.

Beantwoord

MMS tarief staat niet duidelijk aangegeven, waarom niet?

  • 25 September 2014
  • 45 reacties
  • 2196 Bekeken

Badge
Zie net dat ik al voor 17 euro de boot in ga .
Niet om het een of ander , maar dat MMS nergens in de bundel meetellen had toch best netter aangeven kunnen zijn.

Valt me tegen Simyo !
icon

Beste antwoord door Tiury 26 September 2014, 16:20

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

45 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Zit wat in. Aan de andere kant zou je ook kunnen stellen dat zaken die niet genoemd worden ook niet in bundels zitten. Bij de diverse pakketten wordt alleen gerept over minuten en SMS'jes, en bij de voordeelbundels gaat het om MBs, SMS'sen en 4G. MMS wordt nergens genoemd dus mag je er redelijkerwijs van uit gaan dat die overal buiten vallen. In het tariefoverzicht worden ze als een apart produkt vermeld.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Henkmini,

Wat jammer dat je zonder te weten €18,- aan MMS'jes hebt verbruikt. Zoals je op je contract, factuur en Mijn Simyo kunt lezen, heb je een bel en SMS bundel. Hier valt het MMS versturen dus niet onder. Je kunt dit, zoals Scotsman aangeeft, terugvinden op de tarieven pagina.

MMS is een behoorlijk verouderd medium en omdat ik zie dat je een internetbundel hebt, adviseer ik je de bestanden in het vervolg via e-mail of een App zoals "Whatsapp" te versturen 🙂 Zo kun je niet ineens tegen dit soort kosten aanlopen!


Bedankt voor je reactie Scotsman!
Badge
Tja, het was dus voor mij meer een kwestie van goed lezen en daar niet intuinen.................

Vervolg :Wie dit eerdere bericht heeft gelezen.

De troubles bij het activeren en gebruiken van de noodomroep kwamen doordat de GPS binnenshuis nog niet *gevonden* was.
Daardoor werd mijn positie niet bepaald, de contacten/oproepen kregen nu wel de alarm maar zonder positieaanduiding.

Zal daar nog aandacht aan moeten besteden.
Jammer genoeg :(

Groeten,
Henk
Reputatie 7
Badge +9
Het ongelukkige met MMS is dat je deze soms stuurt zonder het te beseffen.
SMS bestaat uit platte tekst (letters, cijfers, leestekens), zodra je een smiley invoegt wordt het een MMS.
Smileys zijn gemeengoed geworden in het internetverkeer, SMS valt niet onder internet!

Dus: gebruik geen smileys in SMS
Badge
Het ongelukkige met MMS is dat je deze soms stuurt zonder het te beseffen.


Besef het om de drommel wel;) Maar dat doet dat ingebakken noodoproep gebeuren in de S4mini.
Stuurt twee stuks, een met eigen tekst en een door systeem.

Jammer is dat over dit gedeelte nergens een uitvoerige handleiding te vinden is.

Nu dwalen wij af, sorry.
Grt.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Henkmini,

Wat vervelend dat je telefoon dit uit zichzelf doet, joh! Ik wist helemaal niet dat het daar mee te maken kon hebben. Misschien is het een idee om je MMS APN-instellingen te verwijderen uit je telefoon 🙂 Zo kun je hier in het vervolg niet zomaar weer "intuinen"!

Dit doe je door te gaan naar Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen Toegangspunten.

Hier verwijder je alles wat met MMS te maken heeft 🙂

Gaat dat lukken denk je?
Badge
Hoi Henkmini,

Wat vervelend dat je telefoon dit uit zichzelf doet, joh!
Hier verwijder je alles wat met MMS te maken heeft :)

Gaat dat lukken denk je?

Tja, nog een keer dan 🙂 Die mms erbij in de noodoproep geeft dan precies met coördinaten aan waar ik dan ergens langs de weg lig te verpieteren :(  En dat is dan precies de bedoeling. Als ik die kosten had geweten/beseft had ik wat zuiniger in het testen geweest. Geen ramp, alleen jammer 🙂 Groeten.
Badge +6
Hoi Henkmini,

Aah op die manier, gelukkig weet je dat het nu werkt en hoeft er niet meer getest te worden 😉
En natuurlijk zal je hopelijk deze functie nooit nodig hebben 🙂
Badge
Hoi Henkmini,
En natuurlijk zal je hopelijk deze functie nooit nodig hebben :)

Tja, vorige week heeft hij zijn nut aangetoond. Een TIA bezorgde mij een week ziekenhuis.
Al het getest was het dus waard :)
Groet,
Badge +6
Oei, dan is het maar zeker goed dat het werkte, veel beterschap gewenst, Henkmini!
Reputatie 3
Badge +1
MMS is een behoorlijk verouderd medium
Juist, maar waarom is het zo belachelijk duur?
Is er geen optie in Mijn Simyo om het versturen van MMS niet toe te staan?
Reputatie 3
Badge +1
En waarom heb je voor het ontvangen van een MMS dan wel weer internet nodig?
Reputatie 7
Badge +9
En waarom heb je voor het ontvangen van een MMS dan wel weer internet nodig?


