.

Beantwoord

Onbekende sms verstuurd naar 9520. Wat nu?

  • 13 February 2016
  • 57 reacties
  • 2618 Bekeken

Ik ben net abonnee geworden van simyo. Nieuw op t forum dus
Op mijn verbruik zie gelijk een sms nasr 9520, terwijl ik helemaal niets gestuurd heb. Enig idee wat dit is?
icon

Beste antwoord door Angela 25 February 2016, 14:35

Bekijk originele reactie

57 reacties

Badge +7
Hoi allemaal,

@SimyEd, Graag gedaan hoor! Fijn dat je de vergoeding terug ziet :)

@ervv, Wat fijn dat je nu geen sms'jes naar dit nummer meer ziet in je verbruik. Nu is dit gelukkig eindelijk opgelost :)

@RicoK, Wat een leuk cadeautje! Ik zie dat er inderdaad een sms'je naar dat nummer is verzonden. Dit sms'je is van zijn bundel af gegaan, dus deze kan ik helaas niet vergoeden. Mocht hij straks aan het eind van de maand een belminuut of sms tekort komen, dan vergoeden we deze natuurlijk wel. Vind je dat goed?

Als je jullie hier nog vragen over hebben, hoor ik dat graag.

Groetjes,
Samantha
Reputatie 7
Gisteren het Simyo welkomstpakket voor de aansluiting van mij zoon ontvangen, waarvoor dank.. Wel op mijn naam dus mijn tweede aansluiting.

Omdat ik direct zijn Simyo aansluiting in mijn Mijn Simyo app had toegevoegd zag ik vanmorgen dat ook van zijn nummer, dus niet mijn nummer, een SMS was gezonden naar 9520 (do 08/06 om 21:51:58). Verder is nog geen gebruik waargenomen, omdat hij de telefoon volgende week krijgt voor zijn verjaardag.
Hoi Ervv,

...

Hou je ons op de hoogte van het sms-gebruik?

Groetjes,
Jihane


Hoi Jihane,
Ik heb nu geen sms-verbruik meer gezien dus alles lijkt nu opgelost te zijn. :)

Groetjes, ervv
Hallo Angela,

Attent van je om het 9520 SMS'je te vergoeden. Ik zie het keurig terug op het overzicht van m'n beltegoed :)

Bedankt!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ervv,

Wat goed dat je je simkaart in een andere mobiel hebt gestopt. Ik zie dat het laatste sms'je naar 6520 op 31 mei is verstuurd. We houden dit samen in de gaten. Als het goed is, dan hoort dit probleem nu niet meer te spelen.

Verder heb je gelijk - je had inderdaad op 27 mei nog een gesprek dat buiten de bundel viel. Ik zal dit ook meteen voor jou vergoeden. Je zult dit terugzien op je mei-factuur. Nogmaals sorry voor zoveel ongemak!

Hou je ons op de hoogte van het sms-gebruik?

Groetjes,
Jihane
Ik heb nu een andere telefoon in gebruik sinds afgelopen middag. Ik zal die nog een dag of twee gebruiken. Dan moet het toch wel lukken?
Ook had ik nog 1 telefoontje op 27 mei dat buiten de bundel viel (€0.31)
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Allereerst wil ik jullie vertellen dat wij op dit moment ontdekt hebben waarom de sms'jes toch weer op je factuur verschijnen. We zijn de oplossing hiervoor aan het testen. We hopen alles zo snel mogelijk recht te trekken zodat het sms'je in de toekomst niet meer op je factuur komt te staan. Zoals het hoort. In de tussentijd zullen wij de sms'jes handmatig vergoeden voor jullie.

@Ervv, bah, wat vervelend dat het door blijft lopen. Ik ben er ondertussen achter wat het 'probleem' is. Jouw telefoon geeft geen ontvangstbevestiging aan ons netwerk. Om die reden denkt de simkaart dat de sms niet juist is verzonden en de NFC-dienst niet geactiveerd is. Resultaat: het sms'je blijft verzenden. De oplossing hiervoor is vrij makkelijk. Kun jij jouw simkaart eens in een andere telefoon plaatsen? Dit mag elke telefoon zijn als er maar sms'jes verstuurd kunnen worden.

