.

Beantwoord

rare sms verzending door nieuwe smartphone?

  • 8 March 2014
  • 1 reactie
  • 664 Bekeken

Mijn vrouw heeft een andere telefoon een smartphone. Ik heb haar simyo prepaid kaart overgezet van haar oude telefoon naar haar nieuwe. Nu heeft ze ineens 1 sms naar tjechie op deze overzetdatum en tijd en ook nog 7 sms naar haar eigen nummer ook op deze tijd. Het gaat om een totaalbedrag van 65 cent dus niet veel. Maar ik maak me toch zorgen want kan dit gehackt zijn?
icon

Beste antwoord door Charlene 10 March 2014, 14:45

Bekijk originele reactie

1 reactie

Badge +8
Hoi Diekhoes,

Welkom terug op het forum :)
Ik heb het Tsjechische nummer even opgezocht via Google. Dit schijnt een activatie-sms voor een bepaalde app te zijn. Heeft ze misschien een app geïnstalleerd van Avast? Dat kom ik tegen als ik het nummer opzoek.
Ook de berichtjes naar het eigen nummer, zijn hoogstwaarschijnlijk door een app op haar toestel gestuurd. Dit kunnen instellingen zijn geweest of zoiets dergelijks. Zij hoeft dan geen smsjes in haar inbox te zien. Dit kan allemaal op de achtergrond.
Een smartphone kan erg veel dingen uit zichzelf. Dat een toestel gehackt zou zijn, heb ik nog niet meegemaakt. Het is wel van belang om goed in de gaten te houden waar het toestel allemaal toestemming voor heeft om uit zichzelf in gang te zetten.
Dit kan daarbij een prettig artikel zijn om door te nemen.
Ik adviseer jullie ook om de optie internet op je Mobiel niet aan te zetten zonder internetbundel. Je betaalt dan namelijk een hoog tarief, waardoor je zo door je beltegoed heen bent.
Veel plezier met de smartphone :)

Groetjes, Charlene

Reageer