.

Vraag

MMS werkt niet

  • 16 June 2012
  • 3 reacties
  • 794 Bekeken

Badge
LG -P500 met de juiste instellingen ( nogmaals gecontroleerd op http://www.androidworld.nl/forum/showwiki.php?title=Tutorial:APN+lijst+Nederland ), maar én het versturen én het binnen halen van MMS gaat niet. Bij binnenhalen komt er een SMS met de mededeling dat ik moet downloaden wat dus mislukt en bij verzenden blijft hij op de melding verzenden staan. Kom deze klacht hier heel veel tegen, maar heb tot nu toe mijn oplossing niet in de antwoorden kunnen vinden.

3 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Kaat67,

Welkom op het Simyo forum!
Toestellen die niet automatisch de juiste instellingen ontvangen, kunnen handmatig worden ingesteld. Waar de instellingen moeten worden ingevoerd, verschilt per toestel: raadpleeg hiervoor de handleiding.

Handmatige instellingen MMS:
Naam invoerveld in het toestel: Handmatig invoeren
Profiel Naam (Naam Proxy): SIMYO MMS
Homepage (URL, startpagina): http://mp.mobiel.kpn/mmsc
IP-adres: 10.10.100.20
Dragergegevens: GPRS
Gebruikersnaam:Niets invoeren
Password: Niets invoeren
GPRS-toegangspunt / APN: portalmmm.nl
Beveiliging (security option):Niet beveiligd
Sessie modus (connection mode):When needed
Poortnummer: 9201 of 5080 *
* Poortnummer is afhankelijk van type browser. Poortnummer 5080 komt vaak voor bij Nokia toestellen.

Graag vernemen we of het hierna lukt om te MMS-en.

Groetjes,

Manisha
Badge
Hallo Manisha,

Dank je wel voor je antwoord maar ja ik had alles al correct handmatig ingevoerd en bevestigd. Ondanks dat bleef het hier mis gaan.  Ik zet mijn toestel nooit uit en heb dat dus vanmiddag wel gedaan en daarna lukte het om MMS te versturen en binnen te halen. Geen idee of dat dus uiteindelijk de clou is van het hele verhaal...... gewoon even toestel uit en weer aan zetten.

Groeten Kaat
Reputatie 2
Badge +4
Beste Kaat,

Wij zijn blij om te vernemen dat het probleem is verholpen. Het is inderdaad raadzaam om na het wijzigen van instellingen het toestel uit te schakelen en daarna opnieuw aan te zetten. Als je dit doet kan de simkaart zich namelijk opnieuw aanmelden op het netwerk, op deze wijze worden ook wijzigingen in de instellingen doorgevoerd.

Groetjes,

Manisha

Reageer