Omdat MMS via het GPRS gaat.

In de link vind je meer info over GPRS.
Reputatie 3
Badge +1
Sorry, ik begrijp niet hoe jouw antwoord een antwoord is op mijn vraag.
Reputatie 7
Badge +9
Uit de link: Bij GPRS zijn gebruikers altijd online. Dit betekent dat ze een constante verbinding met internet.
Reputatie 3
Badge +1
Je quote is onvolledig en nog steeds geen antwoord. Ja, met GPRS ben je altijd online maar daaruit kun je niet concluderen dat MMS dan maar internet nodig heeft.
Reputatie 7
Badge +9
Nog  even een stukje uit Wikipedia:

Multimedia Messaging Service


Mms (Multimedia Messaging Service) is de multimediale opvolger van sms. Het versturen van een mms gaat via een GPRS-netwerk.


Zoals je hier leest gaat MMS via GPRS en uit het vorig bericht van mij: GPRS gaat via het internet.

Zie ook (een wat gedateerd artikel) over MMS http://nl.wikipedia.org/wiki/Multimedia_Messaging_Service
Reputatie 3
Badge +1
Nog  even een stukje uit Wikipedia:

Multimedia Messaging Service


Mms (Multimedia Messaging Service) is de multimediale opvolger van sms. Het versturen van een mms gaat via een GPRS-netwerk.


Zoals je hier leest gaat MMS via GPRS en uit het vorig bericht van mij: GPRS gaat via het internet.

Zie ook (een wat gedateerd artikel) over MMS http://nl.wikipedia.org/wiki/Multimedia_Messaging_Service


Ik heb het idee dat je onvoldoende verstand van zaken heb. Als je het niet erg vind wacht ik op een antwoord van Simyo. 
Reputatie 7
Badge +9
De Engelstalige versie van dat wikipedia artikel http://en.wikipedia.org/wiki/Multimedia_Messaging_Service is vollediger, en geeft ook relevante technische informatie. De reden waarom het verzenden van een MMS via het internet gaat wordt als volgt uitgelegd:

MMS messages are delivered in a completely different way from SMS. The first step is for the sending device to encode the multimedia content in a fashion similar to sending a MIME e-mail (MIME content formats are defined in the MMS Message Encapsulation specification). The message is then forwarded to the carrier's MMS store and forward server, known as the MMSC (Multimedia Messaging Service Centre). If the receiver is on another carrier, then the MMSC [acts as a relay, and] forwards the message to the MMSC of the recipient's carrier using the Internet.[3]

Kortom, de weg die een multimedia message volgt van afzender naar ontvanger loopt voor een deel via het internet.

Ik weet niet of het technisch mogelijk is om als individuele klant in Mijn Simyo de MMSC te deactiveren, zoals XTF zich hierboven afvraagt. De MMSC werkt op netwerk niveau (KPN dus in dit geval) en het uitzetten van de MMSC zal gevolgen hebben voor alle gebruikers van het mobiele KPN netwerk.
Reputatie 3
Badge +1
De Engelstalige versie van dat wikipedia artikel If the receiver is on another carrier, then the MMSC [acts as a relay, and] forwards the message to the MMSC of the recipient's carrier using the Internet.[3]

Dus?
De MMSC heeft internet toegang nodig, dat betekent nog steeds niet dat de verzender of ontvanger ook internet toegang nodig hebben.
Het versturen van MMS heeft ook geen internet abo nodig en gaat ook niet van de databundel af...
Vraag blijft ook:
Waarom is het zo belachelijk duur om een MMS te versturen?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi XTF,

Wat MMS precies is en hoe het werkt is door franswon en Scotsman al heel correct uitgelegd.
Vergelijk het met een e-mail. Om een e-mail te versturen heb je internet nodig en om een e-mail te ontvangen heb je ook internet nodig.
MMS is vroeger gemaakt om met het eerste soort van mobiel internet (GPRS) berichten te versturen zoals foto's. Dat gaat namelijk niet via SMS.
Het is in ons mobiele netwerk nog steeds mogelijk om een MMS te versturen omdat het GPRS netwerk nog steeds in gebruik is. Regulier internet kan inmiddels namelijk ook via GPRS. Handig als er even geen 3G voor handen is en je geen 4G hebt, of als je een ouderen telefoon hebt.

