.

Beantwoord

Sms je vanuit de bundel vanuit Nederland naar een ander EU land?

  • 30 November 2019
  • 3 reacties
  • 172 Bekeken

Badge

Mijn oma heeft een bundel van 300 minuten en  met onbeperkt sms berichten sturen

Nu stuurt zij af en toe ook berichten naar Italië

nu zagen we dat deze buiten haar bundel vallen

hoe kan dit?

op de site staat dat bellen en internet naar het buitenland vanuit de bundel gaat

ik heb even gekeken voor haar en bellen naar het buitenland staat aangevinkt

moet ik eventueel haar instellingen anders indelen?

ik hoop dat iemand ons kan helpen met antwoorden

 

icon

Beste antwoord door Ray 30 November 2019, 19:56

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Waar staat dat bellen naar het buitenland uit de bundel gaat? Dat is namelijk niet waar, tenminste als je met het Nederlandse netwerk van Simyo bent verbonden. Wat wel waar is is dat bellen en sms’sen naar een EU buitenland uit je bundel gaat als je je in een ander EU land bevindt. Je bent dan aan het “roamen” en daar gelden specifieke EU regels voor. Ik weet niet of jouw oma in de buurt van de Duitse of Belgische grens woont, want als dat zo is kan ze via een Duitse of Belgische provider wel “gratis” sms’jes versturen naar Italië.

Bellen in en naar het buitenland (Sim Only)

Met je Simyo Sim Only abonnement kan je overal ter wereld bellen! Maar hoe werkt bellen in en naar het buitenland precies? We nemen hier de instellingen en tarieven met je door.

Instellingen voor bellen in en naar het buitenland
Met je Simyo simkaart kan je overal bellen! Wij helpen je met de juiste instellingen:

  1. Zet op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app de optie 'Bellen in en naar het buitenland' aan. Je vindt deze optie onder het kopje Instellingen - Internet en bellen. Zet daarna je telefoon uit en weer aan zodat je simkaart zich opnieuw aanmeldt op het netwerk. 
  2. Ben je in het buitenland en heb je geen bereik? In dit artikel helpen we je met meer tips. 

Tarieven buitenland

  • Bellen binnen de EU (zone 1)
    Binnen de EU (zone 1) bel, sms internet je vanuit je bundel. Net zoals je gewend bent in Nederland. Je kan daarom gerust bellen zonder extra kosten. Wil je meer weten over het gebruik van je bundels in de EU? We leggen hier alles uit.
  • Bellen vanuit Nederland
    Het tarief voor bellen vanuit Nederland naar een ander EU-land is 23 cent per minuut. Bellen vanuit Nederland naar het buitenland valt namelijk niet onder roamen. Dat komt omdat je het telefoonnetwerk van je eigen provider gebruikt.
  • Bellen buiten zone 1
    Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/bellen-in-en-naar-het-buitenland-sim-only-101?c=434

 

Kan ik sms'jes sturen naar het buitenland?

Je kunt vanuit Nederland altijd sms'jes sturen naar het buitenland. Als je een sms stuurt naar een buitenlands telefoonnummer, wordt het tarief bepaald door de zone waar dat telefoonnummer vandaan komt.

Tip: zorg ervoor dat de telefoonnummers in je telefoon opgeslagen staan met de juiste landcode, zodat je ook vanuit het buitenland makkelijk kunt sms'en. Het nummer 0612345678 wordt dan 0031612345678 of +31612345678.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/kan-ik-smsjes-sturen-naar-het-buitenland-103?c=437

Reputatie 4
Badge +4

Hallo colliespekkat!

Ray & Scotsman hebben je al antwoorden gegeven waar ik het helemaal mee eens ben. Een sms versturen vanuit Nederland naar een ander EU land valt nog steeds buiten de bundel. Dit kost alleen niks extra als je in een ander EU land bent. Dus als je oma in België is, dan kan zij vanuit de bundel zonder extra kosten naar alle EU landen sms'en en bellen.

Heb je nog andere vragen? Reageer dan gerust.

 

Thanks Ray en Scotman! 👍

 

Groetjes,

 

Ouael

 

 

Reageer