.

Beantwoord

Sms'jes in rekening gebracht die ik niet heb verstuurd

  • 9 September 2013
  • 11 reacties
  • 14266 Bekeken

Ik heb per ongeluk een leeg sms bericht gestuurd vanuit Luxemburg naar een contact van mij met een 06 nummer in Nederland. (ook van Simyo)
Deze is zo,n 200 keer bij hem binnen gekomen in een tijdsbestek van 3 uur.
Mijn telefoon staat op toetsenblokering dus ik ben er zeker van dat dit een zogeheten SMS LOOP moet zijn geweest.
Dit lijkt mij een technisch probleem maar van de helpdesk te horen gekregen dat de kosten hiervoor toch voor mij zijn omdat de berichten werkelijk verstuurd zijn.
Heeft iemand een advies hoe en waar ik deze kosten vergoed kan krijgen. 
icon

Beste antwoord door Kim 11 September 2013, 15:47

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Dit lijkt me toch wel een zaak om verder in te duiken voor Simyo.
Kan volgens mij door de helpdesk niet zo maar afgewimpeld worden.
Badge +6
Ik heb per ongeluk een leeg sms bericht gestuurd vanuit Luxemburg naar een contact van mij met een 06 nummer in Nederland. (ook van Simyo)
Deze is zo,n 200 keer bij hem binnen gekomen in een tijdsbestek van 3 uur.
Mijn telefoon staat op toetsenblokering dus ik ben er zeker van dat dit een zogeheten SMS LOOP moet zijn geweest.
Dit lijkt mij een technisch probleem maar van de helpdesk te horen gekregen dat de kosten hiervoor toch voor mij zijn omdat de berichten werkelijk verstuurd zijn.
Heeft iemand een advies hoe en waar ik deze kosten vergoed kan krijgen. 


Hoi Hettie,

Welkom op het forum!
In het systeem zie ik dat je contact hebt gehad met de telefonische klantenservice. Is je vraag voldoende beantwoord door de medewerker van de telefonische klantenservice.

@ Koorelle2 bedankt voor het meedenken.
Natascha,
Van de klantenservice te horen gekregen dat de smsjes wel door de sms centrale verstuurd zijn en dat de kosten dan voor mij zijn.
Op de vraag of dit niet een technisch issue is waar ik verder niets aan kan doen is geantwoord dat dit het beleid is.
Reputatie 7
Badge +9
Dit lijkt me toch wel een zaak om verder in te duiken voor Simyo.
Kan volgens mij door de helpdesk niet zo maar afgewimpeld worden.


Mee eens...
Badge +6
Natascha,
Van de klantenservice te horen gekregen dat de smsjes wel door de sms centrale verstuurd zijn en dat de kosten dan voor mij zijn.
Op de vraag of dit niet een technisch issue is waar ik verder niets aan kan doen is geantwoord dat dit het beleid is.


Hoi Hettie,

Graag laat ik onze technische afdeling kijken naar deze betreffende stroom van smsjes.
Wil je me in een privébericht het nummer sturen waar deze smsjes naartoe zijn gestuurd?
Ik heb in een bepaalde periode 11 smsjes verstuurd vanuit het buitenland. Simyo heeft er 54 berekend. Volgens Simyo is dit geregistreerd vanaf mijn simkaart, maar ze willen de ontvangers niet doorgeven aan mij, ik weet niet waarom maar daarom kan ik niet controleren of het klopt wat ze doen. Heeft iemand dezelfde ervaring gehad? En is er iemand die weet hoe je van je eigen simkaart deze gegevens af kunt lezen?
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb alleen ervaring met een iPhone, maar daar worden in Messages zowel ontvangen als verzonden sms berichten bewaard (als je die tenminste niet gewist hebt). Misschien heeft jouw mobiel iets dergelijks?

Verder is het zo dat er per sms maar een bepaalde hoeveelheid lettertekens verstuurd kunnen worden, zijn het er meer dan wordt de tekst over meerdere smsjes verspreid die allemaal apart worden verzonden en dus ook apart berekend. Dat zou een verklaring kunnen zijn.
Reputatie 7
Badge +9

Verder is het zo dat er per sms maar een bepaalde hoeveelheid lettertekens verstuurd kunnen worden, zijn het er meer dan wordt de tekst over meerdere smsjes verspreid die allemaal apart worden verzonden en dus ook apart berekend. Dat zou een verklaring kunnen zijn.


Om precies te zijn 160, inclusief spaties enz. 
Ik denk ook dat Scotsman het bij het rechte eind heeft. 11 Lange sms-en kunnen resulteren in uiteindelijk 54 geregistreerde sms-en.
Badge +8
Ik heb in een bepaalde periode 11 smsjes verstuurd vanuit het buitenland. Simyo heeft er 54 berekend. Volgens Simyo is dit geregistreerd vanaf mijn simkaart, maar ze willen de ontvangers niet doorgeven aan mij, ik weet niet waarom maar daarom kan ik niet controleren of het klopt wat ze doen. Heeft iemand dezelfde ervaring gehad? En is er iemand die weet hoe je van je eigen simkaart deze gegevens af kunt lezen?Ik heb alleen ervaring met een iPhone, maar daar worden in Messages zowel ontvangen als verzonden sms berichten bewaard (als je die tenminste niet gewist hebt). Misschien heeft jouw mobiel iets dergelijks?

Verder is het zo dat er per sms maar een bepaalde hoeveelheid lettertekens verstuurd kunnen worden, zijn het er meer dan wordt de tekst over meerdere smsjes verspreid die allemaal apart worden verzonden en dus ook apart berekend. Dat zou een verklaring kunnen zijn.
Om precies te zijn 160, inclusief spaties enz. 
Ik denk ook dat Scotsman het bij het rechte eind heeft. 11 Lange sms-en kunnen resulteren in uiteindelijk 54 geregistreerde sms-en.


Hoi scheetje,

Welkom op het forum :)
Omdat je berichtjes vanuit het buitenland zijn verstuurd, zijn ze via de berichtencentrale geregistreerd. Het nummer dat dan op je factuur verschijnt, en in ons overzicht, is het nummer van de berichtencentrale. Wij kunnen dus helaas ook niet zien wie de uiteindelijke ontvanger is geweest. Anders zouden we je dat uiteraard gewoon melden.
Je zou dit moeten kunnen zien in je toestel bij je Verzonden berichten. Maar hoeveel Verzonden berichten opgeslagen blijven, en hoe lang, dat ligt aan het type toestel.
De ingewikkelde technische uitleg van de grootte van 1 smsbericht is de volgende:
De maximale lengte van een SMS is 140 bytes. Door voor ons normale tekens te gebruiken passen in zo'n SMS 140*8/7=160 tekens (GSM 03.38 encoding).
Om meer dan 140 bytes (en dus 160 tekens) te sturen, wordt de SMS opgesplitst in meerdere SMS'jes.
Om aan de ontvanger door te geven dat deze SMSjes ieder slechts een gedeelte is van een grote SMS, word een header(UDH) van 6 bytes aan ieder SMSjes toegevoegd. Dus in iedere gedeelte van een SMS passen 136 bytes = ongeveer 153 tekens.
En speciale tekens bevatten dus meer bytes dan een gewone letter.

Ik hoop dat deze uitleg wat verwarring wegneemt.

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Hoi scheetje,



Groetjes,
Charlene


Da's nog es aardig.:o
Badge +8
Da's nog es aardig.:o

Ja, De Leon,

Als jij nou lieveling als naam neemt, dan spreek ik jou ook zo zoet aan elke keer :)

Groetjes,
Charlene

Reageer