Het wordt niet actief meer aangeboden, want anno 2014 is het een klein beetje achterhaald, maar het 'uitzetten' kan niet.
De reden dat het €0,50 cent is dat dat nu eenmaal het tarief is. Het was altijd al €0,50 en het ziet er niet naar uit dat dit anders gaat worden.

Heb ik dit zo duidelijk uitgelegd voor je?

franswon en Scotsman; dank voor jullie bijdrages!
Reputatie 3
Badge +1
Het is in ons mobiele netwerk nog steeds mogelijk om een MMS te versturen omdat het GPRS netwerk nog steeds in gebruik is.

Klinkt alsof je impliceert dat het via 4G niet mogelijk is een MMS te versturen. Is dat zo?


Het wordt niet actief meer aangeboden, want anno 2014 is het een klein beetje achterhaald, maar het 'uitzetten' kan niet.
De reden dat het €0,50 cent is dat dat nu eenmaal het tarief is. Het was altijd al €0,50 en het ziet er niet naar uit dat dit anders gaat worden.

Heb ik dit zo duidelijk uitgelegd voor je?

Nee. De vraag waarom het 50 cent moet kosten is niet beantwoord en waarom het niet uitgezet kan worden is dat ook niet.
Als Simyo / KPN op deze manier wat extra geld binnen wil harken kun je dat toch gewoon zeggen? ;)

Mijn Simyo bevat volgens mij ook geen link naar alle tarieven, dat kan beter, toch?
Reputatie 5
Badge +11
Hi XTF,

Het is inderdaad niet mogelijk om via 4G een MMS te versturen. Via 3G ook niet trouwens. Een MMS wordt altijd via GPRS, oftewel 2G, verstuurd.
En je kunt het best uitzetten, hoor. Als je dat wil doen zet je de optie 'Internet op je mobiel - Nederland' uit, hierna kun je ook geen MMS berichten meer versturen.

En waarom kost het 50 cent? Tja, waarom kost een SMS buiten de bundel 31 cent? En een MB 15 cent?
Zoals ik al aangaf is dat gewoon ons tarief. En geld binnen harken? Voor dat handjevol MMSjes dat nog verstuurd wordt, valt dat wel mee geloof ik.

http://i58.tinypic.com/23vb9sw.png
Hier zie je waar je de link op Mijn Simyo kunt vinden naar alle tarieven die we hebben bij Simyo.
Reputatie 3
Badge +1
Hi XTF,

Het is inderdaad niet mogelijk om via 4G een MMS te versturen. Via 3G ook niet trouwens. Een MMS wordt altijd via GPRS, oftewel 2G, verstuurd.
En je kunt het best uitzetten, hoor. Als je dat wil doen zet je de optie 'Internet op je mobiel - Nederland' uit, hierna kun je ook geen MMS berichten meer versturen.

Grapjas...
Ik dacht dat een MMS via internet ging en internet gaat prima voer 4G. Gaat ie nu ineens niet meer over internet?


En waarom kost het 50 cent? Tja, waarom kost een SMS buiten de bundel 31 cent? En een MB 15 cent?

Goede vraag, zou je dat misschien ook eens voor mij uit kunnen zoeken?


Zoals ik al aangaf is dat gewoon ons tarief. En geld binnen harken? Voor dat handjevol MMSjes dat nog verstuurd wordt, valt dat wel mee geloof ik.

Klaten van Simyo ervaren het hoge tarief als een onprettige verrassing. Voor Simyo maakt het tarief blijkbaar niet zoveel uit.
1 + 1 = ?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi XTF, hoe was je weekend?



Ik dacht dat een MMS via internet ging en internet gaat prima voer 4G. Gaat ie nu ineens niet meer over internet?

Jazeker gaat MMS via internet; via het 2G/GPRS netwerk. Dit is het oudste mobiele netwerk en derhalve ook het traagste.
Goede vraag, zou je dat misschien ook eens voor mij uit kunnen zoeken?

Zoals ik al aangaf is dat gewoon ons tarief. Voor MMS is dat heel erg lang geleden bepaald en wordt dat niet meer herzien, waarschijnlijk niet meer totdat het uitgeschakeld wordt.
Klaten van Simyo ervaren het hoge tarief als een onprettige verrassing. Voor Simyo maakt het tarief blijkbaar niet zoveel uit.
1 + 1 = ?

Als onze tarieven zijn te vinden via onze tarieven pagina.
Op elke pagina tijdens het bestelproces is deze in beeld.