Beantwoord

Onbekende sms verstuurd naar 9520. Wat nu?

  • 13 februari 2016
  • 57 reacties
  • 2442 Bekeken

Ik ben net abonnee geworden van simyo. Nieuw op t forum dus
Op mijn verbruik zie gelijk een sms nasr 9520, terwijl ik helemaal niets gestuurd heb. Enig idee wat dit is?
icon

Beste antwoord door Angela 25 februari 2016, 14:35

Hoi allemaal,

Het is goed geweest dat jullie je hier zo massaal gemeld hebben 🙂 Hierdoor zijn wij namelijk op onderzoek uit gegaan en zijn we achter het probleem.

Bij nieuwe klanten van Simyo en bij klanten die een vervangende sim activeren, worden er sms’jes naar 9520 in rekening gebracht. Na onderzoek is gebleken dat dit te maken heeft met de nieuwe NFC Simkaarten. Na het activeren van een simkaart, wordt er een sms gestuurd om te checken of de dienst werkt.

Allereerst wil ik aangeven dat jullie je geen zorgen hoeven te maken dat er gegevens gedeeld worden via NFC. Deze sms wordt alleen gestuurd om te checken of de dienst werkt. Verder wordt er niets mee gedaan.

Omdat de dienst ook voor ons nieuw is, wisten wij niet direct dat dit sms'je hieraan gekoppeld was. Om deze reden is er in eerste instantie gecommuniceerd dat het ging om een betaalde smsdienst. Gelukkig is dit niet het geval. Dit neemt niet weg dat het voor veel onduidelijkheid heeft gezorgd. Hiervoor wil ik mijn excuses aanbieden.

We gaan er voor zorgen dat het sms'je in de toekomst niet meer berekend wordt en zelfs niet meer te zien is op jullie factuur. De klanten die nu wel voor dit sms'je betaald hebben, gaan gecompenseerd worden. Hier hoeven jullie zelf geen contact over op te nemen met ons. Wij zorgen ervoor dat het sms'je op de huidige factuur van februari of anders op de factuur van maart vergoed gaat worden. Hoe het precies ingericht gaan worden, is nog niet bekend. Dit zijn we nu aan het bekijken. Dat jij je geld terugkrijgt is in ieder geval zeker.

Ik hoop dat dit alles verduidelijkt voor jullie. Bedankt voor jullie alertheid! Anders waren we hier nooit zo snel achter gekomen.

De informatie is ondertussen ook via dit topic gedeeld.

Update 3 maart 2016 - 16:26: Er is bekend hoe de kosten vergoed zijn. De kosten voor deze sms zijn van de factuur van februari 2016 en maart 2016 gehaald. In het verbruik op Mijn Simyo blijft de sms wel staan, maar de sms wordt dus niet in rekening gebracht. Inmiddels zal de sms naar 9520 helemaal niet meer in het verbruik verschijnen.

Groetjes,
Angela
Bekijk originele reactie

57 reacties

Ik heb precies hetzelfde, graag reactie van simyo!
Reputatie 7
Ik kan enkel dit er over vinden.
http://www.klacht.nl/bedrog-108/

Ik adviseer jullie naar http://www.payinfo.nl/ te gaan en daar een blokkade op te zetten.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ronald1970 & Gerard72,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat jullie dit hier melden!

Ik kan voor jullie beide zien dat er een sms'je verstuurd is naar dit nummer. Er wordt een normaal tarief gerekend voor deze sms. Jullie zijn beide geblokkeerd vanuit ons voor betaalde smsdiensten. Dit betekent dat de aanmelding verder niet afgerond wordt. Jullie krijgen gelukkig geen verdere kosten hieraan.

Het nummer waarnaar gesms't wordt, lijkt op een nummer voor het spelletje Candy Crush. Het kan zijn dat je je per ongeluk aangemeld hebt hiervoor. Nogmaals, je zit verder niet vast aan een abonnement omdat je geblokkeerd bent hiervoor. Ik wil jullie vragen om het even in de gaten te houden. Mocht dit nou vaker gebeuren, dan gaan we op onderzoek uit. Hebben jullie hier nog vragen over?

