.

Beantwoord

Sms naar betaalde sms dienst kan niet bij Simyo

  • 13 October 2013
  • 12 reacties
  • 7859 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
waarom krijg ik geen antwoord terug als ik naar 3030 sms? ik heb een simuo 300 abonnement
icon

Beste antwoord door Groentjuh 13 October 2013, 16:21

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Bij Simyo abonnementen, zijn smsdiensten(betaalde smsjes) geblokkeerd.
Reputatie 7
Badge +9
Dat mag belerend overkomen maar doet Simyo om hoge rekeningen te voorkomen. De kosten kunnen bij betaalde sms-services flink oplopen.
Badge +6
waarom krijg ik geen antwoord terug als ik naar 3030 sms? ik heb een simuo 300 abonnement

Hoi Wim54,

Welkom op het forum!
Het is helaas niet mogelijk om gebruik te maken van betaalde smsdiensten. Uit voorzorg hebben wij deze dienst geblokkeerd om de klant te beschermen tegen hoge rekeningen.

@ Groentjuh & De Leon bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Ik heb mij er (nog) niet zo in verdiept, maar zou het dan geen optie kunnen zijn in bijvoorbeeld je Mijn Simyo om deze mogelijkheid aan of uit te zetten?
Badge +8
Ik heb mij er (nog) niet zo in verdiept, maar zou het dan geen optie kunnen zijn in bijvoorbeeld je Mijn Simyo om deze mogelijkheid aan of uit te zetten?

Hoi RicoK,

Prepaid aansluitingen kunnen dit wel, als ze een opwaardering doen van minstens €25.

Groetjes,
Charlene
Hoi RicoK,

Prepaid aansluitingen kunnen dit wel, als ze een opwaardering doen van minstens €25.

Groetjes,
Charlene


Raar dat je bij een abonnement dit niet kunt doen, je zou toch zeggen dat mensen die een (vaste)commitment aangaan met Simyo
toch iets meer mogelijkheden hebben dan iemand die af en toe een wat geld in het laadje brengt ?!

Misschien verbeter puntje..
Wel in/uitschakelbaar maken voor mensen met een abonnement, en daarbij b.v. een plafond kunnen aangeven.

Ik ben nog geen actieve klant van Simyo, zit te wachten op de nummerportatie, maar als ik zulke posts op dit forum lees dan
vraag ik me af of ik na een jaar nog steeds klant ben.. Ik kan toch als volwassen persoon toch zelf wel beslissen of ik wel of geen
kosten wil maken.
Reputatie 7

Prepaid aansluitingen kunnen dit wel, als ze een opwaardering doen van minstens €25.


Charlene, is hiervoor gekozen om de Sim Only abonnees te beschermen tegen hoge rekeningen?? 😕
Reputatie 5
Badge +11
Raar dat je bij een abonnement dit niet kunt doen, je zou toch zeggen dat mensen die een (vaste)commitment aangaan met Simyo
toch iets meer mogelijkheden hebben dan iemand die af en toe een wat geld in het laadje brengt ?!

Misschien verbeter puntje..
Wel in/uitschakelbaar maken voor mensen met een abonnement, en daarbij b.v. een plafond kunnen aangeven.

Ik ben nog geen actieve klant van Simyo, zit te wachten op de nummerportatie, maar als ik zulke posts op dit forum lees dan
vraag ik me af of ik na een jaar nog steeds klant ben.. Ik kan toch als volwassen persoon toch zelf wel beslissen of ik wel of geen
kosten wil maken.


Hoi mfw, welkom op het Simyo forum :)

Providers houden niets extra's over aan de betaalde sms diensten, deze opbrengsten gaar naar de eigenaar van het sms nummer.
Omdat bij prepaid de service in principe stopt wanneer het beltegoed op is, kun je deze blokkade bij prepaid opheffen. Bij een abo zijn theoretisch facturen van 100'en of 1000'en €'s mogelijk. Collega's die hier al echt heeeeel erg lang werken, het meubilair, kunnen zich deze gevallen nog goed voor de geest halen.

Inmiddels hebben we dus deze blokkade en de hoogverbruik blokkade, en komt het niet meer voor.
Jij zal jezelf absoluut kunnen bedwingen en het houden bij een paar berichtjes per keer, maar Simyo heeft bijzonder slechte herinneringen aan deze facturen. Daarom is er voor gekozen om deze blokkade 100% intact te houden.
Ik blijf het raar vinden. Je moet hier toch zelf voor kunnen kiezen???
We zitten toch niet op een kleuterschool en we leven toch niet in Korea??
Dit is nou het zelfde als dat je in een restaurant geen friet kan krijgen omdat dit ongezond zou zijn of dat je bij een autodealer alleen maar een fiat panda kan kopen omdat de rest te duur zou zijn.
Ik heb die betaalde sms dienst maar 3 of vier keer per jaar nodig, maar overweeg daarna wel iedere keer om toch maar een andere provider te gaan zoeken.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Jaco_B, welkom op het Simyo forum 🙂.

We begrijpen dat het inderdaad soms vervelend kan zijn, maar veel klanten prijzen ons ook voor deze oplossing. We zijn een budget provider en daar vinden we hoge facturen echt niet bij passen. Omdat er toch veel vraag naar begint te komen, kijken we op het moment wel naar een alternatief 🙂.

Groetjes, Tiury
Voor mij en reden om mijn abonnement wet op te gaan zeggen. Ik vind dat ik als volwassen persoon de mogelijkeid moet hebben om zelf te beslissen of ik mee wil doen aan een betaalde sms winactie of niet. Ik vind het een beperking die me wordt opgelegd en waar ik het dus absoluut niet mee eens ben. Ik denk dat er best een mogelijkheid zou zijn om deze optie in een abonnement aan of uit te zetten. Aangezien Simyo daarin niet mee wil denken, is dat voor mij een duidelijke zaak. .
Reputatie 3
Badge +7
Hoi assepoes,

Welkom op het forum, wel vervelend om te lezen dat dat voor jou een reden is om over te stappen. :(

Simyo heeft er voor gekozen om deze service niet aan te bieden.
Zoals mensen allemaal verschillend zijn, geldt dat ook voor providers.
En soms past iets bij je en soms niet.:)

Reageer