.

Beantwoord

Onleesbare SMS verwijderen

  • 13 August 2012
  • 2 reacties
  • 684 Bekeken

Beste,
Een half jaar geleden heeft iemand mij een SMS gestuurd met een foto als bijlage. Mijn telefoon (Motorola Razr V3, 2008) kan deze foto niet downloaden en dus wil ik deze SMS verwijderen. Echter, de SMS wordt telkens weer automatisch opnieuw verstuurd. En iedere keer moet ik hem weer verwijderen. Soms een paar dagen niet, maar dan weer meerdere keren per dag komt dezelfde SMS binnen. En dit dus al maanden lang. Hier wordt ik aardig gestoord van. Weet iemand een truc om mij definitief te verlossen van deze SMS?
icon

Beste antwoord door Natascha 13 August 2012, 11:10

Bekijk originele reactie

2 reacties

Badge +6
Beste Wouter82,

Welkom op het forum!
Wanneer je een sms bericht ontvangt, dan geeft je toestel normaal gesproken bericht aan het netwerk dat deze is ontvangen. Wanneer het toestel geen bericht terug stuurt dan zal het netwerk het sms bericht blijven versturen. Nu lijkt het erop dat je toestel, ondanks dat je het bericht wel heeft ontvangen dit niet aan het netwerk doorgeeft. Als gevolg hiervan wordt het bericht meerdere malen verstuurd. In dit geval raad ik je aan je simkaart tijdelijk in een ander toestel te plaatsen en af te wachten tot je het bericht nog een keer heeft ontvangen. Hierna kan je de simkaart weer in het toestel plaatsen en zou het probleem verholpen moeten zijn.
Bedankt. Ik heb de simkaart al eens in een andere telefoon geplaatst. Die telefoon had er wel mee overweg gekund maar op dat moment ontving ik het bericht niet. Ik zal het nog een keer proberen en dan voor langere tijd.

Reageer