@Raytje, bedankt voor de doorverwijzing :)

Groetjes,
Angela
Super bedankt voor de reactie, Angela en Raytje!
Ik had de tip van Raytje al gechecked, maar daar kon ik geen betaalde service stopzetten (was er niet). Candy Crush zou heel goed kunnen, dat stond al op de telefoon (het is een telefoon voor dochter die al gebruikt was door iemand anders). De afschrijving van de SMS is ook het moment dat ik de simkaart activeerde.

Goed om te horen dat er een blokkade voor betaalde smsdiensten is opgezet, waarvoor dank. Ik zal dit voorlopig even in de gaten houden.

Grt
Ronald
Hoi Angela,

Bij mij is hetzelfde gebeurt, ongevraagd en ongewenste sms.
Het kaartje zit in een gewone gsm, geen smartphone dus dit soort spelletjes kan niet eens en kan dus ook niet door de telefoon zijn aangevraagd??
Wil je voor mij controleren of deze sms diensten zijn geblokkeerd, danwel blokkeren.
Alvast bedankt
Rick

Hoi Ronald1970 & Gerard72,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat jullie dit hier melden!

Ik kan voor jullie beide zien dat er een sms'je verstuurd is naar dit nummer. Er wordt een normaal tarief gerekend voor deze sms. Jullie zijn beide geblokkeerd vanuit ons voor betaalde smsdiensten. Dit betekent dat de aanmelding verder niet afgerond wordt. Jullie krijgen gelukkig geen verdere kosten hieraan.

Het nummer waarnaar gesms't wordt, lijkt op een nummer voor het spelletje Candy Crush. Het kan zijn dat je je per ongeluk aangemeld hebt hiervoor. Nogmaals, je zit verder niet vast aan een abonnement omdat je geblokkeerd bent hiervoor. Ik wil jullie vragen om het even in de gaten te houden. Mocht dit nou vaker gebeuren, dan gaan we op onderzoek uit. Hebben jullie hier nog vragen over?

@Raytje, bedankt voor de doorverwijzing :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Div3rsion,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat jij ook last hebt van ongevraagde sms-berichten. Gelukkig is ook jouw aansluiting geblokkeerd voor deze betaalde sms-diensten. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over extra kosten.

Als je dergelijke sms'jes vaker ontvangt of nog vragen hebt dan weet je ons te vinden 😃

Groetjes,
Sean
Hier hetzelfde, sim kaart is net vandaag geaktiveerd en nu ook 0,10 kwijt voor sms 9520
Hier hetzelfde. Kaartje in de telefoon gedaan en even later ben ik 0,10 kwijt. Ik heb helemaal niets opgestart oid. En candy crush staat niet op mijn telefoon!

Hoe zie ik/stel ik in dat dit niet weer gebeurd?
En hier ook hetzelfde. Op 16-2 heb ik mijn Simyo simkaart in mijn telefoon gedaan en vandaag pas de 1ste SMS verstuurd. Toch staat er in Mijn Simyo dat ik op 16-2 een SMS naar 9520 een SMS verstuurd heb, dit is gewoonweg niet waar.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi HPrins, Fireman26 en Evernest,

Wat vervelend om te lezen dat jullie precies hetzelfde hebben. Zoals Raytje al aangaf kan je betaalde sms-diensten blokkeren via deze link. Ook zit de blokkade er bij jullie nu op dus zouden jullie deze sms'jes niet meer moeten kunnen ontvangen.

Mocht dit om één of andere rede toch gebeuren, laten jullie het dan weten? :$

Groetjes, Angelica
SimYo

Vandaag mijn kaart in mijn GPRS module van mijn alarmcentrale geprikt, nieuw vanuit de verpakking. Sim is niet in een telefoon of ander apparaat geweest.

Ook zoals hierboven een SMS verstuurd naar 9520.....

Mijn GPRS unit KAN niet SMSen alleen maar gebruik maken van GPRS data. Het is professioneel apparaat dat niet vanzelf berichten kan sturen.

