.

Beantwoord

SMS functie uitzetten. Hoe kan dat?

  • 24 October 2017
  • 10 reacties
  • 1103 Bekeken

Ik heb een ANWB praatpaal, die iedere week een controle sms verstuurd naar een niet meer bestaand nummer. Als ik dit nummer in 0000 verander of in eigen mobiel nummer van de simkaart, wordt de sms dan ook nog verzonden? Ik wil n.l. af van onnodige regelmatige kosten van sms naar een controlenummer.
Omdat simkaart in praatpaal zit, kan berichtendienst niet aangepast worden. alleen controlenummer waar sms naartoe gestuurd wordt, kan ik veranderen in software van de praatpaal.
icon

Beste antwoord door Asma 24 October 2017, 17:21

Bekijk originele reactie

10 reacties

We hebben het toch wel over deze palen toch?



🤔
Reputatie 7
Badge +9
Kan je de simkaart niet verwijderen?
Ja Ray...we hebben het over de praatpalen van ANWB (zoals op je foto).
Franswon....simkaart verwijderen heeft geen zin, want via die simkaart is praatpaal doorgeschakeld naar mijn mobiel (zoals in verleden doorgeschakeld werd naar ANWB wegenwacht). Dus als je op de knop drukt, gaat mijn mobiel over.
In de eprom van de praatpaal zit mogelijkheid om te bellen naar een opgegeven nummer (verandert in mijn mobiele nummer, zodat dan mijn telefoon overgaat). Tevens wordt er iedere week een sms verstuurd naar een controlenummer...en dit nummer wil ik blokkeren, zodat er geen onnodige kosten gemaakt worden. Kan het niet hardwarematig aanpassen, vandaar mijn vraag...Als ik nummer 0000 (of eigen nummer van de simyo simkaart in praatpaal) opgeef waar controle sms naartoe moet, wordt die sms dan ook verstuurd (dus kosten)??
Reputatie 7
Badge +9
Uiteraard zijn er kosten indien naar een bestaand nummer een SMS wordt verstuurd.
Een SMS naar een niet bestaand nummer weet ik niet, dat zal een moderator je wel zeggen.
Het controlenummer bestaat niet meer volgens mij, maar toch wordt er tegoed afgeschreven.
Reputatie 7
Badge +9
De SMS-centrale is natuurlijk gebruikt, dus ergens snap ik het wel, aan de andere kant..... als je een nummer belt dat niet bestaat heb je geen kosten...
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Praatpaal,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat er elke keer een controlesms wordt gestuurd naar een niet bestaand nummer. Helaas kunnen wij dit nummer niet voor je blokkeren op netwerkniveau. Telefoonnummers kun je namelijk alleen blokkeren vanaf je eigen telefoon of het apparaat waar jij je simkaart in gebruikt. De gehele sms-functie blokkeren kan helaas ook niet.

Bij het versturen van sms'jes geldt een ander principe. Bij bellen geldt dat er verbruik in rekening wordt gebracht als er een verbinding plaatsvindt, maar bij sms'en daarentegen wordt er verbruik in rekening gebracht wanneer de sms wordt verstuurd. Niet pas wanneer het wordt afgeleverd.

Laat je het weten als je hier vragen over hebt?

@Ray en Franswon, bedankt!

Groetjes,
Asma
Bedankt...duidelijk.
En als ik nu een telefoonnummer 0000 opgeef als controlenummer, wordt dan ook een sms verstuurd?
en als ik eigen mobiele nummer van simkaart invoer als controlenummer, wordt dan ook sms verstuurd?
Bedankt voor alle reacties...superr!
Ik zeg in beide gevallen ja. Een sms naar mijn eigen nummer werd verstuurd en kwam meteen binnen. Een sms naar 0000 gaf de boodschap op het plaatje;

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Praatpaal,

Heel graag gedaan!

Ik zie dat Ray je hier al mee heeft geholpen. Het klopt wat hij zegt! Ook als je 0000 als controlenummer invoert, wordt er een sms gestuurd.

@Ray, grappig dat er ook wordt aangegeven dat voor de sms kosten in rekening wordt gebracht. Bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer