.

Beantwoord

Ontvangst SMS probleem

  • 15 June 2012
  • 7 reacties
  • 890 Bekeken

Badge
Kan geen SMS ontvangen van een bekende. Ik kan die persoon (met Vodafoon als provider) wel een SMS sturen maar het antwoord van die persoon komt bij mij niet binnen. Met andere personen geen probleem. Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Manisha 16 June 2012, 12:04

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Stefano,

Wij vermoeden dat je (wellicht per ongeluk) het nummer van de kennis hebt geblokkeerd waardoor je geen sms-berichten kunt ontvangen van deze persoon. Je kunt dit nummer deblokkeren bij de beveiligingsinstellingen van uw toestel. De blokkade voor inkomende gesprekken/berichten kun je vinden onder Oproepenlijst- Oproepbeheer- Te weigeren nummers. Om uitgaande gesprekken te deblokkeren dien je in de beveiligingsinstellingen de FDN modus te deactiveren.

Groetjes,

Manisha
L.S.,

Voor de zekerheid heb ik gekeken in mijn toestel of ik al dan niet ergens een blokkering had. Dat was niet het geval. Toch heb ik de afgelopen weken van twee mensen sms-jes gekregen maar van persoon a. nooit ontvangen en van persoon b. de eerste nooit ontvangen en de tweede (vandaag, bij wijze van test) wel. Enig idee waar dat aan kan liggen?

Vriendelijke groet,

Esther
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Est,

Wellicht een overbodige vraag, maar ik stel 'm toch. Stond jouw toestel uit of had je voldoende bereik? En wat voor melding kregen de personen die de sms probeerde te verzenden?

Groetjes,

Alex
Bedankt Alex,

Bij mijn weten stond hij beide keren aan met voor zover ik weet voldoende bereik. Bij persoon a. kwam een dag later een melding met daarin FOUT op haar mobiel. Bij persoon b. heb ik daarvan niets gehoord.
Kan het dat een sms alsnog aankomt zodra het toestel aan is of weer genoeg bereik heeft?

Vriendelijke groet,

Esther
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Esther,

Een sms blijft 72 uur lang op het netwerk staan. Als het toestel binnen 72 uur aan wordt gezet, wordt het smsje alsnog afgeleverd. Een foutmelding betekent vaak dat het bij de verzendende niet goed gaat. Dit kan toestel of netwerk gerelateerd zijn. Vindt het probleem nu nog steeds plaats?

Groetjes,

Alex
Dag Alex,

Ik heb nu geen foutmeldingen of problemen meer gehad. Dank voor het meedenken!

Vriendelijke groet,

Esther
Badge +6
Beste Est,

Blij te horen dat het probleem is opgelost.

Reageer