.

Beantwoord

sms komt in veelvoud aan


  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Hoe komt het dat mijn verstuurde sms-en naar Frankrijk, daar in veelvoud aankomen. Sommige 4x, anderen wel 10x?
icon

Beste antwoord door Charlene 24 July 2013, 12:47

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge +1
Er is een storing in Frankrijk met KPN misschien dat het daar mee te maken heeft, ik gok maar wat
Reputatie 3
Badge +9
Gelukkig hier niet. Gelukkig hier niet. Gelukkig hier niet. Gelukkig hier niet. Gelukkig hier niet. 😉
Shit, bij mij wel. Shit, bij mij wel. enz.
Duur geintje!! 😕
Reputatie 3
Badge +9
Dat is idd vervelend. Misschien kan een support medewerker hierna kijken.
Ook bij mij (van Turkije naar Spanje) is een sms ca. 35 maal ontvangen door degene die ik hem stuurde! Telefoon uit en aanzetten hielp niks en bovendien konden volgende sms'jes niet langer ontvangen worden door de 'geadresseerde'... Mogelijk zijn we nu ik dit schrijf de 50 al gepasseerd.
Gelukkig slechts eenmaal in rekening gebracht, maar nu ik zie dat het bij meer mensen kennelijk voorkomt, zou het bovendien een kostenpost voor Simyo kunnen zijn.

Dus: meekijkende forumbeheerders, geef dit eens door aan Simyo!

(ik zie eigenlijk niet hoe en waar ik dit zelf bij Simyo kan melden, maar dat kan aan mij liggen)
Reputatie 3
Badge +9
Beste Beppie,

Dit is een verveldende situatie.
Er is een netwerk storing bij KPN in de landen Frankrijk en Spanje
Simyo is een onderdeel van KPN en maakt gebruik van hetzelfde netwerk, vandaar dat Simyo klanten hier ook hinder van ondervinden.
Momenteel wordt er hard aan de storing gewerkt en vertrouwen erop dat dit snel verholpen zal worden.

Simyo wist hier gelukkig al van, maar is afhankelijk van KPN.
En Simyo medewerkers lezen dit forum met alle aandacht.

In ieder geval bedankt voor de melding, dat is nu bij deze gedaan 🙂
Badge +8
Ook bij mij (van Turkije naar Spanje) is een sms ca. 35 maal ontvangen door degene die ik hem stuurde! Telefoon uit en aanzetten hielp niks en bovendien konden volgende sms'jes niet langer ontvangen worden door de 'geadresseerde'... Mogelijk zijn we nu ik dit schrijf de 50 al gepasseerd.
Gelukkig slechts eenmaal in rekening gebracht, maar nu ik zie dat het bij meer mensen kennelijk voorkomt, zou het bovendien een kostenpost voor Simyo kunnen zijn.

Dus: meekijkende forumbeheerders, geef dit eens door aan Simyo!

(ik zie eigenlijk niet hoe en waar ik dit zelf bij Simyo kan melden, maar dat kan aan mij liggen)


Hoi Beppie,

Wanneer heb je het berichtje precies verstuurd? Dan kan ik nagaan hoe vaak deze is gerekend.
Een smsje dat aangekomen is, stuurt een soort melding naar het netwerk. Als jouw Turkse netwerk dat niet doorkrijgt van het Spaanse, kan het zijn dat het bericht steeds opnieuw verzonden wordt, tot die melding er is. Daar kunnen we helaas niets aan doen.

Ik hoop dat het snel stopt. Het kan wel helpen als de ontvanger zijn sim even in een ander toestel kan stoppen.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Hoe komt het dat mijn verstuurde sms-en naar Frankrijk, daar in veelvoud aankomen. Sommige 4x, anderen wel 10x?

Wanneer heb jij je berichtje precies verstuurd lika? Dan kijk ik voor je na hoe vaak dit bericht op de factuur is verschenen.

Groetjes,
Charlene
Dag Charlene,

22-07 2013 om 11.48
Op mijn verzendoverzicht staan daarna nog twee onverklaarbare 'verzonden' sms'jes, dus gelukkig niet veel in vergelijking met de ca. 35 die mijn dochter in Spanje ontvangen heeft.
Heel prettig dat je er even naar wilt kijken, Charlene.

Hoi Beppie,

Wanneer heb je het berichtje precies verstuurd? Dan kan ik nagaan hoe vaak deze is gerekend.
Een smsje dat aangekomen is, stuurt een soort melding naar het netwerk. Als jouw Turkse netwerk dat niet doorkrijgt van het Spaanse, kan het zijn dat het bericht steeds opnieuw verzonden wordt, tot die melding er is. Daar kunnen we helaas niets aan doen.

Ik hoop dat het snel stopt. Het kan wel helpen als de ontvanger zijn sim even in een ander toestel kan stoppen.

Groetjes,
Charlene
[/quote]
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Beppie,

Heeft je dochter nog meer sms'jes ontvangen van je die je niet gestuurd hebt?
Ik kan 1 SMS van 22-07-2013 om 11.48 uur vinden. De eerstvolgende is om 13.53 uur gestuurd. Klopt dat?

Op het binnenlandse netwerk gebeurt weleens iets vergelijkbaars, en dat ligt dan gek genoeg aan de ontvanger.
Het mobieltje dat de sms'jes ontvangt geeft dan niet aan het netwerk door dat het bericht ontvangen is. Wat dan helpt is om de simkaart in een ander toestel te doen, te wachten tot je het sms'je weer ontvangt en deze dan te verwijderen.
Vervolgens stop je je simkaart weer in het mobieltje waar deze uit komt en het stopt!

Wellicht kan je dochter dit proberen? Wil je ons laten weten of dit gelukt is?

Reageer