.

Beantwoord

onbekende sms/infoberichten, hoe zet ik het uit?

  • 13 December 2013
  • 8 reacties
  • 2366 Bekeken

Badge
ik word bestookt met sms met onleesbare tekst van cijfers en karakters verzonden van infoberichten, hier kan ik vervolgens niets mee ook niet beantwoorden.
wordt erg hinderlijk ik ontving binnen een uur wel 30 sms..... mn telefoon nu maar uit gezet, wat moet je anders ?
icon

Beste antwoord door MartijnR 14 December 2013, 19:49

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik denk niet dat dat SMSjes zijn. Je zou kunnen proberen om "Cell broadcast" uit te zetten. Hoe je dat doet is lastig om te zeggen, want ik weet niet werk toestel je hebt.

Waar heb je overigens last van deze Infoberichten?
Badge
bedankt voor je reactie, helaas ben ik niet al te slim met mn gsm...ik heb gezocht maar weet niet goed waar ik moet kijken ik heb een samsung galaxy.
Reputatie 3
Badge +9
Welk tyoe Galaxy heb je, en welke Android versie?
Je Android versie kan je checken door naar instellingen te gaan, en dan helemaal naar beneden naar toestel info.

Cell broadcast staat in princiepe bij "sms berichten"en daar naar instellingen. Het heet bij een nederlandse versie Info berichten en dan deze uitvinken.
Deze info berichten zijn overigens ook voor NL-Alert. Dus deze ontvang je volgens mij dan ook niet meer.

Ik hoop dat het zo lukt 🙂
Badge
bedankt !!!!!! ik heb het voor elkaar gekregen, precies zoals je schreef, ik heb de keus uitgevinkt en ik stond vanmorgen op en nog geen berichtjes ontvangen ! heerlijk rustig zo.
nogmaals bedankt !
Reputatie 3
Badge +9
Haha heerlijk rustig weekend 🙂
Badge +8
ik word bestookt met sms met onleesbare tekst van cijfers en karakters verzonden van infoberichten, hier kan ik vervolgens niets mee ook niet beantwoorden.
wordt erg hinderlijk ik ontving binnen een uur wel 30 sms..... mn telefoon nu maar uit gezet, wat moet je anders ?

Ik denk niet dat dat SMSjes zijn. Je zou kunnen proberen om "Cell broadcast" uit te zetten. Hoe je dat doet is lastig om te zeggen, want ik weet niet werk toestel je hebt.

Waar heb je overigens last van deze Infoberichten?
bedankt !!!!!! ik heb het voor elkaar gekregen, precies zoals je schreef, ik heb de keus uitgevinkt en ik stond vanmorgen op en nog geen berichtjes ontvangen ! heerlijk rustig zo.
nogmaals bedankt !


Hoi zonnebloem,

Wat heerlijk om te zien dat jij al helemaal geholpen bent, door deze twee heren. 🆒
Ik had het eerlijk gezegd ook niet geweten, omdat het zo'n specifiek toestel-gerelateerde vraag was. Dat is het mooie van dit forum, dat je het niet alleen Simyo vraagt. Dus als je weer een vraag hebt, weet je ons nu te vinden. ;)
Gelukkig is het lekker rustig op je telefoon nu.
Dankjewel Scotsman en Martijn® :)

Groetjes, Charlene
Badge
ja helemaa goed joh !, ben vandaag zelfs nog gebeld door simyo klantenservice, echt toppie hoor kan niet anders zeggen, ben nog maar kort klant, maar daar kan mijn vorige provider nog wat van leren !
nogmaals bedankt
Reputatie 5
Badge +11
ja helemaa goed joh !, ben vandaag zelfs nog gebeld door simyo klantenservice, echt toppie hoor kan niet anders zeggen, ben nog maar kort klant, maar daar kan mijn vorige provider nog wat van leren !
nogmaals bedankt


Wat leuk om te lezen :D
We doen ook hard ons best om onze klanten tevreden te stellen, om het dan terug te lezen op het forum doet een mens goed!

Reageer