Ik kan dus zelf onmogelijk degene zijn die SMSje verstuurd Ik zou het
fijn vinden om van SimYo meer informatie te krijgen waar dit vandaan komt.

Het betreft een vanmiddag geleverde SIM kaart.

Er lijkt iets aan jullie kan niet helemaal goed te zijn, dit omdat ik meerdere mensen last hebben van dit probleem.
Hoi HPrins, Fireman26 en Evernest,

Wat vervelend om te lezen dat jullie precies hetzelfde hebben. Zoals Raytje al aangaf kan je betaalde sms-diensten blokkeren via deze link. Ook zit de blokkade er bij jullie nu op dus zouden jullie deze sms'jes niet meer moeten kunnen ontvangen.


Dank voor je reactie Angelica. Echter het blokkeren van betaalde sms-diensten is symptoom-bestrijding, het is geen oplossing. Het gaat niet om die 10 cent, maar om het feit dat het verbruik gewoonweg niet correct is.

Ik denk iedereen ervanuit mag gaan dat het door Simyo geregistreerde verbruik correct is, wat momenteel dus niet zo blijkt te zijn.
Ik heb gisteren mijn Simyo simkaart in gebruik genomen. Volgens mijn gebruiksoverzicht heb ook ik een SMS naar 9520 verstuurd, maar dit is niet het geval geweest...
Ik heb sinds vanochtend mijn simkaart in gebruik. Ook ik zie in mijn overzicht dat ik een SMS naar 9520 zou hebben verstuurd, terwijl ik dat toch echt niet heb gedaan. Ik ben trouwens ook niet aangemeld voor betaalde SMS-diensten en heb nog nooit Candy Crush gehad of gespeeld.
Gisteravond mijn simkaart geactiveerd en zie nu dat rond de zelfde tijd er ook bij mij een SMS is verstuurd naar 9520. Dit heb ik zeker niet zelf gedaan en kan hier ook niets over terugvinden in mijn SMS postvak uit. Ik heb ook geen Candy Crush op mijn telefoon staan of aangemeld voor betaalde diensten. Het lijkt op iets wat bij Simyo speelt bij het activeren van een nieuwe simkaart.
Bij mij is er ook een sms naar 9520 gestuurd en ik heb geen candy crush. Daarna is er een bericht gestuurd naar sms international, geen nr bekend en ook dat heb ik niet gedaan. Ik ben hier echt niet blij mij. Hoe kan dit? En kunnen jullie dit oplossen want deze telefoon is voor mijn schoonvader maar ik wil geen gedoe ermee.
Is bij mij ook gebeurd! Op 3febr.al. Ook met nieuwe simkaart.
Badge
Hier hetzelfde probleem; gisteren de simkaart geactiveerd en direct een smsje naar dit nummer.
Als je op google dit nummer intikt, kom je direct op de simyo-site.... Lijkt mij dus een probleem wat hier ligt. Graag een reactie!
Eveneens hier. Ik heb voorlopig gsm uitgeschakeld en wacht op verdere analyse. In principe lijkt mij restitutie op z'n plaats.
Mijn man en ik zijn vandaag overstapt naar Simyo en bij de activatie van ons kaartje hebben we volgens de gegevens ook allebei een sms gestuurd naar 9520. Daarnaast staat er bij mijn man ook nog 0,07 voor sms naar buitenland. Beetje vreemd omdat we de simkaart toen nog helemaal niet gebruikt hebben. Ik hoop dat we niet vaker van deze onverwachte kosten tegenkomen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Voor degene die voor het eerst op ons forum zijn, van harte welkom!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje schrik van al jullie reacties! Wat veel aanmeldingen voor een betaalde smsdienst. Omdat ik op dit moment eerst wil uitzoeken wat er precies aan de hand is, kan ik jullie geen concreet antwoord geven. Omdat ik jullie niet zonder reactie van ons wil laten zitten, meld ik me dus wel even hier om uit te leggen wat ik ga doen :)

Zoals ik in mijn eerdere bericht heb aangegeven, kan ik niet zien wie er precies achter welke smsdienst zit. Als ik Google op dit nummer, kom ik onder andere uit bij Candy Crush.

