.

Beantwoord

SMS beantwoord en volgens simyo gestuurd naar 0653131313

  • 6 April 2014
  • 8 reacties
  • 516 Bekeken

Badge
Ik verstuurde laatst een SMS naar een van mijn contacten met mijn rode Acer Liquid S2 (met Hangout). Toen ik later diegene sprak, kwam ik erachter dat de SMS niet was aangekomen. Op 20 maart had ik deze SMS gestuurd. Terugkijkend zie ik op Mijn Simyo dat de SMS naar 0653131313 is gegaan.

Afgelopen woensdag kreeg ik een SMSjes van deze contactpersoon. In hangout verscheen deze SMS netjes onder de SMS, die ik eerder verstuurd had. Het nummer lijkt daardoor gewoon te kloppen, want anders zou hangout deze SMS toch niet netjes onder die andere SMS plaatsen. Op mijn vaste aansluiting van Ziggo ben ik ook door haar gebeld. Ook hier toont nummerherkenning op de telefoon hetzelfde nummer.

Op haar SMSje heb ik vervolgens per SMS antwoord gegeven. Ook nu weer verscheen in plaats van het juiste nummer weer 0653131313 op Mijn Simyo. Vervolgens heb ik per Twitter een vraag gesteld. Het gesprek wat daaruit voorkwam is hier te vinden.

De instellingen van het toestel lijken goed te staan. Ik kan gewoon SMSjes sturen naar andere en die komen ook aan. Het lijkt specifiek bij dit nummer fout te gaan.

Overigens vragen jullie mij toch wel héél veel verificatie vragen op twitter. Telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en een tweet later ook nog om de eerste drie cijfers van mijn bankrekening en email adres. Ik vind de eerste 3 prima, maar eerst 3 cijfers van mijn bankrekening gaat mij wel een beetje ver hoor. Daarom post ik maar via het forum, dan is het ook makkelijker om het hele verhaal in één stuk te vertellen, want een tweet is maar 140 tekens.

Groet,
Greet Brouwer

PS. @andere meehelpende klanten: Ik heb veel ervaren hulp in de buurt en ook via twitter zijn de basis dingen al bevraagd en bekeken. Dus ik verzoek vriendelijk om dit aan de Simyo moderatoren over te laten.

PSS: Nu ik erover nadenk heb ik dit ook al eerder gehad naar een van mijn zoons SMSen. Zelfs toen hij naast mij zat kon kwamen SMSjes NIET aan, terwijl hij van mijn man en andere zoon wel SMSjes op dat moment kon ontvangen. Heel irritant!
icon

Beste antwoord door Charlene 8 April 2014, 11:00

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

8 reacties

Hi Greet.

Zoals ik het begrijp Klopt er iets niet.
Ga eens op je telefoon naar berichten.
En dan naar instellingen.
Controleer dat bij berichtencentrale staat +31653131313
Antwoorden via zelfde pad moet UIT staan..
Wanneer je dan naar een van je contacten een test sms stuurt, dan moet deze ontvangen worden.

Groetjes,
Friesian
Lees voor de zekerheid dit ook even.

Groetjes,
Friesian
Badge
Bedankt voor je bijdrage, maar dit levert niets voor mij op.
Als je de twitter conversatie had gelezen, dan had je gezien dat ik al naar de volgende pagina gestuurd was door Simyo. Verder had ik geen enkel SMSjes kunnen sturen als de berichtencentrale verkeerd had gestaan. Ik kan nu enkel naar 1 nummer niet SMSen. Voorheen kon ik ook wel naar dat nummer SMSen.

Zoals ik zeg: Mijn toestel lijkt de berichten prima te versturen. Om dit te testen heb ik daarvoor een testbericht gestuurd. Deze kwam aan.

PS. @andere meehelpende klanten: Ik heb veel ervaren hulp in de buurt en ook via twitter zijn de basis dingen al bevraagd en bekeken. Dus ik verzoek vriendelijk om dit aan de Simyo moderatoren over te laten. Hiermee bedoelde ik voornamelijk jou, Friesian. Bij deze dus nogmaals het vriendelijke verzoek om Simyo Moderatoren dit af te laten handelen.