Je simkaart verstuurd de sms, er wordt een bevestiging van ontvangst gegeven en het is afgelopen. Het mooie is dat jouw simkaart deze instellingen netjes overneemt en het in jouw telefoon daarna ook niet meer mis kan gaan. Als je dit hebt gedaan en het is gelukt, laat het dan even weten. Ik ga alle kosten dan direct voor je vergoeden 🙂

@Simyed & R217, welkom op het forum! Goed dat jullie je hier melden 🙂 Ik heb voor jullie beiden het sms'je vergoed. Dit zal je zo snel mogelijk op je beltegoed zien.

Hebben jullie nog vragen hierover?

Groetjes,
Angela
Ook ik heb een sms naar 9520 afgeschreven.
Voor mij hetzelfde: direct na activatie is 'automatisch' een sms'je naar 9520 afgeschreven. Ik ga er niet door failliet, maar het hoort niet...

Groet, Ed
Ik heb net een paar dagen mijn telefoon uitgezet gehad en dan natuurlijk geen sms naar 9520.
Simkaart eruit halen had ik ook gedaan.
Vandaag de telefoon een paar uur ingeschakeld gehad, en daarna zag ik op MijnSimyo nieuwe meldingen van sms naar 9520.
De technische afdeling heeft denk ik dus nog wat te doen.
Badge +7
Hoi CarolienM,

Ai, wat stom dat er weer een sms'je naar 9520 is afgeschreven nadat je je je nieuwe simkaart hebt geactiveerd. Helaas is dit probleem weer opnieuw gaan spelen. Sorry hiervoor! Onze technische afdeling is er al mee aan de slag, zodat dit sms'je straks niet meer in je verbruik verschijnt.

Ik heb dit sms'je voor je vergoed. Dit bedrag wordt binnen een week aan je beltegoed toegevoegd. Vind je dat goed?

@ervv, Oei, bij jou wordt dat sms'je wel heel vaak in rekening gebracht! Normaal gesproken hoor je dit sms'je maar 1 keer terug te zien. Hier gaat dus overduidelijk iets mis. Ik kan het me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent. Probeer voor de zekerheid even je simkaart uit je telefoon te halen en hem daarna er weer terug in te stoppen. Als het goed is zie je deze sms'jes daarna niet meer terug in je verbruik.

Maak je maar geen zorgen over je factuur, deze wordt gecorrigeerd. Je hoeft deze buitenbundel kosten natuurlijk niet te betalen. Je bundel is nu wel volledig verbruikt, omdat er ook een hoop sms'jes van je belbundel zijn afgegaan. Als je straks belt, wordt dit gesprek ook in rekening gebracht. Als dat gebeurt, laat het dan maar even weten. Dan zorgen wij ervoor dat dit gesprek natuurlijk ook vergoed wordt. De 3 gesprekken die je op 21 en 22 mei hebt gevoerd, heb ik ook voor je vergoed. Dit zie je straks terug op je factuur.

Hebben jullie hier nog vragen over?

Groetjes,
Samantha
Dit speelt nu bij mij ook. Ik ontdekte het vanmiddag.
Ik ging even kijken op Mijn Simyo hoeveel belminuten ik nog over zou hebben, en zag tot mijn grote schrik 455 Sms'jes naar 9520 in de afgelopen dagen . Bij kosten staat dat dat €141.05 kost.
En ik sms haast nooit
Ik heb er een e-mail over gestuurd naar service om de factuur te corrigeren.
Ik las dit:
"@Pepsis, maak je geen zorgen! Dit sms'je wordt door KPN verstuurd vanaf jouw simkaart. Dit is puur om te testen of de NFC dienst werkt."
Daarom ga ik er wel van uit dat ik niks hoef te betalen maar jullie laten de mensen wel schrikken met zo'n spookfactuur.

PS
Mijn toestel is Samsung Galaxy S3 Mini met LineageOS 13 (stable)
https://forum.xda-developers.com/galaxy-s3-mini/development/rom-cyanogenmod-13-gt-i8190-t3473330
Toevallig dat ik dit tegenkom.

Dit speelde een jaar geleden en blijkbaar nu nog steeds.

