.

Beantwoord

Sms gestuurd naar mn eigen nummer terwijl ik dat niet heb gedaan.

  • 28 July 2014
  • 8 reacties
  • 1715 Bekeken

Badge +3
Hallo Simyo,

Ik heb een vraag. Er staat bij mijn verbruik dat ik op 22-07-2014 om 17:56:20 een sms heb gestuurd naar mn eigen nummer? Ik heb dat nooit gedaan! En ik heb hem ook nooit ontvangen? Hoe kan dat? 

Gr Patricia
icon

Beste antwoord door Ernst 29 July 2014, 12:29

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hi PatriciaM,

Ik zie die sms ook in jouw verbruik staan.
Vanaf hier kan ik natuurlijk niet in je telefoon kijken, maar het is wel degelijk mogelijk om een SMS naar jezelf te sturen. Al zul je dit niet bewust of expres hebben gedaan.
Badge +3
Hey Ernst,

Oké, ik zou het dus onbewust gedaan hebben, maar ik heb hem nooit ontvangen. Hoe kan dat?

Patricia
Reputatie 2
Badge +6
Hoi PatriciaM,

Er zijn nog een paar andere verklaringen. Ik weet dat je een S3 gebruikt, Google Hangouts kan ook de sms verstuurd hebben. Wat ook nog kan is dat je een optie hebt ingesteld op je telefoon die een sms verstuurd voor het geval je telefoon gestolen wordt. Op deze manier kan je altijd het IMEI nummer van telefoon achterhalen. Je vindt dit onder het menu van beveiligsinstellingen. Je zou dat even kunnen controleren :)

Was het misschien één van deze oorzaken?
Badge +3
Hey Dries,

Ik denk dat Google Hangouts het heeft verstuurd, want ik kan nergens dat IMEI vinden en ik maak gebruik van Google Hangouts. Maar het meest rare is, dat ik hem niet heb ontvangen. Weet je misschien waarom ik hem niet heb ontvangen?

Patricia
Reputatie 2
Badge +6
Hoi PatriciaM,

Als je die beveiliging had ingesteld, dan zou je inderdaad een sms ontvangen moeten hebben met je IMEI nummer. Die heb je niet ontvangen, dus dat was er inderdaad niet aan de hand. Niet helemaal een goed antwoord van mij...

Ik weet natuurlijk niet zeker of Google Hangouts de sms verstuurd heeft, maar het zou kunnen. Sommige apps kunnen ook sms'en versturen, maar dat is vaak voor bevestiging of aanmelding van die app. Het verbruik is er wel geweest, want dit is zo geregistreerd op het netwerk. Waarom je niet een sms hebt ontvangen durf ik je niet te zeggen. Ik raad je aan om het wel in de gaten te houden.
Badge +3
Hallo Dries,

Oké, nog 1 vraagje. Waar kan ik dat vinden, dat IMEI vinden/instellen enz? Ik kan het niet echt vinden, ik kijk zoals gewoonlijk niet goed denk ik. Ik heb gekeken bij beveiliging, maar weet niet waar het bij staat.

Patricia
Reputatie 5
Badge +11
Hey PatriciaM,

Je IMEI nummer kun je vinden op je telefoon zelf, achter je batterij. Het staat op een witte sticker met onder anderen het serie nummer en nog wat andere informatie.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi PatriciaM,

Je IMEI nummer kun je ook via je telefoon opvragen door *#06# in te voeren en dan op de verzendknop te drukken.

Is het gelukt?

Groetjes,

Alex

Reageer