Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Phishing SMS uit Engeland!

  • 4 november 2013
  • 21 reacties
  • 3117 Bekeken

Beste Simyo,

Vannacht ontving ik het volgende SMS phishing bericht:

Afzender: +447949082613 via SMS centrale: +447958879835
Tijd: Maandag 4 november, 1:48 uur

"Congrat! your mobile number was selected as a winner of £2,000,000.00 with Winning No 101231-13 on FREE LOTTO. Email: [email]freelott35@gmail.com[/email] for claims"

Aub bovenstaand nummers blokkeren, zodat ik hiervan geen phishing sms'en meer kan ontvangen.
Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Natascha 5 november 2013, 12:27

Beste Simyo,

Vannacht ontving ik het volgende SMS phishing bericht:

Afzender: +447949082613 via SMS centrale: +447958879835
Tijd: Maandag 4 november, 1:48 uur

"Congrat! your mobile number was selected as a winner of £2,000,000.00 with Winning No 101231-13 on FREE LOTTO. Email: [email]freelott35@gmail.com[/email] for claims"

Aub bovenstaand nummers blokkeren, zodat ik hiervan geen phishing sms'en meer kan ontvangen.
Bij voorbaat dank.


Hoi Tp6300,

Het is helaas niet mogelijk voor ons om een nummer te blokkeren op het netwerk. Ik raad je aan na te gaan in je toestel of dit mogelijk is in je toestel. Kan je laten weten of het gelukt is?
Bekijk originele reactie

21 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Ook ik heb een SMS bericht gekregen uit Engeland. Nu had ik met mn zatte harses via mijn laptop een mailtje bestuurt naar het mail adres dat in het SMS bericht stond .met daarin mijn naam en tel nr. Totdat ik vanochtend nog eens het bericht las. Leek het mij heel onwaarschijnlijk dat ik 950,000 pond gewonnen had.na wat googlen kwam ik er achter dat dit smishing was. Nu maak ik mij zorgen dat ik mijn naam en nr heb gestuurd. Wat kunnen ze daarmee doen.heb simyo wel al hierover geïnformeerd.

Waarschijnlijk kan je vanaf nu regelmatig telefoontjes verwachten vanuit een Indiaas call centre waarin ze je vragen mee te doen met een een of andere zogenaamde "survey" (marktonderzoek) of ze willen je een produkt aanpraten waar je absoluut geen behoefte aan hebt. Ik krijg dit soort telefoontjes op mijn vaste nummer een paar keer per week. Ze vragen specifiek naar mij dus ze hebben een database met telefoonnummers en bijbehorende namen. Omdat ze vanuit het buitenland bellen is het vrijwel onmogelijk voor de nationale telecomwaakhond om dit te voorkomen. Ook voor telecombedrijven zelf is het niet mogelijk om dit soort telefoontjes te stoppen. Gelukkig hebben de spammers nog niet mijn mobiele nummer ontdekt...

Hoi sjweemie,

Niet een hele handige actie 😉. Wat Scotsman aangeeft klopt. Ze kunnen niet veel doen, behalve spamberichten blijven sturen of je inderdaad opbellen. Het is wel belangrijk dat je dus nergens op in gaat. Je hebt een sim only aansluiting, dus komen betaalde sms-diensten er niet doorheen. Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Mocht je het willen, dan zouden we ook je telefoonnummer kunnen veranderen. Je krijgt dan een random nieuw nummer en kost € 5,-. Is dat iets wat je zou willen of wil je het nog even aanzien?
Waarschijnlijk kan je vanaf nu regelmatig telefoontjes verwachten vanuit een Indiaas call centre waarin ze je vragen mee te doen met een een of andere zogenaamde "survey" (marktonderzoek) of ze willen je een produkt aanpraten waar je absoluut geen behoefte aan hebt. Ik krijg dit soort telefoontjes op mijn vaste nummer een paar keer per week. Ze vragen specifiek naar mij dus ze hebben een database met telefoonnummers en bijbehorende namen. Omdat ze vanuit het buitenland bellen is het vrijwel onmogelijk voor de nationale telecomwaakhond om dit te voorkomen. Ook voor telecombedrijven zelf is het niet mogelijk om dit soort telefoontjes te stoppen. Gelukkig hebben de spammers nog niet mijn mobiele nummer ontdekt...
Ook ik heb een SMS bericht gekregen uit Engeland. Nu had ik met mn zatte harses via mijn laptop een mailtje bestuurt naar het mail adres dat in het SMS bericht stond .met daarin mijn naam en tel nr. Totdat ik vanochtend nog eens het bericht las. Leek het mij heel onwaarschijnlijk dat ik 950,000 pond gewonnen had.na wat googlen kwam ik er achter dat dit smishing was. Nu maak ik mij zorgen dat ik mijn naam en nr heb gestuurd. Wat kunnen ze daarmee doen.heb simyo wel al hierover geïnformeerd.
Badge +8
ook een ontvangen van ene johngraham545 gmail (+447949085507), hoe komen ze aan onze nummers, is er weer een datalek geweest ?Hoi delphic,

