.

Beantwoord

Mms werkt niet

  • 16 January 2012
  • 15 reacties
  • 6348 Bekeken

Badge
Ik heb een Samsung galaxy gio en de instellingen gaan dan niet automatisch. Internet werkt ondertussen. Mms lukt niet. Er komt wel wat binnen wat je dan moet downloaden, maar als je dat wil doen gebeurt er helemaal niets. Ook Mms versturen gaat niet. Toch staan de instellingen in "mijn simyo" ( internet en mms, aan ). Wat zie ik over het hoofd?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 17 January 2012, 00:22

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9
In dit topic staat uitgelegd hoe je je toestel in zou moeten stellen. De procedure die u dient te volgen is mogelijk anders, omdat deze instructies gemaakt zijn voor en Samsung Galaxy S in plaats van een Samsung Galaxy GIO.

Het is mogelijk dat uw toestel niet goed is ingesteld. Hierdoor mist u op uw toestel de APN: "KPN MMS". Deze APN is nodig om MMS berichten te versturen en ontvangen.

Om deze aanname te controleren moet het volgende doen:

  1. Ga naar het Startscherm.
  2. Kies Toepassingen.
  3. Kies Instellingen.
  4. Kies Draadloos en netwerken.
  5. Kies Mobiele netwerken.
  6. Kies Namen toegangspunten.
  7. U krijgt op uw scherm een lijst de namen van APN's te zien. Kunt u mij vertellen welke APN's in deze lijst staan.
Als uw toestel goed is ingesteld ziet u de volgende twee APN's staat:

  • KPN MMS
  • Mobiel Internet
Staan deze twee APN's bij u in de lijst?
Badge +5
Hi Assepoester,
Welkom op het forum. Als de instellingen zoals Groentjuh die aangeeft niet voldoende zijn om gebruik te kunnen maken van MMS, dan kun je mobiele nummer per privebericht naar een van de moderators toe sturen zodat zij op het netwerk voor je nakijken of alles goed staat ingesteld.
Groet,
Bibi
Badge
In dit topic staat uitgelegd hoe je je toestel in zou moeten stellen. De procedure die u dient te volgen is mogelijk anders, omdat deze instructies gemaakt zijn voor en Samsung Galaxy S in plaats van een Samsung Galaxy GIO. Het is mogelijk dat uw toestel niet goed is ingesteld. Hierdoor mist u op uw toestel de APN: "KPN MMS". Deze APN is nodig om MMS berichten te versturen en ontvangen. Om deze aanname te controleren moet het volgende doen:
  1. Ga naar het Startscherm. Kies Toepassingen.
  2. Kies Instellingen. Kies Draadloos en netwerken.
  3. Kies Mobiele netwerken. Kies Namen toegangspunten.
  4. U krijgt op uw scherm een lijst de namen van APN's te zien. Kunt u mij vertellen welke APN's in deze lijst staan.
Als uw toestel goed is ingesteld ziet u de volgende twee APN's staat:
    KPN MMS
  • Mobiel Internet
Staan deze twee APN's bij u in de lijst?


Hoi Groentjuh,

Die APN's stonden er inderdaad niet. Althans KPN MMS stond er niet in. Die heb ik er gisteravond ingezet. Maar hij doet het evengoed niet. Als je iets probeert weg te sturen dan is mijn bericht te groot en moet ik foto's comprimeren zegt hij dan en doet dan verder niets.Vervolgens zegt hij dat hij heeft verstuurd, maar er komt nergens wat binnen. ( heb ik uiteraard uitgeprobeerd met een andere gsm). Andersom krijg je wel binnen,maar kan hij niets downloaden. Kortom........Het werkt nog steeds niet.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi assepoester,

Wij hebben contact gehad met de technische dienst. Zowel de optie internet op je mobiel als mms staan technisch gezien goed op het netwerk. Ik zou je willen vragen een test mms naar jezelf te sturen, maar dan zonder foto en met een korte tekst. Verder ben ik benieuwd of dit probleem zich voor doet bij meerdere telefoonnummers. Graag hoor ik van je wat je bevindingen zijn.

