden. KPN probeert verzonden SMS-berichten 72 uur lang af te leveren. Daarna wordt het bericht verwijderd.
• Sommige toestellen hebben een ‘block sender’ functie waarmee bepaalde afzenders geblokkeerd kunnen zijn. Deze functie kan worden uitgezet in het ‘berichten’ menu.

Graag vernemen we of het probleem hiermee wordt verholpen.

Groetjes,

Manisha
Badge
Hoi,

Bedankt voor je reactie, maar het is niet opgelost. Al het genoemde is niet van toepassing, en daarnaast kan ik voor de berichten alleen de instellingen voor het meldingssignaal, ontvangstbevestiging en push-instellingen veranderen, verder zijn er geen opties, of die zijn onvindbaar..
Ik heb ook al 2x naar jullie klantenservice gebeld en beide keren werd de verbinding verbroken toen ik in de wacht werd gezet omdat er navraag werd gedaan bij de technische dienst..
Groeten,
Anna
Badge
ik kan trouwens ook niet bellen naar het buitenland, terwijl ik die optie al wel heb aangezet bij mijn simyo, en mn mobiel heb ik ook een paar keer aan en uit gedaan.
Badge
Sinds kort heb ik een soortgelijk probleem; een deel van de smsjes die naar mij worden verstuurd ontvang ik niet of heel laat pas.
Ook ik heb een sony erricson xperia mini pro.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Anna,

Het is van belang dat je de instellingen zoals beschreven in mijn eerdere post controleert op je toestel. Als je niet weet waar je deze instellingen kunt vinden raden wij je aan om de toestelhandleiding te raadplegen.

Wij hebben de optie bellen in/naar het buitenland inmiddels opnieuw geactiveerd. Wij verzoeken je het toestel uit te schakelen en na een kwartier opnieuw aan te zetten zodat de simkaart zich opnieuw kan aanmelden op het netwerk. Hierna zul je naar het buitenland kunnen bellen met je Simyo aansluiting. Je dient voor het buitenlands nummer de betreffende landcode te plaatsen om verbinding te kunnen maken.

Groetjes,

Manisha
Reputatie 2
Badge +4
Beste Cerow,

Om je beter van dienst te kunnen zijn verzoeken wij je onderstaande te controleren in je toestel:
• Het kan zijn dat de inbox in het toestel vol is. Oude berichten moeten op tijd worden gewist.
• Het toestel bevindt zich buiten het bereik van het mobiele netwerk waardoor er geen SMS-berichten afgeleverd kunnen worden op het toestel.
• Het toestel is enkele dagen uitgeschakeld, waardoor het afleveren van SMS-berichten niet heeft plaatsgevonden. KPN probeert verzonden SMS-berichten 72 uur lang af te leveren. Daarna wordt het bericht verwijderd.
• Sommige toestellen hebben een ‘block sender’ functie waarmee bepaalde afzenders geblokkeerd kunnen zijn. Deze functie kan worden uitgezet in het ‘berichten’ menu.

Graag vernemen we je bevindingen.

Groetjes,

Manisha
Badge
Beste Manisha,
Voordat ik dit forum raadpleegde heb ik al overal gezocht online naar waar ik de overige berichtinstellingen (naast die van meldingsignaal en pushberichten) kan vinden, en heb 3 verschillende handleidingen bekeken. In de handleiding wordt het niet eens genoemd, en bij de stap voor stap uitlegsites worden keuzes uit het menu getoond die ik simpelweg niet heb. Ik ben normaal gesproken handig met mobiel en laptops etc., dus het is niet zo dat ik totaal geen idee heb waar ik mee bezig ben. Een vriendin van mij heeft dezelfde mobiel en heeft ook geen menu-keuze voor berichten, dus het kan geen productiefout zijn.
Ik heb online dus gezocht naar oplossingen en naar jullie klantenservice gebeld waarbij de verbinding beide keren ´toevallig´ verbroken werd dus ik weet echt niet hoe ik dit moet oplossen.
Groeten, Anna
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Anna,

Jouw toestel zou gewoon moeten werken i.c.m. een Simyo simkaart. De Xperia lijn wordt gewoon ondersteund en draait op het Android besturingssyteem. Ook dit besturingssysteem levert geen problemen op i.c.m. een Simyo simkaart. Heb je al geprobeerd om de Simyo simkaart in het toestel van je vriendin te stoppen? Als het ontvangen van sms berichten in een ander toestel wel werkt, kunnen wij dit netwerktechnisch niet oplossen. Het probleem zou oplosbaar moeten zijn door iets in het toestel aan te passen.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi,Ik kan helemaal geen berrichten vanuit Zuid Afrika ontvangen! Het probleem ligt niet aan mn toestel,want als ik een anderen simkaart erin stoppen ontvangt ik gewoon berrichten vanuit zuid afrika.. Waar zou deze probleem kunnen liggen?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Andre,

Om je verder te kunnen helpen vernemen we graag of je wel kunt bellen/sms-berichten verzenden vanuit Zuid Afrika en of je verbinding hebt met een Zuid Afrikaans netwerk.

Bij voorbaat dank!

Groetjes,

Manisha
Badge
Hoi Alex,
Ik had in mn eerstew berichtje al vermeld dat het niet aan mn mobiel kon liggen omdat hij wel werkt met andere simkaarten. Maar ik heb vandaag de instellingen van mn mobiel terug gezet naar fabrieksinstellingen en nu doet hij het wel! Dus misschien dat dat ook werkt voor Cerow, die eerder een gelijksoortig probleem had, en voor anderen in de toekomst.
groetjes, Anna
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Anna,

Goed om te horen dat het inmiddels weer werkt. Ook bij Cerow werkt alles weer.

Groetjes,

Alex

Reageer