Zie bericht nr. 5 in dit topic, deze nummers zijn niet gelekt maar worden at random (willekeurig) gegenereerd door een computer


Hoi delphic,

Dat is inderdaad irritant, zulke berichtjes. Maar ik kan je echt verzekeren dat ze niet aan je nummer komen via ons. Je ziet gelukkig de afzender, dus ik zou dat nummer blokkeren in je toestel. Heb je de link van Scotsman ook gezien? Aangezien dit ook een Britse afzender is?

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Hoi delphic,

Zie bericht nr. 5 in dit topic, deze nummers zijn niet gelekt maar worden at random (willekeurig) gegenereerd door een computer
Badge
ook een ontvangen van ene johngraham545 gmail (+447949085507), hoe komen ze aan onze nummers, is er weer een datalek geweest ?
Reputatie 5
Badge +11
Ik weet niet welk toestel hier gebruikt wordt, maar voor diverse operating systems zijn er apps waar je ongewenste nummers mee kunt blokkeren, voor Android gebruik ik Blacklist plus.
Het voordeel is dat je ook persoonlijk ongewenste nummers kunt blokkeren, ex-vriendin o.i.d. :)


Voor iOs is er gratis Call Manager of My Blacklist voor €0,89. Spreekt natuurlijk wel voor zich dat wanneer er tóch calls of smsjes binnenkomen, wij niet aansprakelijk zijn :eek:
Reputatie 7
Badge +9
Ik weet niet welk toestel hier gebruikt wordt, maar voor diverse operating systems zijn er apps waar je ongewenste nummers mee kunt blokkeren, voor Android gebruik ik Blacklist plus.
Het voordeel is dat je ook persoonlijk ongewenste nummers kunt blokkeren, ex-vriendin o.i.d. 🙂
Badge +8
Beste Natascha,

Dat is waarschijnlijk het standaard protocol wat een hd-medewerker van een dochter van KPN dient te volgen, maar ik heb lang genoeg op een technische hd gewerkt om te weten dat er een punt komt dat er naar KPN Tier1 geëscaleerd moet worden.
KPN zal vervolgens die centrale (zoals +447958879835) monitoren en indien dit soort phising smsjes verstuurd blijven worden, die centrale blokkeren en contact opnemen met collega provider BT/O2/Orange/etc. die dan vanaf die kant in zal grijpen.

Een even groot gevaar als de veroorzakers van spam, phishing en 419-scam, is de gelatenheid, gemakzucht en het-zal-wel-overwaaien-struisvogelmentaliteit van klanten - zoals ook de reacties van 'forum-experts' in deze post duidelijk maken. Want hoe minder klanten ervan melding doen, hoe langer de spambot/etc. kan blijven draaien.
De bestrijding van dit soort digitale vuiligheid heeft namelijk over het algemeen niet de eerste prioriteit bij een provider - en zeker niet bij de jongens/meiden die het netwerk besturen. Die vinden dat ze wel wat beters/belangrijkers te doen hebben.
Pas als een bepaald percentage klanten blijft klagen, zal er ingegrepen worden. Is het niet om die klanten te helpen, dan wel om de SLA's op peil te houden en de 'goede naam' van het bedrijf te beschermen.

Je antwoord had dus kunnen (moeten?) zijn: "Ik/Simyo hou het in de gaten. We verzamelen zoveel mogelijk phishingmeldingen van klanten, zodat we genoeg gegevens hebben om in te kunnen grijpen" of iets van die strekking. Dan begrijp ik/de klant dat er serieus wordt omgegaan met dit soort klachten. Het blokkeren van een nummer op je mobiel haalt immers niet de oorzaak weg en geeft nog steeds ruimte aan de verzender om anderen te blijven klieren.

Het is dus belangrijk beste mede-simyoten, om altijd en zsm alle spam en phishing te melden die je over je heen krijgt!


