.

Beantwoord

MMS tarief staat niet duidelijk aangegeven, waarom niet?

  • 25 September 2014
  • 45 reacties
  • 2196 Bekeken

Badge
Zie net dat ik al voor 17 euro de boot in ga .
Niet om het een of ander , maar dat MMS nergens in de bundel meetellen had toch best netter aangeven kunnen zijn.

Valt me tegen Simyo !
icon

Beste antwoord door Tiury 26 September 2014, 16:20

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

45 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Jazeker gaat MMS via internet; via het 2G/GPRS netwerk. Dit is het oudste mobiele netwerk en derhalve ook het traagste.

Als het via IP gaat zou het toch ook gewoon over 4G moeten werken?


Als onze tarieven zijn te vinden via onze tarieven pagina.
Op elke pagina tijdens het bestelproces is deze in beeld.

Maar niet op de prepaid Mijn Simyo pagina. Foutje?
Reputatie 7
Badge +9
Beste XTF, zelfs spraak gaat niet via 4G! Of MMS via 4G zou kunnen na aanpassing is een vraag, maar zover zal het niet komen denk ik gezien het een verouderd systeem is.
Reputatie 3
Badge +1
Dus MMS gaat *niet* over IP (internet) tussen telefoon en provider?


Hoi XTF, hoe was je weekend?

Super, en die van jou?
Reputatie 2
Badge +6
Hoi XTF,

Mms gaat inderdaad niet over IP. Volgens mij is het niet helemaal duidelijk wat een IP-adres is. Hier vind je daar meer informatie over. Belangrijk om te weten, is dat een IP-adres alleen voor een vaste aansluiting geldt. Met je mobiel heb je dus helemaal geen IP-adres.

Er zijn verschillende frequenties waarmee je met je mobiel op internet kan. Het 2G netwerk, ofwel GPRS was het eerste mobiele netwerk. Alleen over deze frequentie kun je een mms versturen. Daarna kwam 3G (UMTS) en nu is er ook 4G (LTE). Over de 3G en 4G frequentie kun je dus geen mms'jes versturen. Alle frequenties zijn inderdaad wel 'internet'.

De tarieven staan op de tarievenpagina. Het staat inderdaad niet op Mijn Simyo. Dat is niet een foutje, maar een bewuste keus. Voor de Prepaid tarieven kun je hier kijken.

Mocht er iets nog onduidelijk zijn, dan horen we dat graag.
Reputatie 3
Badge +1

Mms gaat inderdaad niet over IP.

Okay, dus voor het ontvangen van MMS is geen internet (bundel) nodig?


Volgens mij is het niet helemaal duidelijk wat een IP-adres is. https://"http://www.mijn-ip.net/"vind je daar meer informatie over. Belangrijk om te weten, is dat een IP-adres alleen voor een vaste aansluiting geldt. Met je mobiel heb je dus helemaal geen IP-adres.

Zeker weten?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi XTF,

Excuses voor de verwarring.😕

Dries:
Volgens mij is het niet helemaal duidelijk wat een IP-adres is. Hier vind je daar meer informatie over. Belangrijk om te weten, is dat een IP-adres alleen voor een vaste aansluiting geldt. Met je mobiel heb je dus helemaal geen IP-adres.
XTF:
Zeker weten?
Je smartphone heeft wel een IP-adres, dit adres is echter anders dan het IP-adres van je modem thuis. Je IP-adres van je smartphone is een zogeheten intern IP-adres, je IP-adres van je modem thuis is een extern adres. Dit IP-adres wordt door meerdere apparaten gebruikt.:)

Dries:
Mms gaat inderdaad niet over IP.
XTF:
Okay, dus voor het ontvangen van MMS is geen internet (bundel) nodig?
MMS gaat wel over internet, dus is hier een IP-adres voor nodig. Echter kun je zonder bundel ook data verbruiken. En kun je zonder internet bundel ook een MMS verzenden.

Zet jij via Mijn Simyo de optie 'Internet op je mobiel' uit, kun je dus ook geen MMS meer versturen/ontvangen.;)

Heb ik je vraag zo beantwoord?
Reputatie 3
Badge +1
Als het versturen inderdaad over internet gaat, waarom kost het dan toch 50 cent extra? Eigenlijk betaal je dan dus dubbel.
Reputatie 7
Badge +9
Een paar leugens in dit topic... Ja, een MMS is data.

Een MMS-bericht stuurt je mobiel naar KPN's MMSC (Multimedia Messaging Service Centre).
Bij KPN is de MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc (Ziet er heel standard web adres uit!)
De MMSC van KPN is alleen te bereiken via een proxy: (10.10.100.20:5080).

Om dat alles te doen heb je dus internet nodig! Er zijn wel een paar maars. Verkeer van en naar de MMSC berekend Simyo niet als data. Immer is het enige dat je kan doen daarmee is MMSjes ontvangen en versturen! Voor die 300KB of misschien zelfs 600KB betaalt alleen de gene, die het bericht verstuurt 0,50 euro.

Dat is als je het vergelijkt op dataniveau niet heel slecht vergelijken met de 0,14KB in een SMS, die bij simyo ook al 0,012 euro kost. (300KB over SMS kost 25,7142857143 euro)
Badge +8
Hoi Groentjuh,

Bedankt voor de duidelijke uitleg en het rechtzetten van enkele misverstanden.
Ik heb de Wiki pagina over MMS nu al een paar keer gelezen, maar om dat heel simpel uit te leggen, waarom iets wel data is, maar toch anders wordt berekend...

Ik vind persoonlijk dat het een kostbare manier van afbeeldingen versturen is, vergeleken met de alternatieven die er tegenwoordig zijn. Ik gebruik het dus al een tijd niet meer.