Op 20 december 2012 had ik ook al zoiets met het nummer van mijn zoon. In de ochtend een SMSjes gestuurd, die niet aankwam. Toen hij laat thuis kwam 4 smsjes naar hem gestuurd waarvan er géén aankwam. Hij kon mij toen ook SMSen. Op 18 november 2013 ging een SMSje naar diezelfde zoon wel goed. Dat was destijds een ander toestel en andere simkaart (Samsung Galaxy S).
Jammer dat je er zo over denkt namens al die meedenkende klanten.
Je zou haast denken dat dat contact 2 nummers heeft staan in je telefoon.
En dat hij er 1 kiest.
Misschien dat je daar eens naar moet kijken.
En daar bedoel ik voornamelijk jou mee Greet.
Reputatie 7
Badge +9
Het is op een openbaar forum zoals deze niet mogelijk om als vragensteller vooraf te bepalen van wie je wel en niet een antwoord wilt hebben. Je kan dus reakties verwachten van zowel "meedenkende klanten" (doorgaans zijn die degenen die het eerst antwoorden, met name in het weekend) als Simyo moderators (die streven er naar binnen 2 werkdagen te antwoorden). Recente analyses hebben aangetoond dat 22% van de gestelde vragen door andere klanten wordt beantwoord, maar Simyo vindt dat dit nog niet hoog genoeg is.
Kennelijk beeld je je in dat ik alle meedenkende klanten ben.
Wat ik een vreemde veronderstelling vind, dan heeft simyo weinig meedenkende klanten.
Maar ja als jij daar zo over denkt, het zij zo.

Zo dat wilde ik ff kwijt pfff. 🆒

Omdat je schrijft dat je een test hebt gedaan met andere sim en telefoon.
Is het misschien mogelijk dat er bij jou iets fout is gegaan?
Misschien dat dat contact zowel op de sim als op je telefoon staat alleen met 2 verschillende nummers.
En dat de telefoon er 1 uit kiest, dat verkeerde nummer.
Er kan verschil te zien zijn als je:
#Een bericht verstuurd vanuit contacten.
#Een bericht verstuurd vanuit berichten en je dan contacten selecteert.
Reputatie 7
Badge +9
Nu wil ik ook mijn zegje maar eens doen:
Het is op een openbaar forum zoals deze niet mogelijk om als vragensteller vooraf te bepalen van wie je wel en niet een antwoord wilt hebben.
Je kan dus reakties verwachten van zowel "meedenkende klanten" (doorgaans zijn die degenen die het eerst antwoorden, met name in het weekend) als Simyo moderators (die streven er naar binnen 2 werkdagen te antwoorden).
Recente analyses hebben aangetoond dat 22% van de gestelde vragen door andere klanten wordt beantwoord, maar Simyo vindt dat dit nog niet hoog genoeg is.

Het is een inderdaad een openbaar forum, dus je kunt niet voorkomen dat andere gaan antwoorden. Je mag echter best vragen of moderatoren hier naar kunnen kijken. Je mag ook vragen of iemand of een groep niet wil antwoorden. Als iemand je vraagt iets niet te doen, lijkt het mij respectvol van je het dan ook gewoon niet doet. Als dat betekend dat die persoon langer op een antwoord moet wachten dan is dat zo.

De vraagsteller kan overigens prima bepalen van wie hij antwoord kan krijgen, want Simyo heeft meerdere media om vragen over te stellen. Twitter werd voor deze klant niet het ideale medium bevonden om deze vraag te stellen. Het kan best lastig zijn om zo'n verhaal in 140 tekens te zetten en het ontbreken van een koppeling aan de klant's gegevens kan best irritant gevonden worden. De klant kon dus gaan kiezen: Bellen, forum of email. Ik denk dat deze klant niet snel meer voor het forum zou kiezen, terwijl de klant daarmee wel gewoon de antwoorden publiek houdt, wat andere klanten (en ons) helpt. Als gevolg wordt volgende keer gewoon maar een email gestuurd of gebeld naar Simyo, want dan krijgt deze klant gewoon waar deze klant om vraagt.

Volgens mij wil Simyo juist zoveel mogelijk over het forum regelen. Met de simpele vragen kunnen andere klanten gaan helpen en bij complexere problemen kunnen andere al wat door gaan vragen, zodat een moderator al meer informatie heeft om meer te werken. Door een slechte sfeer hier schik je klanten echt af en jaag je misschien zelfs wel klanten weg! Dat lijkt mij niet de bedoeling.