Hoi tp6300,

Het is niet de bedoeling om over te komen alsof we je niet serieus nemen. Ik snap je irritatie over dit ongewenst ontvangen bericht. Natuurlijk houden we in de gaten of we veel van dit soort meldingen krijgen, en wordt daar iets mee gedaan. Voor jouw situatie nu is het echter niet mogelijk dit nummer op het netwerk te blokkeren. Wij nemen dit soort dingen zeker hoog op, bij Simyo abonnementen is het zelfs niet mogelijk om SMS-betaaldiensten te gebruiken, o.a. om extreme, onbedoeld hoge rekeningen te voorkomen. Op het netwerk is het nu voor ons niet mogelijk om dit nummer te blokkeren. Vandaar dat jou die optie op je toestel wordt aangeraden. Een structurele oplossing zoals je hierboven beschrijft, wordt niet terzijde geschoven, maar kost meer tijd. Dat zul je met jouw ervaring in de sector ook weten.

Groetjes,
Charlene
Voor spam sms'sen vanuit de UK zie hier voor advies van de UK Information Commissioners Office. Met name het stuk onder What can I do if I’m getting unwanted spam texts?
Er is een link waarmee je een klacht kunt indienen bij de ICO.


Dank je, Scotsman! Ik heb het meteen gedaan.
Nadat ik de questionnaire had ingevuld, kreeg ik een bedankje met de tekst:

"What do we do with the information?

We use the information you send us to help us identify, investigate and take action against organisations causing you concern. To do this, we work alongside other regulators and telephone service providers."


Zie verder http://www.ico.org.uk/for_the_public/thanks

 Zo kan het dus ook.
Zoals de Engelsen zeggen: "Need I say more?" Danwel "I rest my case." 
Reputatie 7
Tsja, je kunt er inderdaad zo veel moeite in steken en aan besteden.......:rolleyes:
Voor spam sms'sen vanuit de UK zie hier voor advies van de UK Information Commissioners Office. Met name het stuk onder What can I do if I’m getting unwanted spam texts?
Er is een link waarmee je een klacht kunt indienen bij de ICO.
Reputatie 7
Ha, daar ben je weer......:eek:

Werkelijk, ik snap je ophef niet. Vanaf hoeveel nummers zullen dergelijke sms'jes worden gegenereerd denk je? De kans acht ik heel groot dat je je volgende sms en de daarop volgende en de daarop volgende en de daarop volgende, want jij zult er wel heel veel krijgen denk ik, vanaf een ander telefoonnummer zult krijgen. Je kunt dus inderdaad al deze nummers laten blokkeren........:p.

Wat doe jij met spammails? Ik irriteer me er aan, maar leg deze ongelezen terzijde. En dat lijkt wel te werken, want de hoeveelheid neemt drastisch af.

Nogmaals, sla er geen acht, schenk er geen aandacht aan. Maak het je zelf niet zo moeilijk. Wat kan zo'n sms'je nu helemaal aanrichten? Het enige risico ben jij als gebruiker die gaat kijken wat er achter steekt......
Beste Natascha,

Dat is waarschijnlijk het standaard protocol wat een hd-medewerker van een dochter van KPN dient te volgen, maar ik heb lang genoeg op een technische hd gewerkt om te weten dat er een punt komt dat er naar KPN Tier1 geëscaleerd moet worden.
KPN zal vervolgens die centrale (zoals +447958879835) monitoren en indien dit soort phising smsjes verstuurd blijven worden, die centrale blokkeren en contact opnemen met collega provider BT/O2/Orange/etc. die dan vanaf die kant in zal grijpen.

Een even groot gevaar als de veroorzakers van spam, phishing en 419-scam, is de gelatenheid, gemakzucht en het-zal-wel-overwaaien-struisvogelmentaliteit van klanten - zoals ook de reacties van 'forum-experts' in deze post duidelijk maken. Want hoe minder klanten ervan melding doen, hoe langer de spambot/etc. kan blijven draaien.
De bestrijding van dit soort digitale vuiligheid heeft namelijk over het algemeen niet de eerste prioriteit bij een provider - en zeker niet bij de jongens/meiden die het netwerk besturen. Die vinden dat ze wel wat beters/belangrijkers te doen hebben.
Pas als een bepaald percentage klanten blijft klagen, zal er ingegrepen worden. Is het niet om die klanten te helpen, dan wel om de SLA's op peil te houden en de 'goede naam' van het bedrijf te beschermen.

Je antwoord had dus kunnen (moeten?) zijn: "Ik/Simyo hou het in de gaten. We verzamelen zoveel mogelijk phishingmeldingen van klanten, zodat we genoeg gegevens hebben om in te kunnen grijpen" of iets van die strekking. Dan begrijp ik/de klant dat er serieus wordt omgegaan met dit soort klachten. Het blokkeren van een nummer op je mobiel haalt immers niet de oorzaak weg en geeft nog steeds ruimte aan de verzender om anderen te blijven klieren.