Ik heb een nieuwe (vervangende) simkaart en zag op het overzicht in Mijn Simyo € 0.10 afgeschreven voor een sms naar 9520. Datum: 20 mei 2017
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Zojuist heb ik een extra aanvulling ontvangen :)

Er is bekend hoe de kosten vergoed zijn en het lijkt mij belangrijk om jullie dit te vertellen. Zo ontstaat er geen verwarring. De kosten voor deze sms zijn van de factuur van februari 2016 en maart 2016 gehaald. In het verbruik op Mijn Simyo blijft de sms wel staan, maar de sms wordt dus niet in rekening gebracht. Inmiddels zal de sms naar 9520 helemaal niet meer in het verbruik verschijnen :)

Top oplossing, vinden jullie niet!

Groetjes,
Angela
Reputatie 5
Badge +9
Hoi CMC,

Dat klopt, we hebben genoteerd wie er betaald hebben voor dat sms'je en we zullen al deze aansluitingen gaan compenseren voor dat sms'je. Hiervoor hoef je dus geen contact met ons op te nemen :$

Groetjes, Caspar
Beste Angela,

Ook hier voor een net aangesloten sim voor m'n zoon een sms naar 9520 gesignaleerd. Ik lees weliswaar dat we zelf geen contact hoeven op te nemen hierover, maar toch voor de zekerheid: betekent dit dat de nummers die hier "last" van hebben automatisch op jullie compensatielijstje komen?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pepsis & Div3rsion,

@Pepsis, top! Fijn dat het zo duidelijk is geworden 🙂 Mocht je mijn hulp nog eens nodig hebben, laat het dan weten.

@Div3rsion, graag gedaan! Ik ben ook erg blij dat het nu duidelijk is voor iedereen inclusief ons 😉 Dit scheelt een hoop verwarring. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Angela
BEdankt voor het oppakken en uitzoeken. Super.
Groetjes Rick
@Angela

Het is me helemaal duidelijk. Bedankt!
*out*
Reputatie 7
Badge +10
Hoi boekee en pepsis,

@Boekee, graag gedaan! We hadden het niet zo snel kunnen oppakken zonder jullie feedback :)

@Pepsis, maak je geen zorgen! Dit sms'je wordt door KPN verstuurd vanaf jouw simkaart. Dit is puur om te testen of de NFC dienst werkt. Als je hier gebruik van wilt maken, moet dit natuurlijk wel goed werken. Het is niet zo dat een bepaalde organisatie deze sms stuurt. Daarnaast wordt de sms niet verstuurd naar iemand. Het gaat hier puur om een seintje naar het netwerk dat de dienst werkt in de vorm van een sms.

Jouw simkaart heeft de mogelijkheid om deze sms te sturen omdat wij hiervoor opdracht geven. Jouw simkaart geeft meerdere seintjes af zodat je überhaupt aangemeld bent op het netwerk. Dit seintje willen we niet op jouw kosten versturen. Om te voorkomen dat dit gebeurt, zorgen wij ervoor dat dit niet op jouw factuur komt te staan. Zoals je ziet zorgt het voor enorm veel onrust en verwarring.

Ik hoop dat ik je hiermee gerust heb kunnen stellen.

Groetjes,
Angela
Allereerst mijn complimenten voor het snel oppakken van dit gebeuren. Dat geeft vertrouwen als nieuwe klant.

Ik blijf toch zitten met de vraag aan wie of wat ( welke organisatie) nu precies die SMS is gestuurd.

Zoals ik het nu begrijp kan mijn sim ongevraagd sms-berichten versturen en kunnen jullie die transactie ook nog eens voor mij verborgen houden. Daar heb ik geen goed gevoel bij. Kunt u mij geruststellen?
Goed opgepakt!

Bedankt voor de informatie.

Hoi allemaal,

Het is goed geweest dat jullie je hier zo massaal gemeld hebben 🙂 Hierdoor zijn wij namelijk op onderzoek uit gegaan en zijn we achter het probleem.

Bij nieuwe klanten van Simyo en bij klanten die een vervangende sim activeren, worden er sms’jes naar 9520 in rekening gebracht. Na onderzoek is gebleken dat dit te maken heeft met de nieuwe NFC Simkaarten. Na het activeren van een simkaart, wordt er een sms gestuurd om te checken of de dienst werkt.