Groetjes,

Alex
Badge
Dan wordt de mms dus eigenlijk een sms. Dat gaat prima, dat geeft geen enkel probleem.

Zodra je fotootjes doorstuurt gaat het niet. zowel ontvangen niet, als versturen niet.
Reputatie 5
Badge +10
Je hebt dus niet de mogelijkheid om de optie 'stuur een mms' te kiezen? Doet het probleem zich voor bij meerdere personen? Ook hoor ik graag van je of je dit met meerdere foto's hebt.

Groetjes,

Alex
Ook ik kan geen mms versturen, heb de instellingen al vaker nagekeken en aangepast maar helaas. Omdat wel internet in mijn abbonnement heb, heb ik het erbij laten zitten. Mijn toestel is een Samsung Galaxy Ace.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Fessie,

Heb je de instellingen zoals hierboven beschreven door Groentjuh al doorgelopen? Er zouden inderdaad 2 APN's moeten staan. Wat zie je bij het APN overzicht?

Groetjes,

Alex
Hallo Simyo'ers,

Ik heb ook al een paar weken storing met MMS. Nu zelf maar ons naar de klantenservice gebeld, na eerst meerdere malen de instellingen toegestuurd gekregen te hebben. Er schijnt dus al een paar weken een storing te zijn waar ze druk mee bezig zijn om op te lossen. Hoelang het gaat duren kon de medewerker mij niet vertellen. Onze instellingen staan dus wel goed. We moeten dus maar afwachten wanneer het wel weer werkt.

Gr.
Yodoka
Hallo,


Ook ik heb een Samsung Gio en hetzelfde probleem. Ik kreeg een MMSberichtje met daarin: berichtgrootte, verloopt *datum* en downloaden. Toen ik op downloaden drukte gebeurde er niks. Vervolgens heb ik de APN voor MMS aangemaakt, mn telefoon uit/aan gezet en daarna een MMS naar mezelf gestuurd. Deze MMS blijft nu op verzenden staan (kan als ik op de foto tik wel openen) en het MMSje wat ik toegestuurd heb gekregen kan ik nog steeds niet openen.
Iemand een oplossing?


Ik heb trouwens alleen wifi internet. kan het daaraan liggen?


Gr
Hoekje113
Reputatie 2
Badge +4
Beste Hoekje113,

Om MMS berichten te kunnen verzenden/ontvangen dient de optie internet op de mobiel/MMS aan te staan. Wij verzoeken je te controleren of deze optie aan staat bij de gegevens & instellingen op je persoonlijke pagina op www.simyo.nl.

Groetjes,

Manisha
Beste Hoekje113, Om MMS berichten te kunnen verzenden/ontvangen dient de optie internet op de mobiel/MMS aan te staan. Wij verzoeken je te controleren of deze optie aan staat bij de gegevens & instellingen op je persoonlijke pagina op www.simyo.nl. Groetjes, Manisha


Heb ik gecontroleerd, deze optie staat aan.
Badge +1
Naar mijn ervaring hebben oudere versies van Android problemen met het verzenden ontvangen van MMS, ook al zou het mogelijk moeten zijn.
Ik heb android versies 1.6, 2.1, 2.2 en 2.3 gehad. Pas vanaf v2.3 ging het redelijk. Probeer dus je telefoon te upgraden naar Gingerbread (v2.3)

Maar wie gebruikt er nu nog MMS? Hele handige workaround is om de foto te versturen via E-mail, dat werkt nl wel altijd.
Simyo: mms werkt niet, instellingen aanpassen helpt niet. Hoop gauw over te stappen naar provider waar het allemaal wel werkt.
Badge +8
Simyo: mms werkt niet, instellingen aanpassen helpt niet. Hoop gauw over te stappen naar provider waar het allemaal wel werkt.


Hoi Petter,

Wat gebeurt er precies als je een MMS probeert te versturen of ontvangen? Welk toestel gebruik je? En heb je hier al kunnen kijken?

Ik hoop dat je eerst nog hoopt dat we je kunnen helpen met deze kwestie, zodat het gewoon gaat werken, en je niet hoeft over te stappen :)

Groetjes,
Charlene

Reageer