.

Beantwoord

Pin2 voor FDN vinden

  • 30 January 2012
  • 5 reacties
  • 2907 Bekeken

Badge
Waar kan je Pin2 vinden om FDN in te schakelen
icon

Beste antwoord door Arie 30 January 2012, 15:06

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +2
Hi jetenbo,

De PIN2 is niet vanuit ons ingesteld. De standaard PIN2 is 0000 of 12345. Als deze codes niet werken dan is de code ooit gewijzigd.

Groetjes,

Arie
Hi jetenbo, De PIN2 is niet vanuit ons ingesteld. De standaard PIN2 is 0000 of 12345. Als deze codes niet werken dan is de code ooit gewijzigd. Groetjes, Arie


Beste mensen,

HELP!!
ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen. Ik heb sinds 4 dagen een nieuwe simlockvrije telefoon Nokia C2-05 en een prepaid simkaart van Simyo. Alles is naar wens. Vervolgens begreep ik dat ik mn telefoon kan aansluiten op pc om gebruik te maken van Nokia Suite. Speciaal nokiakabeltje aangeschaft, account aangemaakt en ik kon een update installeren. Had ik dat maar niet gedaan. Nu is het volgende gebeurt:

Gister is de update 3.6.36 mis gegaan. Tot tweemaal toe is de verbinding van mn telefoon verbroken. Ik weet niet hoe dat komt (misschien heb in nog niet de juiste instellingen ontvangen nadat ik op 'aan' geklikt heb in mijn Simyoaccount). Ik heb de stappen in Nokia suite gevolgd, toen kon het installeren door gaan maar toen was weer de verbinding verbroken. Ik kon toen alleen maar op voltooien klikken. Nu staat er installatie voltooit maar dat is niet zo. Het grootste probleem zit em in het feit dat mn telefoon niet normaal meer doet. Ik zet em aan en krijg een scherm met een vak om een pincode in te toetsen. Links boven staat 'uit' en in het midden 'spelen'. Ik heb mn pincode ingetoetst maar dan krijg ik de melding 'PIN 2 geblokkeerd' terwijl ik helemaal geen pin 2 heb ingesteld of veranderd. En het gekke is dat als ik een cijfer heb ingetoetst dat dan rechts in beeld 'ok' verschijnt maar die fungeert als delete knop!. Bij de algemene beveiligingscode die ik op internet vond (12345 en 0000) geeft mn telefoon aan 'de codes komen niet overeen'. Op de optie 'uit' (links bovenaan in beeld) kan ik niet klikken. Als ik op de optie 'spelen' (in het midden) klik krijg ik te zien 'PIN module wijzigen' Ik heb in de gebruikshandleiding opgezocht wat dat is. Maar ook daar heb ik niets ingesteld of veranderd. Ik kan niets meer met mn telefoon, hij reageert zelfs niet als ik em aansluit op Nokia suite en zij herkennen em ook niet. Ik heb inmiddels staan: 'laatste poging. voer PIN2-code in'. Misschien heb ik toch een pin 2 waar ik niets van af weet. Voor die code moest ik contact opnemen met mijn provider. Graag zoveel mogelijke oplossingen, want ik kan niet bellen iod en als ik mezelf bel krijg ik te horen 'dit nr is niet bereikbaar u wordt doorgeschakeld'. Een nieuwe sim kopen kan misschien ook een oplossing zijn (hopelijk mogelijk met nrbehoud)? Ik wacht ook een reactie van Nokia zelf af. Wellicht hebben zij ook oplossingen. Alstublieft graag snel hulp.

grts,
Rianne
Badge +2
Beste Riann,

Een PIN2 is niet vanuit Simyo ingesteld. Wij kunnen je dus helaas niet van deze voorzien. Hoe ik je verhaal zo lees lijkt het erop dat er nu een fout in de besturingssysteem van je toestel zit omdat de update niet volledig is afgerond. Wat gebeurd er als je aan andere (willekeurige) simkaart in het toestel plaatst? Wij adviseren je hiervoor inderdaad contact met Nokia op te nemen. Wellicht dat zij je verder kunnen helpen of kunnen aangeven hoe je het toestel terug naar de fabrieksinstellingen kan zetten.

Groetjes,

Arie
Beste Riann, Een PIN2 is niet vanuit Simyo ingesteld. Wij kunnen je dus helaas niet van deze voorzien. Hoe ik je verhaal zo lees lijkt het erop dat er nu een fout in de besturingssysteem van je toestel zit omdat de update niet volledig is afgerond. Wat gebeurd er als je aan andere (willekeurige) simkaart in het toestel plaatst? Wij adviseren je hiervoor inderdaad contact met Nokia op te nemen. Wellicht dat zij je verder kunnen helpen of kunnen aangeven hoe je het toestel terug naar de fabrieksinstellingen kan zetten. Groetjes, Arie


Hoi Arie,

bedankt voor je bericht. Nokia heeft inmiddels persoonlijk contact met mij opgenomen (echt top!) en ik kreeg het advies om de telefoon naar hun raparatieafdeling te sturen, want ook met een ander simkaart doet de telefoon het niet; hij gaat aan en voordat je een pincode kan intoetsen valt hij weer uit. Ze gaf aan dat dit ws onder de 2 jarige software garantie valt. Dus dat wordt afwachten maar. De simkaart geeft geen problemen dus die kan weer in mn oude telefoon.:p

grts,
Rianne
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor de update Riann.

Groetjes,

Alex

Reageer