.

Vraag

SMS in twee delen

  • 9 January 2012
  • 8 reacties
  • 973 Bekeken

Badge
Hallo,
Als ik één bericht stuur ter grootte van een dubbele SMS, dan krijgt de ontvanger dit bericht in twee delen (lees halve zin die in de volgende SMS weer verder gaat) afgeleverd. Kan ik dit aanpassen zodat mijn bericht ook in één keer aankomt? Bij mijn vorige provider werd ieder bericht in één keer afgeleverd ongeacht de grootte van het bericht.
Wie weet raad


8 reacties

Badge +3
Mag ik voor de duidelijkheid weten of er geen 20 cent weg gaat? Want als Je meer dan 160 tekens hebt dan betekend het dat je de dubbele moet betalen van het tarief..
Badge
Dubbele SMS versturen is ook dubbel betalen, dat vind ik ook logisch. Ik wil alleen dat het aankomt zoals ik het verstuur.
Badge +3
Hmmm...welke toestel heeft die gene wel niet? ;o

En wat is jouw toestel? ;p
Badge
Dat weet ik niet precies maar bij mijn oude provider ging het wel goed naar hetzelfde toestel. Sinds ik bij Simyo ben gaat het anders.
Badge +3
Probeer je simkaart is in een andere telefoon te stoppen en kijk dan of het de hele bericht verstuurt? 🙂
Badge +4
Hallo,
Als ik één bericht stuur ter grootte van een dubbele SMS, dan krijgt de ontvanger dit bericht in twee delen (lees halve zin die in de volgende SMS weer verder gaat) afgeleverd. Kan ik dit aanpassen zodat mijn bericht ook in één keer aankomt? Bij mijn vorige provider werd ieder bericht in één keer afgeleverd ongeacht de grootte van het bericht.
Wie weet raad



Heb je dit bij alle ontvangers?
Normaal gesproken wordt een bericht van bijvoorbeeld 170 tekens als 2 berichten berekend.
Het bericht hoort wel als 1 smsbericht bij de ontvanger binnen te komen.

Groetjes Kim
Badge
Ja, dit is al bij meerdere ontvangers gebeurd.
Badge +2
Hi Nathalie,

het lijkt erop dat dit een toestel gerelateerd probleem is, wij verzoeken je je simkaart in een ander toestel uit te proberen en vanuit dat toestel een bericht te versturen. Laat ons even weten of het nu ook als twee smsjes bij de ontvangende partij aankomt.

Groetjes,

Arie

Reageer