Omdat jullie dit allemaal op het moment van activeren hebben, lijkt het mij verstandig om wat onderzoek te doen alvorens ik jullie van verdere informatie voorzie. Ik wil jullie op dit moment om geduld vragen zodat ik hier wat navraag over kan doen. Ik hoop hier morgen op terug te komen.

@Mardai, in jouw geval kan ik al wel vast het sms'je naar het buitenland verklaren. Kan het kloppen dat jouw man een iPhone heeft? In dat geval gaat het om een automatisch sms'je wat verstuurd wordt door de telefoon. Dit is om Facetimen en/of iMessage te activeren. Dit is gelukkig eenmalig tenzij jij jouw simkaart opnieuw in de telefoon plaatst.

Groetjes,
Angela
Bedankt voor je reactie en intiatief Angela om dit verder uit te zoeken.
Ik en met mij denk ik alle anderen, wacht nieuwsgierig af naar de uitkomst.

Groetjes
Rick

Hoi allemaal,

Voor degene die voor het eerst op ons forum zijn, van harte welkom!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje schrik van al jullie reacties! Wat veel aanmeldingen voor een betaalde smsdienst. Omdat ik op dit moment eerst wil uitzoeken wat er precies aan de hand is, kan ik jullie geen concreet antwoord geven. Omdat ik jullie niet zonder reactie van ons wil laten zitten, meld ik me dus wel even hier om uit te leggen wat ik ga doen :)

Zoals ik in mijn eerdere bericht heb aangegeven, kan ik niet zien wie er precies achter welke smsdienst zit. Als ik Google op dit nummer, kom ik onder andere uit bij Candy Crush.

Omdat jullie dit allemaal op het moment van activeren hebben, lijkt het mij verstandig om wat onderzoek te doen alvorens ik jullie van verdere informatie voorzie. Ik wil jullie op dit moment om geduld vragen zodat ik hier wat navraag over kan doen. Ik hoop hier morgen op terug te komen.

@Mardai, in jouw geval kan ik al wel vast het sms'je naar het buitenland verklaren. Kan het kloppen dat jouw man een iPhone heeft? In dat geval gaat het om een automatisch sms'je wat verstuurd wordt door de telefoon. Dit is om Facetimen en/of iMessage te activeren. Dit is gelukkig eenmalig tenzij jij jouw simkaart opnieuw in de telefoon plaatst.

Groetjes,
Angela
Goed bezig 🙂 ik blijf dit topic volgen!

Hoi allemaal,

Voor degene die voor het eerst op ons forum zijn, van harte welkom!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje schrik van al jullie reacties! Wat veel aanmeldingen voor een betaalde smsdienst. Omdat ik op dit moment eerst wil uitzoeken wat er precies aan de hand is, kan ik jullie geen concreet antwoord geven. Omdat ik jullie niet zonder reactie van ons wil laten zitten, meld ik me dus wel even hier om uit te leggen wat ik ga doen :)

Zoals ik in mijn eerdere bericht heb aangegeven, kan ik niet zien wie er precies achter welke smsdienst zit. Als ik Google op dit nummer, kom ik onder andere uit bij Candy Crush.

Omdat jullie dit allemaal op het moment van activeren hebben, lijkt het mij verstandig om wat onderzoek te doen alvorens ik jullie van verdere informatie voorzie. Ik wil jullie op dit moment om geduld vragen zodat ik hier wat navraag over kan doen. Ik hoop hier morgen op terug te komen.

@Mardai, in jouw geval kan ik al wel vast het sms'je naar het buitenland verklaren. Kan het kloppen dat jouw man een iPhone heeft? In dat geval gaat het om een automatisch sms'je wat verstuurd wordt door de telefoon. Dit is om Facetimen en/of iMessage te activeren. Dit is gelukkig eenmalig tenzij jij jouw simkaart opnieuw in de telefoon plaatst.

Groetjes,
Angela
Angela bedankt voor je reactie. Mijn man heeft inderdaad een iPhone. Ook ik wacht even de rest van je antwoord af.
Hier ook exact hetzelfde, geen candycrush....

Reageer