Allereerst wil ik aangeven dat jullie je geen zorgen hoeven te maken dat er gegevens gedeeld worden via NFC. Deze sms wordt alleen gestuurd om te checken of de dienst werkt. Verder wordt er niets mee gedaan.

Omdat de dienst ook voor ons nieuw is, wisten wij niet direct dat dit sms'je hieraan gekoppeld was. Om deze reden is er in eerste instantie gecommuniceerd dat het ging om een betaalde smsdienst. Gelukkig is dit niet het geval. Dit neemt niet weg dat het voor veel onduidelijkheid heeft gezorgd. Hiervoor wil ik mijn excuses aanbieden.

We gaan er voor zorgen dat het sms'je in de toekomst niet meer berekend wordt en zelfs niet meer te zien is op jullie factuur. De klanten die nu wel voor dit sms'je betaald hebben, gaan gecompenseerd worden. Hier hoeven jullie zelf geen contact over op te nemen met ons. Wij zorgen ervoor dat het sms'je op de huidige factuur van februari of anders op de factuur van maart vergoed gaat worden. Hoe het precies ingericht gaan worden, is nog niet bekend. Dit zijn we nu aan het bekijken. Dat jij je geld terugkrijgt is in ieder geval zeker.

Ik hoop dat dit alles verduidelijkt voor jullie. Bedankt voor jullie alertheid! Anders waren we hier nooit zo snel achter gekomen.

De informatie is ondertussen ook via dit topic gedeeld.

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Het is goed geweest dat jullie je hier zo massaal gemeld hebben 🙂 Hierdoor zijn wij namelijk op onderzoek uit gegaan en zijn we achter het probleem.

Bij nieuwe klanten van Simyo en bij klanten die een vervangende sim activeren, worden er sms’jes naar 9520 in rekening gebracht. Na onderzoek is gebleken dat dit te maken heeft met de nieuwe NFC Simkaarten. Na het activeren van een simkaart, wordt er een sms gestuurd om te checken of de dienst werkt.

Allereerst wil ik aangeven dat jullie je geen zorgen hoeven te maken dat er gegevens gedeeld worden via NFC. Deze sms wordt alleen gestuurd om te checken of de dienst werkt. Verder wordt er niets mee gedaan.

Omdat de dienst ook voor ons nieuw is, wisten wij niet direct dat dit sms'je hieraan gekoppeld was. Om deze reden is er in eerste instantie gecommuniceerd dat het ging om een betaalde smsdienst. Gelukkig is dit niet het geval. Dit neemt niet weg dat het voor veel onduidelijkheid heeft gezorgd. Hiervoor wil ik mijn excuses aanbieden.

We gaan er voor zorgen dat het sms'je in de toekomst niet meer berekend wordt en zelfs niet meer te zien is op jullie factuur. De klanten die nu wel voor dit sms'je betaald hebben, gaan gecompenseerd worden. Hier hoeven jullie zelf geen contact over op te nemen met ons. Wij zorgen ervoor dat het sms'je op de huidige factuur van februari of anders op de factuur van maart vergoed gaat worden. Hoe het precies ingericht gaan worden, is nog niet bekend. Dit zijn we nu aan het bekijken. Dat jij je geld terugkrijgt is in ieder geval zeker.

Ik hoop dat dit alles verduidelijkt voor jullie. Bedankt voor jullie alertheid! Anders waren we hier nooit zo snel achter gekomen.

De informatie is ondertussen ook via dit topic gedeeld.

Update 3 maart 2016 - 16:26: Er is bekend hoe de kosten vergoed zijn. De kosten voor deze sms zijn van de factuur van februari 2016 en maart 2016 gehaald. In het verbruik op Mijn Simyo blijft de sms wel staan, maar de sms wordt dus niet in rekening gebracht. Inmiddels zal de sms naar 9520 helemaal niet meer in het verbruik verschijnen.

Groetjes,
Angela
Badge
Mijn zoon heeft een iPhone4 met IOS 7.1.2
Hier ook met een archos telefoon

Reageer