Dat 22% van de gestelde vragen door andere klanten wordt beantwoord is leuk, maar het vermelden van het resultaat van zo'n analyse lost het probleem van deze klant niet op en draagt ook niets bij aan de oplossing.

Kennelijk beeld je je in dat ik alle meedenkende klanten ben.
Wat ik een vreemde veronderstelling vind, dan heeft simyo weinig meedenkende klanten.
Maar ja als jij daar zo over denkt, het zij zo.

Ik zie bij jou geen "S" van Simyo bij je avatar staan. Ook de titel "Toegewijd Simyaan" is niet "Moderator". Je bent dus volgens mij geen medewerker van Simyo. Dat zou ik als ik jou was ook niet proberen, want dan loopt er ongetwijfeld een keer nog iets uit de hand.

Laten we eens even terug kijken naar een ander recent topic(https://forum.simyo.nl/bellen-85/voicemail-18307/).
Ik heb niet graag voicemail, dus ik heb dit uitgezet.

Probleem is, Simyo zet dit iedere keer weer aan! Waarom gebeurt dit? En hoe haal je het in je hoofd mijn instellingen gewoon zonder mijn toestemming te wijzigen?

Daarbij werkt jullie mail contact formulier ook niet.

Simyo gaat behoorlijk achteruit! Ik hoef niet te pas en te onpas smsjes van een "service" die ik niet wil.

Deze klant is duidelijk enigszins geirriteerd, omdat voor de zoveelste keer zijn voicemail weer aangeschoten is. Ik kan mij best indenken dat dat best irritant is. Als je dan olie op het vuur gaat gooien door hem "AlsIanZichNietRespectvolGedraagtWordHijUitHetForumGeknikkerd" te noemen, dan ga je daar, zoals je kunt verwachten, een nog bozere reactie op krijgen. Dat zie je dan ook gebeuren met "Ook al zo'n wijsneus. Wie gaat dat doen, jij?"
Jongens, het voor mij vrij simpel. Als ik denk niet bij te kunnen dragen dan geef ik geen antwoord. Als iemand om een of andere reden geïrriteerd is, dan kun je of gewoon geen antwoord geven of voorzichtig antwoord geven/een bijdrage leveren waardoor een klant hopelijk al iets kalmeert. Het opfokken van een klant maakt de sfeer echt niet beter.

Deze klant zegt: "Ik was al bezig op twitter, ik wil graag op het forum door waar ik gebleven was met een Moderator (in dit geval -Kim)", dan moet dat kunnen toch? Nu lijkt de discussie meer te gaan over "Wij willen niet luisteren naar jouw verzoek om antwoord geen antwoord van ons te krijgen. Wat denk je wel niet dat je dat vraagt". Dat lost het probleem echt niet op, en geeft de klant echt een verkeerde indruk van het forum.

Scotsman en Friesian, ik wil hier best verder over in discussie, maar dan gaan we dat wel even in een andere topic doen. Deze klant wil gewoon reactie van een moderator, dus laat een moderator dit dan verder afhandelen.

Met vriendelijke groet,
Robin Brouwer
Badge +8
Hoi GreetBrouwer, Friesian, Scotsman en Groentjuh,

Ik heb de vraag van GreetBrouwer verplaatst naar een nieuw topic, waar ik zal reageren op de sms-situatie, en ik ga dit topic sluiten.
Ik vind het jammer om dit topic zo tegen te komen, dat het zo uit hand lijkt te lopen.
Het karakter van een forum is inderdaad dat ook andere mensen je vragen kunnen beantwoorden. Dat is een heel handig en constructief concept en ik snap dat jullie daar trots op zijn Friesian en Scotsman, maar ik begrijp ook Groentjuh's punt dat het in dit topic de sfeer niet ten goede komt.
Ik ben persoonlijk wel van mening dat deel van de vraag hier was om niet te reageren als je niet de aansluiting kon bekijken. Ik herken de goede intentie van het willen helpen, maar één van de voornaamste dingen van helpen is ook goed luisteren naar de hulpvraag.
Laten we in ieder geval proberen om de goede intenties niet te laten omslaan in irritatie en spanning, wanneer iemand er gewoon niet op zit te wachten 🙂

Groetjes,
Charlene