Groetjes,
Charlene
Reputatie 3
Badge +1
Ik vind persoonlijk dat het een kostbare manier van afbeeldingen versturen is, vergeleken met de alternatieven die er tegenwoordig zijn. Ik gebruik het dus al een tijd niet meer.

Dat is eigenlijk het probleem. Er is geen technische reden waarom dit zo duur moet zijn. In andere landen is het veel goedkoper, vaak heb je gewoon unlimited SMS daar.
Reputatie 7
Badge +9
Ook unlimited MMS?
Reputatie 3
Badge +1
Dat durf ik niet te zeggen.

Ik vind persoonlijk dat het een kostbare manier van afbeeldingen versturen is, vergeleken met de alternatieven die er tegenwoordig zijn. Ik gebruik het dus al een tijd niet meer.

Licht er wel aan wat voor telefoon je hebt! 🆒
Reputatie 3
Badge +1
Stel een SMS is een kbyte en een MMS een mbyte.

6 euro / 200 mb = 0,03 euro / mb
0,50 euro / MMS = 0,50 euro / mb
4 euro / 100 SMS = 0,04 euro / SMS = 0,04 euro / kb = 40 euro / mb
Hoi XTF.

Je kunt er een heel erg grote discussie van maken, maar het is heel eenvoudig.
Mms is de opvolger van sms maar is nooit echt populair geworden in vergelijking tot bijvoorbeeld WhatsApp waarmee je ook afbeeldingen kunt versturen.
Mms maakt gebruik van gprs (2G) en bij veel providers is deze prijs  €0.50.
Dit staat dan aangegeven bij de tarieven van de provider.
Het is aan gebruikers van een telefoon, dus ook aan jou, of ze gebruik willen maken van Mms.
Vindt je het te duur dan gebruik je toch geen of nagenoeg niet gebruik van deze dienst.
Een afbeelding kun je ook via een mail versturen.
Het is dus geheel aan de gebruiker (jij dus ook) wat die wil....

Je bent zelf de baas van je portemonnee, net als met boodschappen doen. :)

Groet,
Friesian
Reputatie 3
Badge +1
Met MMS kun je toch ook gewoon afbeeldingen versturen? En met zulke prijzen is het toch logisch dat mensen uitwijken naar alternatieven?
Met MMS kun je toch ook gewoon afbeeldingen versturen? En met zulke prijzen is het toch logisch dat mensen uitwijken naar alternatieven?

Dat is wat Charlene en ik o.a. je duidelijk willen maken.
Ooit wel eens meegemaakt?
Je moet ergens naar toe maar de weg is opgebroken, de navigatie helpt je dan om een alternatieve route te nemen. :)
Je bent dan misschien wel later op je bestemming maar je komt er wel.
Zo is dat ook met de alternatieven om afbeeldingen te versturen.
Er leiden veel wegen naar Rome!
Gebruik maken van deze dienst ja of nee tegen de bekende kosten is een persoonlijke afweging.
Reputatie 7
Badge +9
Lolbroek,

Je blijft maar doorgaan he.....

Wie neemt er een bundel van 100 min/SMS om alleen SMS te sturen?

Je begrijpt toch ook wel dat iedere bundel vaste kosten per klant voor Simyo heeft (administratie etc.), vandaar ook dat, meestal, hoe meer units, des te goedkoper de unitprijs.
Dit gaat niet altijd op i.v.m. marketing, je moet ook kunnen concurreren.

Ik vraag me nu wel af waarom je maar door blijft gaan over dit uitgekauwde onderwerp. Als het is om gelijk te krijgen, van mij krijg je het dan 🙂 (Tussen gelijk krijgen en gelijk hebben is per slot van rekening een heel verschil).

Ik zal in ieder geval niet meer aan deze discussie deelnemen, geef mijn portie maar aan Fikkie.
Dit was het ook van mijn kant, al heeft mijn trouwe 4-voeter een andere naam. 🆒
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

De discussie in dit topic lijkt iets af te dwalen en in herhaling te vallen. Dat is niet helemaal de bedoeling.

@XTF. Het tarief van een mms-bericht is inderdaad duurder als je dit vergelijkt met onze andere tarieven. Zoals ook al eerder aangegeven is mms inmiddels wat verouderd. Wij zien dat er nog maar weinig klanten gebruik maken van deze optie. Dat zal ogenschijnlijk te maken hebben met de opkomst van de smartphone. Tegenwoordig heeft bijna iedereen internet op zijn/haar telefoon. WhatsApp en e-mail zijn goedkopere alternatieven.

Het is niet zo dat we onze tarieven niet willen aanpassen, maar er wordt door ons wel gekeken naar hoe populair een dienst of product is. We hebben bijvoorbeeld het buitenbundeltarief van internet voor Sim Only abonnementen ruim een jaar geleden aangepast van € 1,- naar € 0,15. Dit geldt ook voor het buitenbundeltarief van Prepaid. Dat komt mede doordat de dienst 'internet' steeds vaker gebruikt wordt.

Ik kan me voorstellen dat er nog steeds klanten zijn die behoefte hebben aan mms, maar vanuit Simyo kijken we dan liever naar hoe we andere producten en diensten kunnen verbeteren. Denk hierbij bijv. aan de Simyo app, Mijn Simyo en het internet tarief (zoals hierboven aangegeven).

@Iedereen. Met de al gegeven technische uitleg en mijn reactie hoop ik het e.e.a. verduidelijkt te hebben. Zoals aangegeven dwaalt het topic nu iets te veel af. Ik heb het topic daarom gesloten.

Groetjes,

Alex