.

Beantwoord

NL-Alert controlebericht, waarom krijg ik deze niet binnen?


Ik heb begrepen dat iedereen een NL-Alert controlebericht op 1 juni om 12 uur zou ontvangen. Ik heb het niet ontvangen. Help.

* Mijn instellingen zijn gelijk aan de aanbevollen instellingen op de betreffende site: http://www.nl-alert.nl/instelhulp/.
* Ik heb geen 4G.
* Mijn toestel draait Android 5.0.2 Cyanogen OS: 12.0-YNG1TAS171L
* Het toestel is een OnePlus One A0001
* Mijn abonnement is Simyo Prepaid.

Wat nu?
icon

Beste antwoord door Ruud 2 June 2015, 14:58

Bekijk originele reactie

14 reacties

Deze berichten gaat buiten Simyo om.

Heb je deze aanwijzingen ook eens geprobeerd?

http://www.nl-alert.nl/instelhulp/overige_merken/?type=overig_android
Deze berichten gaat buiten Simyo om.

Heb je deze aanwijzingen ook eens geprobeerd?

http://www.nl-alert.nl/instelhulp/overige_merken/?type=overig_android


Ja, die instellingen heb ik op mijn toestel staan.
Badge +1
Helaas kunnen we het nu niet meer testen. Misschien dat als er een software update komt dat het dan wel werkt.
1 december is de volgende testdag als het goed is.
Je kunt ook bellen met 1400, dat is het nummer van het Rijk.
Wat ik raar vind is dat wij 1x Samsung Galaxy S3, 1x Wolfgang (ALDI GSM), en 2x OnePlus One met Simyo hebben en op geen van de toestellen is een NL-Alert binnen gekomen.
Een deel van m'n reactie in een ander topic hierover.

Hier staat Simyo buiten. Er was vandaag in het nieuws dat de test alles behalve vlekkeloos is verlopen. Mensen kregen geen bericht ondanks dat alles goed was ingesteld, waar jij dus ook las van hebt. Sommige mensen kregen hem te laat binnen of kregen hem wel 4x.
Een deel van m'n reactie in een ander topic hierover.

Hier staat Simyo buiten. Er was vandaag in het nieuws dat de test alles behalve vlekkeloos is verlopen. Mensen kregen geen bericht ondanks dat alles goed was ingesteld, waar jij dus ook las van hebt. Sommige mensen kregen hem te laat binnen of kregen hem wel 4x.


Dat zou wel maar raar is dat wij nog nooit een NL Alert ontvangen hebben en wel bij Simyo zijn (geen 4G).
Reputatie 3
Badge +7
Hoi MueKo69,

Wat vervelend dat jullie de berichten niet hebben binnen gekregen.

Zoals Raytje al aangeeft,
Hier staat Simyo buiten. Er was vandaag in het nieuws dat de test alles behalve vlekkeloos is verlopen. Mensen kregen geen bericht ondanks dat alles goed was ingesteld, waar jij dus ook las van hebt. Sommige mensen kregen hem te laat binnen of kregen hem wel 4x.
heeft Simyo echt geen invloed over het binnen komen van de berichten van NL Alert.
Waarom sommige mensen het wel binnen krijgen en andere weer niet is voor ons ook een raadsel.
Zo kregen sommige van mijn collega's het bericht wel, en sommige niet.:?

Waren jullie allemaal op de zelfde locatie en maken al jullie telefoons gebruik van Android 5.0.2 Cyanogen?

@Raytje en dcs88, Bedankt voor jullie hulp!
Badge +1
Ook ik heb geen NL-Alert gekregen. HTC One, android 5.0.2, 4G en ook mijn vrouw, Galaxy s3, Android 4.4.2 geen 4G heeft geen bericht gekregen.
Mijn dochter heeft met Youfone (nogwel) wel een alert gekregen. Galaxy S4 mini, ook geen 4G
Beide zijn onderdeel van KPN.

Erik
Het ligt puur aan het systeem van de overheid mits de instellingen van de ontvangers goed staan.

Je zou dus de (r)overheid kunnen bellen op 1400. (het vroegere postbus 51)
Badge +1
Ik denk ook niet dat het aan Simyo ligt.
Mijn vrouw heeft een Samsung van €17,00 en heeft alle alerts ontvangen.
Ik heb Samsung Galaxy s2,heb nog nooit een alert ontvangen,probleem voor Den Haag zou ik zeggen,die moeten het maar oplossen,trouwens waar heb je die alert voor nodig?Voor Als er een bommetje onderweg is,kun je onder de tafel gaan zitten met je alert........ta
Reputatie 4
Badge +8
Hier iPhone6 en 4 en ook niets ontvangen.
Dus...
De boom in met die alerts! Hahahaha
Ik denk ook niet dat het aan Simyo ligt.
Mijn vrouw heeft een Samsung van €17,00 en heeft alle alerts ontvangen.
Ik heb Samsung Galaxy s2,heb nog nooit een alert ontvangen,probleem voor Den Haag zou ik zeggen,die moeten het maar oplossen,trouwens waar heb je die alert voor nodig?Voor Als er een bommetje onderweg is,kun je onder de tafel gaan zitten met je alert........ta


Ze zijn ook bedoeld voor regionale en nationale rampen. Stel er is een grote brand in de buurt en daar komen gevaarlijke stoffen of asbest vrij, dan is de bedoelingen dat men in de buurt van de plek gealarmeerd worden. Maar er zitten nog te veel gaten in het systeem blijkt wel.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi allemaal,

Op zich vind ik het wel mooi dat veel mensen hier een mening over hebben. Dat betekent dat het leeft. En dat ik wel belangrijk volgens mij 😃

Reageer