Het is dus belangrijk beste mede-simyoten, om altijd en zsm alle spam en phishing te melden die je over je heen krijgt!
Badge +6
Natascha,

Dat is helaas niet mogelijk met mijn toestel.
Blijft de vraag waarom jullie de nummers niet kunnen (willen?) blokkeren. Mijn vorige provider deed dat wel, en is het geloof ik zelfs verplicht.
Bovendien: Mijn nummer is niet openbaar, noch heb ik het ergens op het web achtergelaten. Hoe komen ze dan aan mijn nummer?
Kortom, niet blij met deze afwikkeling door Simyo. Als het nog eens voorkomt, dan zal ik andere maatregelen (moeten) nemen.

@RicoK
Als jij je kop in 't zand wil steken, prima. Ik ben liever gevrijwaard van dit soort praktijken. Als je even zoekt naar 'SMS phishing' dan zul je lezen dat dit als 1 van de grootste security bedreigingen wordt gezien voor het mobiele web. Welterusten.


Hoi Tp6300,

Wij kunnen niet zomaar een nummer blokkeren gezien wij gebruik maken van het netwerk van KPN. Er kan wel een reeks aan nummers worden geblokkeerd. Ik heb dat sms'je ook ontvangen en ik kan dat nummer wel blokkeren in mijn telefoon.

@ Scotsman, De Leon & RicoK bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
@RicoK
Als jij je kop in 't zand wil steken, prima. Ik ben liever gevrijwaard van dit soort praktijken. Als je even zoekt naar 'SMS phishing' dan zul je lezen dat dit als 1 van de grootste security bedreigingen wordt gezien voor het mobiele web. Welterusten.


Kalm, kalm, kalm......:p.

Wat ik hiermee bedoel, is dat er wereldwijd computers staan die ad random telefoonnummers genereren en deze een berichtje zenden in de hoop en waarschijnlijk de verwachting dat er wel iemand niet zo bijdehand is door er op in te gaan. 

Dus, nogmaals, leg het naast je neer. Hooguit krijg je nog een poging per sms om je te bewegen om toch maar actie te ondernemen, maar daarna houdt het echt op. 
Reputatie 6
Badge +9
Engeland, zeg je? Dan is het dus een Fish and Chips sms.:p

Inderdaad geen acht op slaan. Net als rare emailtjes en / of  telefoontjes, zogenaamd van Microsoft, uit India...;)
Dit soort phishing sms'sen worden pas gevaarlijk als je er op reageert. Niet doen dus. Ook niet-openbare nummers kunnen het slachtoffer zijn, de telefoonnummers worden namelijk random gegenereerd door een computer. De kans is dus groot dat dit een eenmalige irritatie is.


Hoi Tp6300,

Het is helaas niet mogelijk voor ons om een nummer te blokkeren op het netwerk. Ik raad je aan na te gaan in je toestel of dit mogelijk is in je toestel. Kan je laten weten of het gelukt is?


Natascha,

Dat is helaas niet mogelijk met mijn toestel.
Blijft de vraag waarom jullie de nummers niet kunnen (willen?) blokkeren. Mijn vorige provider deed dat wel, en is het geloof ik zelfs verplicht.
Bovendien: Mijn nummer is niet openbaar, noch heb ik het ergens op het web achtergelaten. Hoe komen ze dan aan mijn nummer?
Kortom, niet blij met deze afwikkeling door Simyo. Als het nog eens voorkomt, dan zal ik andere maatregelen (moeten) nemen.

@RicoK
Als jij je kop in 't zand wil steken, prima. Ik ben liever gevrijwaard van dit soort praktijken. Als je even zoekt naar 'SMS phishing' dan zul je lezen dat dit als 1 van de grootste security bedreigingen wordt gezien voor het mobiele web. Welterusten.
Reputatie 7
'Gewoon' geen acht op dergelijke berichten (proberen te) slaan. Ook al is het hinderlijk, het kost jou als ontvanger geen cent. Behalve als je in het buitenland bent en je ontvangt een dergelijk sms'je.........
Badge +6
Beste Simyo,

Vannacht ontving ik het volgende SMS phishing bericht:

Afzender: +447949082613 via SMS centrale: +447958879835
Tijd: Maandag 4 november, 1:48 uur

"Congrat! your mobile number was selected as a winner of £2,000,000.00 with Winning No 101231-13 on FREE LOTTO. Email: [email]freelott35@gmail.com[/email] for claims"

Aub bovenstaand nummers blokkeren, zodat ik hiervan geen phishing sms'en meer kan ontvangen.
Bij voorbaat dank.


Hoi Tp6300,

Het is helaas niet mogelijk voor ons om een nummer te blokkeren op het netwerk. Ik raad je aan na te gaan in je toestel of dit mogelijk is in je toestel. Kan je laten weten of het gelukt is?

Reageer