.

Vraag

sms naar bepaalde personen lukt niet meer?

  • 19 April 2012
  • 13 reacties
  • 3231 Bekeken

Badge
Hoi,

Sinds gistermiddag half 5-5uur kan ik van 2 personen geen sms meer ontvangen. Daarvoor gewoon nog wel, ik was middenin een gesprek en ineens kreeg ik niks meer. Van anderen kan ik ze wel gewoon nog ontvangen.
Het rare is, dat ik ze wel gewoon kan smsen, die komen gelijk binnen. En bellen gaat ook gewoon nog.
Wat is hier aan de hand en hoe los ik dit op?

Gr,

13 reacties

ik heb zelfde probleem , krijg wel smsen binnen maar mijn antwoorden komen niet bij diegene binnen , bellen kan nog wel

Snap der niks van
Badge
Bij welke provider zit die persoon die jij niet kan smsen sjoepie? Ik blijjk alleen last te hebben van mensen die gebruik maken van HI, dus misschien ligt daar het probleem?
Geen idee zal wel ff informeren dan hoor je het nog wel
Reputatie 2
Badge +4
Beste de Graaf,

Wij vermoeden dat degenen van wie je geen sms-berichten kunt ontvangen jouw nummer bij hun toestelinstellingen (wellicht per ongeluk) hebben geblokkeerd. Als je van andere mensen wel sms-berichten kunt ontvangen en zelf ook uitgaand kun bellen/sms-en wordt het probleem niet veroorzaakt door jouw instellingen. Wij raden je in dit geval aan om contact op te nemen met de betreffende personen en te vragen of zij hun toestelinstellingen kunnen controleren op eventuele blokkades.

Graag vernemen we je bevindingen.

Groetjes,

Manisha
Reputatie 2
Badge +4
Beste Sjoepie,

Wij vermoeden dat je bij je toestelinstellingen wellicht het nummer van de betreffende persoon hebt geblokkeerd. Wij verzoeken je de FDN instellingen in je toestel te controleren op eventuele blokkades. Voor een precieze instructie kun je de toestelhandleiding raadplegen.

Groetjes,

Manisha
Badge
Beste,
Ik heb gekeken of ik een blokkade had van iemand, dit was niet het geval. Het toeval is wel dat die bijde personen sinds 18 april 2012 rond half 5 dezelfde problemen kregen. Als het er nou 1 was geweest had de blokkade nog gekund. Maar nu 2 verschillende mensen die dik 50km bij elkaar vandaan wonen er tegelijk last van kregen, lijkt het mij aan het netwerk te liggen?
Ze hebben sinds gisteren (19 april) ook allebij het probleem dat ze geen smsjes meer konden versturen. Niet alleen naar mij maar ook naar andere mensen. Het rare is dat een aantal mensen wel gewoon een sms ontvangt. Weer anderen krijgen een halve sms, soms ook uren later dan hij verstuurd is.
Bij de klantenservice dachten ze dat het aan mijn toestel lag, maar opnieuw opstarten, de sim resetten etc, heeft allemaal niks geholpen..
Reputatie 2
Badge +4
Beste de Graaf,

Het probleem dat je omschrijft is geen probleem dat gerelateerd is aan jouw simkaart. Het probleem heeft te maken met de simkaarten van de twee andere personen, jij kunt immers wel bellen/sms-en met jouw simkaart. Aangezien het probleem niet te maken heeft met de Simyo simkaart kunnen wij je niet verder helpen hiermee. Het is aan te raden dat de betreffende personen contact opnemen met de Klantenservice van hun provider om het probleem te verhelpen.

Het spijt ons je niet anders te kunnen berichten.

Groetjes,

Manisha
Badge
Beste Manisha,

Bedankt voor uw reactie, ik heb de desbetreffende personen aan het werk gezet om hun provider (HI) te bellen. Alleen hun klantenservice kan het probleem ook niet vinden. Is er niks wat jullie kunnen doen bij bijvoorbeeld HI? Want ik ben er op het moment wel mede slachtoffer van zeg maar.
In ieder geval bedankt voor de gedane moeite.

Groeten,
De Graaf
Badge
Ik heb nu met 1 van de personen die mijn smsjes wel kreeg maar ze niet kon ontvangen van simkaart geruild. Met zijn simkaart in mijn telefoon kan hij wel een sms sturen naar andere mensen, maar nog steeds niet naar mijn telefoon. Je zou dus bijna denken dat het aan zijn telefoon ligt, maar dan zou mijn vriendin dus precies hetzelfde probleem aan haar telefoon gekregen hebben op precies hetzelfde moment.
Ik blijf het een vreemde zaak vinden.
Badge
Gisteravond kreeg ik plotseling alle gestuurde smsjes vanaf de 18e die ik niet had ontvangen in 1x achter mekaar binnen.
En het smsen naar elkaar lukt weer, zonder problemen. Ik begrijp er niks van, want ik heb er verder niks aan gedaan, dus ik ga ervanuit dat er een storing was ergens die nu verholpen is. Maar ik ben in ieder geval erg blij dat ik weer normaal van mijn telefoon gebruik kan maken.
Topic kan wat mij betreft dus gesloten worden, bedankt voor de moeite!
mvg, de Graaf
Reputatie 2
Badge +4
Beste de Graaf,

Wij zijn blij om te vernemen dat het probleem is verholpen.

Mocht je nog vragen hebben, dan vernemen we dit graag.

Groetjes,

Manisha
Beste Sjoepie, Wij vermoeden dat je bij je toestelinstellingen wellicht het nummer van de betreffende persoon hebt geblokkeerd. Wij verzoeken je de FDN instellingen in je toestel te controleren op eventuele blokkades. Voor een precieze instructie kun je de toestelhandleiding raadplegen. Groetjes, Manisha


wat is FDN kan het nergens terugvinden in de handleiding, kan op de telefoon zelf ook nergens een blokkade vinden
Reputatie 2
Badge +4
Beste Sjoepie,

Bij de beveiligings- of netwerkinstellingen van je toestel kun je controleren of er actieve blokkades zijn. Mocht je er niet uitkomen, dan raden wij je aan om met het toestel langs te gaan bij een telecomwinkel zodat zij je kunnen helpen met het opsporen van de blokkade.

Groetjes,

Manisha

Reageer